Kogning af kikærter
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 21-05-07 15:14

Hvor længe er det, kikærter skal koge?
Indtil videre har de stået i blød et lille døgns tid. Jeg skifter vandet
og koger dem... men hvor længe?

Venlig hilsen Dikte

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-05-07 15:35

In news:4651a932$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Benedikte Brisson <kuduli@vide.invalid> typed:
> Hvor længe er det, kikærter skal koge?
> Indtil videre har de stået i blød et lille døgns tid. Jeg skifter
> vandet og koger dem... men hvor længe?

Hej Dikte.

Der står her hvor længe de skal koge:

http://ricewood.dk/shop/Shop-SEO.asp?PM=1-PID-D6010

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 21-05-07 15:50

Tove Krieger skrev:
> In news:4651a932$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> [...]

Tak Tove, det var da også for tumbet af mig at jeg ikke selv kunne finde
ud af at google efter det

Venlig hilsen Dikte

Fra : Peter Westh

Dato : 21-05-07 22:52

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse

> Tak Tove, det var da også for tumbet af mig at jeg ikke selv kunne finde
> ud af at google efter det

Jeg synes nu sjældent af 45 min er nok - jeg plejer at koge dem et par
timer. Men det afhænger af, hvor friske eller gamle ærterne er. Og også af
hvad man skal bruge dem til - til salat og lignende kan det være godt at de
har lidt bid, hvorimod de helst skal være helt bløde til Hummus og lignende.

MVH

Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 10-09-07 16:17

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvor længe er det, kikærter skal koge?
> Indtil videre har de stået i blød et lille døgns tid. Jeg skifter vandet
> og koger dem... men hvor længe?

Ti minutter og de er fordøjelige, lidt længere og de er velsmagende, lidt
længere og de er mos a la gule ærter