NTV - hypoid gearolie - hvilken?
Fra : Torben Scheel

Dato : 25-05-07 18:59

Jeg vil skifte vædsker på NTV'en, og gearolien skal være SAE 80, SAF-M.

Jeg kan ikke finde noget der passer helt - vil en af louis' olier du?
10038244 Castrol Manual EP - 80W-90 API GL4 (intet om hypoid)
10038245 Castrol Differential EPX 90 - SAE 90 API GL5 (hypoid i PDF
beskrivelsen)

SAF-M specifikationen kan jeg slet ikke blive klog på.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 19:40

On Fri, 25 May 2007 19:59:12 +0200, Torben Scheel wrote:

> Jeg vil skifte vædsker på NTV'en, og gearolien skal være SAE 80, SAF-M.

Det ved os med skodamobil. Det skal være GL5. Eksempelvis Shell spirax
80W90, som Du kan hitte lokalt, og en liter rækker i mange år.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-05-07 19:52

Orla Pedersen wrote:

> Det ved os med skodamobil. Det skal være GL5. Eksempelvis Shell spirax
> 80W90, som Du kan hitte lokalt, og en liter rækker i mange år.

takker ydmygst

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 10:24

> [...]
> beskrivelsen)
>
> SAF-M specifikationen kan jeg slet ikke blive klog på.

Biltema, Transmissionsolie SAE 80W/90
Til gearkasser, slutgear, bagaksler med hypoidgear mv. hvor en olie på API
GL-5-niveau kræves. Giver en god korrisionsbeskyttelse og tillader lange
udskiftningsintervaller. Ikke beregnet til automatgearkasser. kr. 29,90 for
1 liter

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-05-07 19:14

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> [...]
> udskiftningsintervaller. Ikke beregnet til automatgearkasser. kr. 29,90 for

Også en mulighed - nu har jeg bestilt hos louis for 6 euro for ½liter.
Det rækker til 4 skift - vel 100.000km.

Den skal nå at have service inden toldsyn d. 8/6, og jeg ved ikke lige
hvornår jeg kommer til Næstved/Väla Köbcentrum.

--
vh
Torben