Lad mig tilføje: Stort set alle succesfulde produkter eller ydelser har på
lanceringstidspunktet været i stand til at dække et behov på en unik eller
bedre måde end andre produkter/ydelser ... Og for at blive i citaterne:
"Suppose they gave at party - and nobody came?" ...
Når man har været inde og kigge et par gange, og der stort set ikke sker en
s***, ja, så dropper man det link ... der er jo så mange andre gode og
spændende fora ... dette er et af dem - og for at skifte skal der være en
god grund, f.eks.: Noget nyt, noget bedre, noget nemmere, noget sjovere,
noget billigere (den er svær ...
...), noget hurtigere, noget mere
aktuelt, noget mere præcist rettet mod ens personlige interesser ....
Så måske man heller skulle tænke i baner såsom: "If you can't beat them,
join them" - kort sagt optræde mere i formidlerrollen - end i
formynderrollen, bl.a. med password man ikke kan huske .. -, så man som
sejler kan gå ind og finde alle mulige links, kilder og fora, der seriøst
beskæftiger sig med sejlsport ...
Jeg vil godt benytte lejligheden til at rose bl.a. Bjarkes initiativ,
Hardings om B31 o.m.a. og som tidligere Ballad-sejler, har jeg selv haft
stor glæde af Ballad-klubbens hjemmeside og senere har jeg lært, at der
findes mange rigtig gode sider for forskellige bådtyper ... for ikke at sige
min lokale sejlklub, som sender alle informationer ud til medlemmerne via
mail.
Så tilbage til udgangspunktet: Hvad er det mere præcist for behov, man rent
konkret mener, man vil dække med det nye "lukkede" initivativ "Danske
Bådejere", som ikke dækkes af andre muligheder i øjeblikket? ... Og hvordan
vil man gøre det?
--
mvh
Flemming Torp
Gimle/DEN-61
"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:4654012a$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej Morten,
>
> Jeg er ret enig med dig. Jeg mener dog det kan siger kortere (og måske
> lidt mere spydigt):
>
> "Når man åbner den pæne kasse, er der ingenting inden i...."
>
> Der er efter min vurdering ikke belæg for at konstruktionen. Vi var alle
> medlemmer i forvejen og al den information der ligger på sitet havde vi i
> forvejen. Hvis man vil blive en success så skal man skabe noget for
> mennesker som de ikke havde i forvejen. "Danske bådeejere" giver ikke
> bådejerne noget. Det er udelukkende sat i søen fordi dansk sejlunion havde
> et behov. Og hvorfor skulle jeg bruge energi på ekstra password for at få
> en tom kasse ??
>
> Jeg synes dansk sejlunions hjemme side var (og er) ganske udemærket. De
> skulle bare have brugt tid på at lægge lidt mere indhold på siden og ikke
> brugt tiden på en helt ny "kasse" uden indhold.
>
> Jeg opfatter det som et fejlslagen marketing fif ....
>
> Hvis jeg skulle være så selvhævdende (beklager, jeg skal ellers nok holde
> inde med den slags ...) så kan jeg lige fortælle om mit arbejde med
>
www.MAXImalt.dk, som jeg får virkelig meget dejlig ros for. Det var noget
> jeg satte i søen fordi jeg som maxi ejer selv synes at der manglede noget.
> Jeg tænkte "HVis jeg mangler det, så er der også andre der mangler det"...
> Og så har jeg skabt
www.maximalt.dk: - som ikke er designet for at blære
> mig med det jeg kan fra mit job i IT branchen (det synes ret tydeligt på
> maximalt's totalt forældede it platform), - som ikke er designet for at
> løse et problem i Dansk Maxi Klub (der er nemlig ikke nogen). - og som
> ikke er designet for tjene penge. - MEN som er designet til at skabe det
> der manglede og som jeg selv følte på egen krop for knap 10 år siden da
> jeg købte min første Maxi.... Det tror jeg på er vejen frem. Og når
> intentionerne er de rigtige, så er det ikke særlig omkostningskrævende.
>
www.Maximalt.dk har udover en masse tid kostet mig under 10.000 kr for de
> knap 10 år det har været kørende. 1000 unikke besøgende hver uge og en
> masse venner nye venner har jeg fået. - og det er meget mere værd ....
>
> Bjarke
>
> <morten.terf.andersen@gmail.com> wrote in message
> news:1179906247.973332.17340@h2g2000hsg.googlegroups.com...
> "Danske Bådejere godt igang" hedder en artikel af Lars Ove Hansen i
> Sejlerbladet nr. 3/2006 - Dansk Sejlunions officielle medlemsblad. Her
> står blandt andet om det nye website
http://www.danskebaadejere.dk/:
>
> "Baggrunden for etableringen af Danske Bådejere er beslutningen om, at
> Dansk Sejlunion skal øge indsatsen overfor bådejere markant. Det er
> endvidere målet, at Danske Bådejere skal være med til at fastholde og
> tiltrække medlemmer til klubberne ved hjælp af de tilbud og services,
> der tilbydes".
>
> Det er klubberne selv, der har ønsket initiativet, og den lokale
> opbakning til sitet er vigtig.
>
> Desuden loves der i artiklen, at der vil blive mulighed for, at
> "bådejerne kan kommunikere med hinanden i online brugerfora".
>
> Hvordan er det så gået siden - p.t. anno maj 2007?
>
> Ja, som både sejler og kommunikationsmand er jeg slemt skuffet.
>
> For det første lever sitet slet ikke op til internettets fundamentale
> natur - at man relaterer og linker til hinanden. Der er tale om et
> lukket univers - hvor man ovenikøbet skal logge på med en besværlig
> tal- og cifferkode som brugernavn - og én man ikke selv kan bestemme
> (= medlemsnummer). Desuden er sitet forbeholdt medlemmer af en klub
> under unionen.
>
> Det såkaldte "online brugerfora" er ikke-eksisterende. Den eneste
> profil, jeg kan "snakke med", er min egen. Derfor har jeg kun været
> logget på sitet nogle få gange siden tilbuddet blev kundgjort.
>
> Det eneste der virker, er information og gode råd om for eksempel el-
> installationer og forårsklargøring. Men da dette indhold er
> forholdsvis statisk i natur, er det ikke lokkemad nok.
>
> Derudover er der et nyhedsbrev - og det er fornuftigt nok, selvom der
> mangler rss-feeds.
>
> For mig er det tydeligt, at sitet er fritidspolitisk og kommercielt
> betinget, og selvom intentionerne givetvis er de bedste, så virker top-
> down ikke. Sitet er baseret på en old-school markedsføringsidé om
> monopolet, der taler til masserne.
>
> Danske Bådejere overser ganske enkelt dem, det hele drejer sig om -
> medlemmerne. Og altså også mig, der er medlem af Øresunds Sejlklub
> Frem i Svanemøllehavnen.
>
> Jeg er aldrig blevet spurgt om sitet, og så vidt jeg er orienteret, er
> der aldrig foretaget en egentlig brugerundersøgelse blandt de menige
> medlemmer om sitet. Og jeg kender ingen sejlere, der af sig selv har
> omtalt sitet nogensinde. Det siger lidt om gennemslagskraften.
>
> Gennemslagskraften udebliver på grund af lukketheden. Hvis man vil
> have fat i brugerne i dag, må man spille med åbne kort.
>
> Jeg ville ønske, at Dansk Sejlunion havde kontaktet én af de mange
> dygtige profiler her på Kommunikationsforum. Én der kan etablere den
> fornødne brugerkontakt og som tænker i "græsrodsbaner".
>
> Indtil da må jeg konstatere, at unionen er meget langt fra målet om
> "at Danske Bådejere skal være det foretrukne medie, når bådejere
> fremover søger viden og information om konkrete emner og services
> relateret til det at være bådejer". Og også meget langt fra målet om,
> at "vi vil i stigende grad i forbrugerrelaterede spørgsmål påtage os
> rollen som bådejernes talsmand i lighed med FDM".
>
>