bremseskiver
Fra : cbr600

Dato : 25-05-07 13:13

Hej jeg har et spørgsmål vedr. bremseskiver på min Honda cbr 600 F fra
1990
i mellem skiver og fælg sider der sådan nogle små skiver af pap/fiber
hvad gør de godt for ?
og hvad sker der hvis der evt ikke kommer nye på ved skift af skiver ?

Mvh Henrik v. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 13:48

On 25 May 2007 05:13:12 -0700, cbr600 wrote:

> [...]
> hvad gør de godt for ?
> og hvad sker der hvis der evt ikke kommer nye på ved skift af skiver ?

Så sidder dine skiver forkert placeret i dine bremsekalipre, og varmen fra
skiverne ledes til navet, og lejerne i hjulet.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 22:37

> Så sidder dine skiver forkert placeret i dine bremsekalipre, og varmen fra
> skiverne ledes til navet, og lejerne i hjulet.

> [...]

Øh jeg har aldrig set der sidder noget mellem skive og fælg, og varmen
fra skiven skal da afledes til navet. (min mening)

Hygge PD CBR1100t

Fra : MKS - 74

Dato : 25-05-07 22:53

On Fri, 25 May 2007 23:36:56 +0200, "Poul Dam"
<pouldamhyggeadslhome.dk> wrote:

>Øh jeg har aldrig set der sidder noget mellem skive og fælg, og varmen
>fra skiven skal da afledes til navet. (min mening)

<http://www.bike-parts.fr/pieces-promo-507-13MN4H41-CBR600FL-1990-F__1000-.html>

Nr 12 - Damping shim.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 15:23

> [...]
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

OK det ser helt anderledes ud på op min og den gamle CBR1000er.
Der er skiverne løst hængt fast et nav, som er skruet på hjulet.
Hygge PD CBR1100t

Fra : MKS - 74

Dato : 26-05-07 16:06

On Sat, 26 May 2007 16:23:07 +0200, "Poul Dam"
<pouldamhyggeadslhome.dk> wrote:

>OK det ser helt anderledes ud på op min og den gamle CBR1000er.
>Der er skiverne løst hængt fast et nav, som er skruet på hjulet.

Det blev brugt til de tidligere CBR'ere med faste skiver - På
CBR600-serien blev det brugt på F1 (1987-1990) og F2(1991-1994). Fra
1995- blev der brugt flydende skiver og der sidder carrier'en også
direkte boltet på hjulets hub, idet der så ikke længere er behov for
"damping shims".

Fra : cbr600

Dato : 28-05-07 14:10

On 26 Maj, 17:06, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:

> [...]
> 1995- blev der brugt flydende skiver og der sidder carrier'en også
> direkte boltet på hjulets hub, idet der så ikke længere er behov for

Hej men hvad gør disse damping shims ??????
og hvad sker der hvis de ikke er på ??

Mvh Henrik v. Poulsen

Fra : MKS - 74

Dato : 28-05-07 15:36

On 28 May 2007 06:09:47 -0700, cbr600 <vildor2000@yahoo.dk> wrote:

>Hej men hvad gør disse damping shims ??????

Vibrationsdæmpende...

>og hvad sker der hvis de ikke er på ??

Så rasler det hele fra hinanden .

Ej altså, jeg ved ikke hvor kritisk det er, men hvis du sætter
originale faste skiver på ville jeg nok vælge at genmontere dem,
skifter du til aftermarket flydende skiver behøver du dem ikke...

Fra : Armand

Dato : 28-05-07 21:33

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Vibrationsdæmpende...

> Så rasler det hele fra hinanden .
>
> Ej altså, jeg ved ikke hvor kritisk det er, men hvis du sætter
> originale faste skiver på ville jeg nok vælge at genmontere dem,

Og nogle mellemlæg fremstillet af det tymdeste pakningspapir du kan opdrive,
og som klippes kunstfærdigt ud rundt om et hul klippet med en almindelig
skrivebords-hulmaskine, kan vel gøre det ud for de manglende originale!
Egentlig burde almindeligt madpapir også kunne gøre det :-/

--
Armand.

Fra : cbr600

Dato : 28-05-07 18:24

On 28 Maj, 16:36, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:

> [...]
> originale faste skiver på ville jeg nok vælge at genmontere dem,
> skifter du til aftermarket flydende skiver behøver du dem ikke...

det vil sige jeg godt kan sætte flydende skiver på,,, hvad er fordelen
ved flydende skiver ??
kender du prisen for flydende til denne model ?

mvh Henrik v. Poulsen

Fra : MKS - 74

Dato : 28-05-07 21:16

On 28 May 2007 10:24:27 -0700, cbr600 <vildor2000@yahoo.dk> wrote:

>det vil sige jeg godt kan sætte flydende skiver på

Hvis du kan finde nogle der laver dem så ja, jeg har ladet mig
fortælle at de flydende skiver fra bl.a en NC24 passer på din, men jeg
ved ikke om det passer.

>,, hvad er fordelen
>ved flydende skiver ??

Der er flere, der er en termisk fordel (mest af betydning i
race-applikationer, der er bedre tilpasning af skive/kaliper, bedre
"knock-back" af bremseklodserne (stempel), lavere vægt afhængig af
udformning osv...

Men ikke sikkert at alt dette har nogen egentlig betydning for dig.

>kender du prisen for flydende til denne model ?

Nej!

Fra : cbr600

Dato : 28-05-07 18:28

> [...]
> originale faste skiver på ville jeg nok vælge at genmontere dem,
> skifter du til aftermarket flydende skiver behøver du dem ikke...

Vibrations dæmpende ah ha... har fået sprit nye skiver på men
værkstedet har ikke monteret dem igen
i den ene side og når der bremses vibrerer forgaflen lidt frem og til
bag det kan mærkes..

Mvh Henrik v. Poulsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-05-07 18:55

cbr600 wrote:

> Vibrations dæmpende ah ha... har fået sprit nye skiver på men
> værkstedet har ikke monteret dem igen
> i den ene side og når der bremses vibrerer forgaflen lidt frem og til
> bag det kan mærkes..

Jeg tror mere de kan dæmpe lydforplantningen - ikke de grovere ryk, som
nok forsvinder når klodserne slides til skiverne, og eventuelle
belægninger fordeles :-/. Prøv at starte med at afspritte skiverne.

--
vh
Torben

Fra : cbr600

Dato : 29-05-07 19:02

On 28 Maj, 22:33, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

> [...]
> skrivebords-hulmaskine, kan vel gøre det ud for de manglende originale!
> Egentlig burde almindeligt madpapir også kunne gøre det :-/

jeg har købt 12 nye ´pap skiver til skiverne, så skal de bare monteres

tak for de mange gode svar..

Mvh Henrik v. Poulsen