I form - hurtigt!
Fra : Hansen

Dato : 22-05-07 20:47

Hejsa

Jeg skal på sådan noget
"endags-tur-hvor-du-kan-udvikle-dig-men-du-får-ikke-at-vide-hvad-vi-skal"
med mit arbejde. Mit problem er bare at jeg er en slapsvans og der kommer
vist til at foregå noget "fysisk"

Hvis jeg ikke skal "gå død" efter 15 min skal jeg trænes så meget som mulig
op så jeg ikke bliver til grin på hele kontoret og bliver årets yndlingsemne
til julefrokostens revy.

Forslag modtages gerne. Jeg har 8 dage

/Hansen

Fra : Pernille

Dato : 22-05-07 21:02

"Hansen" <nejtak@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg ikke skal "gå død" efter 15 min skal jeg trænes så meget som
> mulig op så jeg ikke bliver til grin på hele kontoret og bliver årets

Sørg for at forstuve din ankel.....!

Fra : Hansen

Dato : 22-05-07 21:54

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Sørg for at forstuve din ankel.....!

Jamen jeg VIL jo gerne med.

Og det med anklerne har jeg prøvet - begge på én gang og det gør for ondt.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-05-07 21:59

> Hvis jeg ikke skal "gå død" efter 15 min skal jeg trænes så meget som
> mulig op så jeg ikke bliver til grin på hele kontoret og bliver årets
> yndlingsemne til julefrokostens revy.
>
> Forslag modtages gerne. Jeg har 8 dage

Gåture eller små løbeture - men ikke for hårdt, for så går du bare død og
kan hverken det ene eller andet til jeres arrangement.

Man kan så i øvrigt undre sig over at man sender kontorfolk ud i fysiske
strabadser med den relativt store risiko der er for skader.

Mvh Maria

Fra : Hansen

Dato : 23-05-07 08:52

> Gåture eller små løbeture - men ikke for hårdt, for så går du bare død og
> kan hverken det ene eller andet til jeres arrangement.

Gåture benytter jeg mig af i forvejen, men det har været sløjt de sidste
måneder på grund af seneskedehindebetændelse i doden

> Man kan så i øvrigt undre sig over at man sender kontorfolk ud i fysiske
> strabadser med den relativt store risiko der er for skader.

Nåhh jaaa... så hårdt tror jeg nu heller ikke det bliver. De fleste af os
ville også kunne passe vores job fra en kørestol med brækkede arme og ben.
Bare synet virker og et par fingre

Fra : Holst

Dato : 22-05-07 22:17

Hansen wrote:

> Forslag modtages gerne. Jeg har 8 dage

Groft sagt kan du stort set intet opnå på 8 dage.

For ikke at overbelaste dit system med det samme, så du får en skade,
vil det mest fornuftige sikkert være en masse gode gåture i et rask
trav, flere gange om dagen.

Gå for eksempel 2-3 km om morgenen, når du er stået op. Brug
frokostpausen på at gå endnu 2-3 km (tag noget frokost med, du kan
spise, mens du går). Gå endnu 2-3 km, når du er kommet hjem. Og tag så
igen 2-3 km inden sengetid.

Det vil du så bruge et par timer på om dagen. Eftersom det er gåture,
slipper du for omklædning og efterfølgende bade, fordi ikke bliver svedt
og klam.

Du kan selvfølgelig også småløbe lidt af det, men starter du på bar
bund, så synes jeg med den tidshorisont, at der ikke er nogen grund til
at begynde på det og øge chancen for skader.

Men jeg er ikke ekspert inden for området. Andre har måske andre meninger.

Fra : Hansen

Dato : 23-05-07 08:58

> Groft sagt kan du stort set intet opnå på 8 dage.

Jeg husker da jeg første gang forstuvede begge ankler på en gang og måtte ty
til krykker og der skulle virkelig bruges arm-muller når begge fødder var
"smadrede". De første par dage havde jeg ondt i arme, hænder og skuldre men
der gik ikke mere end 4-5 dage før det var bedre så jeg håber at kan nå
lidt.

> [...]
> flere gange om dagen.

> Gå for eksempel 2-3 km om morgenen, når du er stået op.

Øhhh ja go' ide, men jeg kunne måske også gå på arbejde. Der er godt 1,5 - 2
km.

> Brug frokostpausen på at gå endnu 2-3 km (tag noget frokost med, du kan
> spise, mens du går).

Lyder da også som en god ide.

> Gå endnu 2-3 km, når du er kommet hjem. Og tag så igen 2-3 km inden
> sengetid.

Jeg prøver at få tid til at gå hver aften men det kan ikke altid lade sig
gøre.

> [...]
> så synes jeg med den tidshorisont, at der ikke er nogen grund til at
> begynde på det og øge chancen for skader.

Jeg kan ikke løbe, dels på grund af ryggen og del på grund af fødderne som
ikke er i orden endnu. Konditionen vil jeg prøve at forbedre ved cykelture.

Fra : Pernille

Dato : 23-05-07 14:00

"Hansen" <hansen@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan ikke løbe, dels på grund af ryggen og del på grund af fødderne som
> ikke er i orden endnu. Konditionen vil jeg prøve at forbedre ved

Jeg synes, stadig, at den der forstuvede ankel er bedste idé!
Du vil få en masse opmærksomhed nu, og du er klar til at grine af de andre
til julefrokosten..

Fra : Hansen

Dato : 23-05-07 14:39

> [...]
>>

> Jeg synes, stadig, at den der forstuvede ankel er bedste idé!
> Du vil få en masse opmærksomhed nu, og du er klar til at grine af de andre

Problemet er bare at nu har jeg fundet ud af at det er noget med kanoer, og
dem kan man sagtens padle rundt i med en forstuvet fod. Hmmmm.... jeg kan
selvfølelig "forstuve" et håndled.

Fra : Pernille

Dato : 23-05-07 15:16

> [...]
>>

> Problemet er bare at nu har jeg fundet ud af at det er noget med kanoer,
> og dem kan man sagtens padle rundt i med en forstuvet fod. Hmmmm.... jeg

Se nu begynder du at forstå!
God fornøjelse!

Fra : Holst

Dato : 23-05-07 22:54

Hansen wrote:

> Problemet er bare at nu har jeg fundet ud af at det er noget med kanoer, og
> dem kan man sagtens padle rundt i med en forstuvet fod. Hmmmm.... jeg kan
> selvfølelig "forstuve" et håndled.

Det gode ved kanoer og et forstuvet håndled er jo, at du fortsat kan
deltage. Du kan så være den tredje person, som bare sidder i midten af
kanoen og slapper af, mens de to andre padler løs.

Men i almindelighed er det ikke voldsomt krævende fysisk at sejle i
kanoer. Selvfølgelig kommer den an på hvor man sejler. Der er forskel
på, om det er på Øresund eller på Mølleåen - selv har jeg kun prøvet
sidstnævnte.

På Mølleåen har jeg sejlet i kano mange gange. Det er hyggeligt og
dejligt, og passer glimrende også til slapsvanse som dig og jeg. Jeg har
engang sejlet med en flok børn, hvor vi lige var en voksen for lidt, så
vi måtte have en kano kun bemandet med børn. Og selv en kano bemandet
med tre kanouerfarne børn i 8-årsalderen magtede at sejle en 4 km ad
Mølleåen på cirka 2 timer og tilsvarende retur igen.

Så jeg vil ikke mene, at lidt kanosejlads bør skræmme dig.

Fra : Brian Olesen

Dato : 23-05-07 20:02

Hejsa
Tip:

Lav intet fysisk hårdt dagen før du skal på den frygtede firmatur.

Mvh. brian

Fra : Hansen

Dato : 23-05-07 21:25

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Tip:
>
> Lav intet fysisk hårdt dagen før du skal på den frygtede firmatur.
>
> Mvh. brian

Tak for tippet.

Fra : Ditte

Dato : 29-05-07 21:08

> [...]
>
> Hvis jeg ikke skal "gå død" efter 15 min skal jeg trænes så meget som
> mulig op så jeg ikke bliver til grin på hele kontoret og bliver årets

Hvordan gik det så ??