Service besøg
Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 16:06

Hey NG

Har lige haft min motorcykel til 1000 km service, havde fået at vide at
prisen var omkring 1600-1700 kr. Ham jeg snakkede med glemte bare lige at
fortælle mig at det var uden materialer og prisen forøvrigt var før moms...
så har lige måttet slippe knap 3000 kr. og måttet undvære min motorcykel i 7
timer... det er fanme trist, og slet ikke budgetteret med her sidst på
måneden.

//Rasmus

Fra : per biker

Dato : 25-05-07 18:47

On May 25, 5:06 pm, "Rasmus T. Houdam" <VirtuniXmail.dk> wrote:
> [...]
> timer... det er fanme trist, og slet ikke budgetteret med her sidst på

Ja der er en grund til at MC forhandlere i USA kaldes "stealers"

Per Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 19:31

"Rasmus T. Houdam" <VirtuniXmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> moms... så har lige måttet slippe knap 3000 kr. og måttet undvære min
> motorcykel i 7 timer... det er fanme trist, og slet ikke budgetteret med

Om det er dyrt ved jeg ikke, men det er dårlig service at give en slutbruger
en ex. moms pris, det kan han jo ikke bruge til en skid, meget dårligt, men
ikke første gang jeg høre dette, der skulle jo også være fortalt om
materialer, men det kan jeg jo ikke rigtig bedømme, da jeg jo ikke var der,
så jeg ved jo ikke hvordan det blev fortalt :-|
At du ikke havde din cykel i 7 timer, syntes jeg ikke du kan brokke dig
over, når man tænker på hvor meget alle har at lave, både værksteder og
andre håndværkere.
Håber alligevel at du får en god Pinse.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 19:57

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> At du ikke havde din cykel i 7 timer, syntes jeg ikke du kan brokke dig
> over, når man tænker på hvor meget alle har at lave, både værksteder og

Tja, jeg synes jo egentlig ikke det er dyrt, men er dyrt når man ikke
ventede den pris men en anden. Med hensyn til tiden så gik det mig egentlig
på når jeg fik at vide jeg skulle undvære den i 5 timer og så alligevel
måtte vente endnu længere da jeg kom for at hente den. De har kun trukket
mig for 5 timer, men jeg måtte undvære min maskine i 7... Ellers kan jeg
ikke klage over noget. Motorcyklen kører perfekt og de små ujævnheder der
var før er rettet til nu... så det er skønt at køre...
God pinse den anden vej også, nu vil jeg køre mig en aftentur og så ellers
bare nyde weekenden...

Fra : Knud Dam

Dato : 25-05-07 21:56

> [...]

> måtte vente endnu længere da jeg kom for at hente den. De har kun trukket
> mig for 5 timer, men jeg måtte undvære min maskine i 7...

Jeg håber ikke, de 2 timer kommer til at ødelægge hele din sæson !

; - )

KD

Fra : Sune

Dato : 26-05-07 02:03

> [...]
> prisen var omkring 1600-1700 kr. Ham jeg snakkede med glemte bare lige at
> fortælle mig at det var uden materialer og prisen forøvrigt var før

Så vidt jeg ved, skal priser opgivet til privat være med moms. Man må ikke
bagefter komme og sige, at der kommer moms oveni. Jeg er ikke 100% sikker.
Kan andre bekræfte det ?

Mc-hilsen Sune

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 13:31

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> bagefter komme og sige, at der kommer moms oveni. Jeg er ikke 100% sikker.

Der er desværre ingen der kan bekræfte det sagte udover personalet, og de
siger nok ikke chefen imod hvis det endelig kom så vidt...

Fra : Morten D

Dato : 26-05-07 08:02

> [...]
> moms... så har lige måttet slippe knap 3000 kr. og måttet undvære min
> motorcykel i 7 timer... det er fanme trist, og slet ikke budgetteret med

Ja, det er sgu lidt op-ad-bakke

Men hvordan i alverden kan et 1000 km. service tage 5 timer...!! Er det ikke
bare olie + filter og lidt efterspænding af div. bolte og skruer..? Det er
måske en meget sjælden model du har?

Venligst,
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 13:32

"Morten D" <mo.dul(NOSPAM)@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke bare olie + filter og lidt efterspænding af div. bolte og skruer..?
> Det er måske en meget sjælden model du har?

Naah... det er en GSX 750 F... så ikke meget specielt ved den, men den
skulle have stillet ventiler og sådan og så selvfølgelig strammes op alle
steder fordi den er spritny, eller det var den da jeg fik den... nu har den
allerede rundet 1500 på klokken, og har kun haft den i godt 4 uger... hehe

//Rasmus

Fra : Kim Rundblad

Dato : 26-05-07 16:30

Måske man skulle til at undersøge, hvad det er man får for pengene ved disse
service eftersyn...Er der steder hvor det bliver gjort biligere ? Ugens
tilbud på service. Kan ikke forstå at en helt ny motorcykel skal have
justeret ventilerne. Det må da være en kinesisk mc ;-O

Fra : MKS - 74

Dato : 26-05-07 16:45

On Sat, 26 May 2007 17:30:15 +0200, "Kim Rundblad"
<kimguldgraver@hotmail.com> wrote:

> [...]
>tilbud på service. Kan ikke forstå at en helt ny motorcykel skal have
>justeret ventilerne. Det må da være en kinesisk mc ;-O

Nu er det jo en Sutte, og i Sutte-DK (=Reinhard)-biblen står "hvad
udad tabes skal indad vindes" eller "Hvad man taber på gyngerne......"
.

Men op mod 3.000,- for et std 1.000 km eftersyn lyder noget
mærkværdigt, så med mindre der er aftalt noget specielt ville jeg lige
tjekke med den officielle serviceliste for et 1.000 km eftersyn,
specielt om der virkelig _skal_ tjekkes ventilspillerum.

Til sammenligning skal et 1.000 km eftersyn på en CBR600RR årg. 2007
tage ca. 1.2 timer og det eneste man normalt skifter er olie+filter,
første ventiltjek finder sted efter 24.000 km

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 21:16

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Tja, i følge listen er jeg blevet bonget for 5 arbejdstimer, oliefilter,
olieskift, miljø og det er det... han sagde bare da jeg inleverede den at
det ville tage så lang tid fordi ventilerne skulle stilles ved det første
service fordi motorcyklen så var kørt til... så det må jeg jo gå ud fra er
rigtigt...

//Rasmus

Fra : MKS - 74

Dato : 26-05-07 21:33

On Sat, 26 May 2007 22:15:34 +0200, "Rasmus T. Houdam"
<VirtuniXmail.dk> wrote:

>... så det må jeg jo gå ud fra er rigtigt...

Må du? Såfremt der skal tjekkes og stilles ventiler kan det vel nok
tage 5 timer, men _skal_ der det eller er det bare noget de siger der
skal? Findes der ikke en officiel Suzuki-service liste for modellen,
så du kan tjekke om det passer eller ej?

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 05:02

> [...]
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fandt lige servicebogen frem og følgende ting skal
tjekkes/skiftes/justeres/; Ventil spillerum, Udstødningsbolte og møtrikker,
motor olie, motor olie filter, tomgang, gaskabel frigang, koblingskabel
frigang, kæde/kædehjul, bremser, styrtøj, stelbolte og møtrikker.

Det er de ting der står de skal gå igennem i følge service bogen, så kan da
godt se at det må tage lidt tid.

//Rasmus

Fra : MKS - 74

Dato : 27-05-07 08:48

On Sun, 27 May 2007 06:01:56 +0200, "Rasmus T. Houdam"
<VirtuniXmail.dk> wrote:

>Det er de ting der står de skal gå igennem i følge service bogen, så kan da
>godt se at det må tage lidt tid.

Lyder næsten somom de ikke selv tror på at den er samlet ordentligt
fra fabrikken af .

Ej altså, når nu fabrikken selv opgiver bl.a ventiltjek (der faktisk
er det eneste der reelt tager tid af det opgivne) er det vel bare at
sige tak og amen så *host*.....og huske på at få opgivet en mere
nøjagtig slutpris næste gang den skal serviceres, så det ikke kommer
som en overraskelse.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-05-07 22:05

MKS - 74 skrev:
> [...]
> Nu er det jo en Sutte, og i Sutte-DK (=Reinhard)-biblen står "hvad
> udad tabes skal indad vindes" eller "Hvad man taber på gyngerne......"
Gør der det?
Hvor?
Kan du ikke lige poste et link?

--
Dun@nt Der undrer sig over at den "ikke mærkefanstiske" er holdt op med
at poste links til MotoGP, samtidig med at Hånda holdt op med at vinde...

Fra : MKS - 74

Dato : 26-05-07 22:15

On Sat, 26 May 2007 23:04:39 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>Gør der det?

Ja da, men den kan kun læses af ikke-Sutte ejere , de er nemlig
_helt_blinde for teksten.

>Hvor?

Lige her.

Jow da, sagtens - http://www2.motogp.com/en/motogp/index.html

.

Fra : stolle68

Dato : 27-05-07 13:00

On 27 Maj, 09:47, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:

> [...]
> sige tak og amen så *host*.....og huske på at få opgivet en mere
> nøjagtig slutpris næste gang den skal serviceres, så det ikke kommer

Her selv lige haft min GSX750F til 1000km service.
Det kostede 1600,- uden at de stillede ventiler.
Jeg skulle så regne med at slippe ca. 1000,- når de havde tid til
ventilerne.
( om en måned )
Så mon ikke det er normal pris at et 1000 km service ligger lidt under
3000,-?

Martin
Suzuki GSX750F ´07

Fra : MKS - 74

Dato : 27-05-07 13:11

On 27 May 2007 04:59:32 -0700, stolle68 <martin@stolten.eu> wrote:

>Så mon ikke det er normal pris at et 1000 km service ligger lidt under
>3000,-?

På denne cykel tilsyneladende (pga ventiltjek tjoh), på _mange_ andre
cykler absolut nej. Jeg kunne personligt ikke drømme om at give 3000,-
for et 1000 km service...rent røveri IMO.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 13:33

"stolle68" <martin@stolten.eu> skrev i meddelelsen
> [...]

ventilerne.
( om en måned )
Så mon ikke det er normal pris at et 1000 km service ligger lidt under

---

Ser ud som om det er nogenlunde samme pris du kommer af med... min var også
lige under 3000, så måske er det meget normalt på vores maskiner at første
gang på service så koster det en sjat penge...

//Rasmus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-05-07 22:55

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> writes:

> Om det er dyrt ved jeg ikke, men det er dårlig service at give en slutbruger
> en ex. moms pris, det kan han jo ikke bruge til en skid, meget dårligt, men
> ikke første gang jeg høre dette [...]

Jeg tror aldrig jeg har hørt andet end eks. moms priser hos FA Moto i
Brønshøj. Så vidt jeg ved skal man altid opgive priser inkl. moms når
man handler med privatkunder, men jeg skal indrømme at jeg aldrig har
gidet at diskutere det med Ib, som ikke virker specielt modtagelig for
den slags argumenter. Jeg har selv prøvet at blive overrasket over
prisen et par gange derude, men nu har jeg ikke Suzuki længere, så nu
behøver jeg da i det mindste ikke at skulle trækkes med FA Moto eller
Enghave længere.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : WonderDrug

Dato : 29-05-07 08:07

Hej Rasmus kan godt ske du har skrevet det et sted, syntets bare ikke jeg
lige kunne se det. Hvor havde du den til service?
Min egen skal nemlig os snart til 1000 km service og ville være rart at man
ikke blev flået af det samme service sted eller i hvertfal var forberet på
at prisen oplyst er x moms =)

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 10:38

"WonderDrug" <1122wonderdrugdk@hotmail.com(fjern 1122)> skrev i meddelelsen
> [...]
> forberet på at prisen oplyst er x moms =)
>
> "Rasmus T. Houdam" <VirtuniXmail.dk> skrev i en meddelelse

Hey Wonderbug

Jeg var til service hos Allans MC i Hillerød... Allan selv er en idiot, men
de andre folk der er dernede er skide flinke og hjælpsomme. Det er en "ung"
knægt der løber rundt dernede, kort klippet lyst hår, han er rigtig god at
snakke med, og han siger tingene som de er uden at pakke dem ind i en
salgstale.

Fra : WonderDrug

Dato : 29-05-07 11:05

Tak for dit hurtige svar.
der går lige en månedstid før jeg skal ha min til service vil jeg tro, men
skal nok lige melde tilbage hvad jeg kom af med =)

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-05-07 12:13

Rasmus T. Houdam wrote:

> [...]
> en "ung" knægt der løber rundt dernede, kort klippet lyst hår, han er
> rigtig god at snakke med, og han siger tingene som de er uden at pakke

Godt at vide - jeg er selv fra Hillerød. Uden at overfortolke blev jeg
lidt bekymret da en af brdr. jensens varevogne holdt ved vareindgangen
en dag

Allan's var dog flinke nok til at bestille et visir til min gamle Shoei
hjem - andre erfaringer har jeg ikke med biksen.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 19:54

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Allan's var dog flinke nok til at bestille et visir til min gamle Shoei
> hjem - andre erfaringer har jeg ikke med biksen.

Hey Torben, er helt enig, en fin biks de har dernede, ham Allan der har den
og styrer den er desværre bare lidt for opsat på salg og ikke så meget på
kundeservice, der skal man have fat i ham den anden der er der. Men ellers
en fin butik med et godt udvalg af ting og sager i hvert fald til suzuki.
Ellers kan jeg varmt anbefale Aagesen MC i Rødovre eller Stevens MC Shop på
amager, de er super hjælpsomme selvom de ikke forhandler suzuki. Specielt
sidst nævnte yder en suveræn service overfor deres kunder.

//Rasmus

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-05-07 09:31

Rasmus T. Houdam wrote:
> [...]
> Stevens MC Shop på amager, de er super hjælpsomme selvom de ikke
> forhandler suzuki. Specielt sidst nævnte yder en suveræn service overfor

Det kan være jeg skal prøve stevens - jeg er ligeglad med suzuki
Aagesen er normalt OK til reservedele - men jeg har da også prøvet at
blive brændt af et par gange.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-07 11:58

> Det kan være jeg skal prøve stevens - jeg er ligeglad med suzuki
> Aagesen er normalt OK til reservedele - men jeg har da også prøvet at
> [...]

Så skal du prøve stevens mc shop... der er en tøs dernede, hun er skide
hjælpsom og ved hvad hun snakker om. ellers kan du jo lige snuse lidt til
deres hjemmeside der dog er meget mangelfuld. http://stevensmcshop.dk/

//Rasmus

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-05-07 12:16

Rasmus T. Houdam wrote:
> [...]
> lige at fortælle mig at det var uden materialer og prisen forøvrigt
> var før moms... så har lige måttet slippe knap 3000 kr.

Jeg mener der ligger en "kontrakt" til den slags på nettet. Prøv FDM.dk. Så
bliver der skrevet ned inden mekkeren går i gang hvad han SKAL lave, hvad
han MÅ lave, hvad du skal betale, hvilket tlfnr han skal ringe på hvis han
bliver i tvivl om noget osv osv.

Det er åbenbart nødvendigt at bruge den slags hos din menkaniker.

/jim

Fra : WonderDrug

Dato : 04-07-07 08:04

Som lovet melder jeg nu tilbage med hvad jeg maatte slippe for mit 1000 Km
eftersyn.
Det var BILLIGT =))
Endte med jeg maatte slippe 760 Kr. saa jeg er en MC'er =)))

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-07-07 09:39

WonderDrug wrote:
> Som lovet melder jeg nu tilbage med hvad jeg maatte slippe for mit
> 1000 Km eftersyn.
> Det var BILLIGT =))
> Endte med jeg maatte slippe 760 Kr. saa jeg er en MC'er =)))

Hvad mc drejer det sig om? Hvilket værksted?

/jim

Fra : WonderDrug

Dato : 04-07-07 10:01

Honda CBF600 SA værkstedet er Special i Aalborg. De er super billige og
servicen er helt i top, de tager sig virkelig tid til deres kunder og man
føgler sig altid godt tilpas naar man tager derfra =)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-07-07 11:26

WonderDrug skrev:
> Honda CBF600 SA værkstedet er Special i Aalborg. De er super billige og
> servicen er helt i top, de tager sig virkelig tid til deres kunder og man
> føgler sig altid godt tilpas naar man tager derfra =)

Jeg har også tidligere brugt dem, men efter at måtte slippe 450,- for at
få smidt et par dæk på fælg, og en _møg sur_ Ole, så er den fest da
forbi :-/

-----
Du må meget gerne svare _under_ det du svarer på og slette det der ikke
svares på - som jeg gør her, det letter læsningen af trådene en del

på forhånd tak
--
Dun@nt

Fra : WonderDrug

Dato : 04-07-07 14:49

Har ikke oplevet noget negativt derude endnu,,,
Man skal jo altid lige høre hva ting koster, saa slipper man for at blive
overrasket =))

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-07-07 15:11

WonderDrug skrev:
> Har ikke oplevet noget negativt derude endnu,,,
> Man skal jo altid lige høre hva ting koster, saa slipper man for at blive
> overrasket =))

Prisen kan jeg "leve" med - men han skal skutte være sur!

Fra : WonderDrug

Dato : 05-07-07 07:14

Hehe kan være jeg bare skal være glad for han har været i godt humør hver
gang jeg har været derude *G*

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-07 17:20

On Wed, 4 Jul 2007 15:49:11 +0200, WonderDrug wrote:

> Har ikke oplevet noget negativt derude endnu,,,

Kun fordi at Du ikke har oplevet Ole i hans PM perioder :-| De andre
medarbejdere er meget flinke.

Orla Pedersen, som mener at det ér det bedste værksted i Aalborg.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-07-07 20:57

> [...]
> var før moms... så har lige måttet slippe knap 3000 kr. og måttet
> undvære min motorcykel i 7 timer... det er fanme trist, og slet ikke

Jeg kan så til en sammenligning sige at jeg lige har givet 1927,50 kr. for
et 1000 km service inkl. materialer for en Yamaha FZ6 ved Fisker MC, men den
skulle så heller ikke have tjekket ventiler. Det virker ikke helt
urealistisk at en ventiljustering kan give 1000,- oven i prisen.

Så havde de endda været så 'flinke' at hælde fedt på min kæde som jeg havde
smurt med Profi Dry Lube, så nu skal jeg til at rense det af.
Der var ellers en stor label på bagsvingeren hvor der stod, godtnok på tysk,
'Nicht fetten - Profi Dry Lube'..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-07 23:01

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> writes:

> Jeg kan så til en sammenligning sige at jeg lige har givet 1927,50
> kr. for et 1000 km service inkl. materialer for en Yamaha FZ6 ved
> Fisker MC, men den skulle så heller ikke have tjekket ventiler.

Jeg gav 1910,- for 1000 km servive på SV'en ved Farsø MC. To timer var
åbenbart fast takst, også selvom det kun tog 1½ time (hvilket vist var
usædvanligt hurtigt). Jeg synes egentlig at det er uhyggeligt at give
så mange penge for en sjat olie, et filter, opspænding af nogle få
møtrikker og en justering af tomgangen, men sådan er det jo nok alle
steder :-/
--
mvh Jes Vestervang (forvænt med selv at lave service) @ SV1000S &
DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-07 23:25

> Jeg fik også at vide at de havde justeret indsprøjtningen (det kan man vel
> ikke rigtigt selv gøre) og jeg kan også mærke at motoren går lidt anderledes
> end før. Jeg ved ikke rigtigt om det er bedre eller ringere - bare
> anderledes..

Det er også en del af et SV-service, men det var ikke nødvendigt på
min (det er i øvrigt skægt hvad de kan udlæse med en pc, jeg skal vist
lige have fundet ud af at interface ECU'en engang .

> Jeg er også utilfreds med deres første klargøring af motorcyklen -

Der var ikke noget at komme efter på min. Det skulle da lige være
Scott-oileren, der var var blevet gemt lidt for godt så den ikke var
til at fylde op. Den fik jeg dog selv flyttet lidt, så det lige netop
kunne lade sig gøre.

> Man skal åbenbart være efter dem og ikke stole på dem.

Jep, men det gælder alle mekanikere... de er jo kun mennesker (det
virker dog som sløseri i dit tilfælde).
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-07-07 19:46

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> Ikke vanskeligt at udlæse fejlkoder, og justere "TPS", hvis det er
> det du efterlyser.
>
> http://www.suzukisv1000.com/faq/tps.htm

Det trick kender jeg, men det jeg gerne vil er at kunne udlæse
samtlige sensordata og fejllog til en pc. Jeg tror at den bruger et
interface der hedder OBD-II, hvilket betyder at der er et bredt udvalg
af programmer og hardware til det.

> Vil du regulere selve ECU, en kan du gøre det via en Yoshimura box
> (det gør gert), eller en Teka box, (det gør MC hospitalet).
>
> Teka kan du læse lidt om her : http://www.mchospitalet.dk/TEKA.htm

Det ser egentlig meget fikst ud. Det bliver nok ikke relevant for mig,
for jeg regner med at beholde std.-potterne.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R