Italiensk i Kbh
Fra : Nina

Dato : 21-05-07 22:27

Hej NG...

Kæresten og jeg skal d. 5. juni i Tivoli til show 19.30 og havde planer om
at spise inden. Jeg har forfærdentlig lyst til italiensk, har I nogle gode
bud på en italiensk restaurant nær Tivoli ?

- Nina

Fra : Morten Hessellund

Dato : 22-05-07 08:59

> Jeg har forfærdentlig lyst til italiensk, har I nogle gode
> bud på en italiensk restaurant nær Tivoli ?

Der ligger faktisk to rimelige italienske restauranter i Tivoli. La
Vecchia Signora, som er søster til den kendte restaurant af samme navn
i Grønnegade, og Café Ultimo. Sidstenævnte er dyrest og måske nok mere
italiensk "inspireret" end traditionel italiensk.

I området omkring Tivoli findes der mig bekendt ingen specielt gode
italienske restauranter, men bevæger du dig lidt væk, synes jeg,
følgende er gode bud:

Fiasco på Frederiksberg
Casa d'Antino (Dronningens Tværgade)
La Vecchia Signora (Grønnegade)

og så naturligvis Era Ora på Christianshavn, hvis du vil have det
ypperligste - og iøvrigt har vundet i Lotto

Til sidst vil jeg nævne min gamle favorit fra min tid på Nørrebro; Da
Nino e Franco på Blegdamsvej. Det er et pænt stykke fra Tivoli, så den
er måske ikke helt aktuel for jer. Men for alle andre, der kommer den
vej, kan den anbefales. Meget autentisk og meget lidt turistet...
mange af byens italienere spiser der selv.

God tur i Tivoli

Morten

Fra : Padre

Dato : 22-05-07 09:04

Udover Mortens forslag er der også La lanterna, H.C.Ørstedsvej 28

Det er en del år siden, jeg sidst har været der, men da var det en god
restaurant.

Er der nogen fra gruppen, der har været der for nylig?

--
padre

Fra : -V-

Dato : 22-05-07 09:17

On 22 Maj, 10:03, Padre <spirito_sa...@yahoo.com> wrote:
> [...]
> restaurant.
>
> Er der nogen fra gruppen, der har været der for nylig?

Jessir.
Jeg bor ca. 100 m fra stedet og var der for nogle måneder siden. Måske
var det et halvt år?

Jeg var ikke specielt imponeret af serveringerne - bevares, der var
ingen åbenlyse fejl ved min lammekrone, ingen problemer med min
polenta og min tiramisu var også i orden. Meeeen, når man skal slippe
lige omkring 1400 kr for to personer, så synes jeg godt at man kan
forlange det lidt ekstra.

Man kan satme få meget god mad for de penge, og det synes jeg godtnok
skuffede en del.

-V-

Fra : padre

Dato : 23-05-07 06:53

> [...]
>polenta og min tiramisu var også i orden. Meeeen, når man skal slippe
>lige omkring 1400 kr for to personer, så synes jeg godt at man kan

Hvad drak i til?

--
padre
You could take me seriously, but statistically, you would be making a

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 22-05-07 14:15

On 22 Maj, 10:03, Padre <spirito_sa...@yahoo.com> wrote:

[ad La Lanterna]

> Er der nogen fra gruppen, der har været der for nylig?

Ja, jeg har. Køkkenstilen er udpræget norditaliensk (selv er jeg jo
Rom og sydover-fan), men jeg synes, maden er veltillavet og autentisk.
I modsætning til V synes jeg ikke, maden er dyr. Lammekrone er trods
alt en af de dyreste kødudskæringer, der findes.
Jeg vil sige, vi er i det højere middelleje, men jeg vil til enhver
tid anbefale et besøg.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Gert Phillipsen

Dato : 22-05-07 21:51

"Nina" <spidfj@jgds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at spise inden. Jeg har forfærdentlig lyst til italiensk, har I nogle gode
> bud på en italiensk restaurant nær Tivoli ?

Geografiske afstande er jo definitive, men om man synes det er nærved eller
langt fra er jo relativt.

Siden vi første gang var der for nogle år siden, har vores familie meget
vanskeligt ved at vælge andre italienske restaurenter end Quatro Fontaine på
Nørrebro lige ved Sankt Hans Torv. Du kan læse om den her
http://www.aok.dk/profile/1954

Det er vel mest af alt at sammenligne med et Romersk folkekøkken. Gode
solide lækre italienske retter til meget fair priser.

Og afstanden til tivoli? - Ja iflg ruteberegningen for gående på
degulesider.dk er den lige i underkant af 2,5 km.

--
Med Venlig hilsen
Gert Philipsen

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 23-05-07 10:13

On 22 Maj, 22:51, "Gert Phillipsen" <gert2...@hotmailen.com> wrote:

> Det er vel mest af alt at sammenligne med et Romersk folkekøkken. Gode
> solide lækre italienske retter til meget fair priser.

Fair priser, bevares, romersk folkekøkken? Aldrig i livet. Der er tale
om en klassisk fordansket italiener med bunker af halvfabrikater i
køkkenspandene. Den slags har også sin berettigelse, men det er efter
min (kvalificerede) mening kilometer fra det autentiske, italienske
køkken.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 01-06-07 18:37

<edelvang@gmail.com> wrote in message

> [...]
>køkkenspandene. Den slags har også sin berettigelse, men det er efter
>min (kvalificerede) mening kilometer fra det autentiske, italienske

En klapsalve!!!
Det kunne ikke siges bedre.

Nu at vi ER ind i Tivoli, kan jeg bekræfte at efter at have spist i alle
Vecchia Signora - i Tivoli og på Grønnegade - har de absolut god mad og
betjening.
Pizza på Grønnegade er fabrikeret i en stenovn med de bedste ingredienser,
og der findes ikke bedre i hele riget. Efter min meget kvalificeret smag af
italiener...

Sandra