/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Billeder fra Dragracing i Allingåbro
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-07 18:43

Her er så en samling billeder fra dragracing i Allingåbro lørdag d. 19/5. En
noget larmende fornøjelse...

Håber I gider kigge.

http://www.clapet.dk/Drag-Alling07/index.htm

Med venlig hilsen
Claus Petersen



 
 
Ukendt (24-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-07 19:12

Ja larmen er der , men du mangler sku duften af brændt nitrometan/gummi

Flotte flotte billeder , skal nok lige se om jeg kan skaffe et bur i venster
side i stedet så i lige får lynene med i øjnene når de kikker på juletræet


PE
www.kvikteam.dk
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . Dk



Ukendt (24-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-07 20:32


"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
news:4655d54d$0$6754$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja larmen er der , men du mangler sku duften af brændt nitrometan/gummi
>
> Flotte flotte billeder , skal nok lige se om jeg kan skaffe et bur i
> venster side i stedet så i lige får lynene med i øjnene når de kikker på
> juletræet
>

Det var faktisk med fuldt overlæg at jeg stod i højre side af banen, for
ellers havde jeg fotograferet i modlys hele dagen (= meget høj kontrast og
dårlige farver)

Mvh. Claus Petersen



Ukendt (24-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-07 20:34


"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
news:4655d54d$0$6754$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja larmen er der , men du mangler sku duften af brændt nitrometan/gummi
>

Lugten er der skam stadig. Den sidder i kameraet endnu!

Mvh. Claus Petersen



pwh (24-05-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 24-05-07 19:48

Claus Petersen, skrev:
> Her er så en samling billeder fra dragracing i Allingåbro lørdag d.
> 19/5. En noget larmende fornøjelse...
>
> Håber I gider kigge.
>
> http://www.clapet.dk/Drag-Alling07/index.htm

Flotte billeder.
Men lige et dummespørgsmål.
Er man helt ligeglad med vægt indenfor dragrace.
Jeg synes nemlig det er nogle seriøst store drenge der kører, jeg mener,
inden for feks. hestesport sørger man da for at rytteren er let

/Jens



Ukendt (24-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-07 20:03

Hmmmmm se det var den slemme slemme tuning du kommer ind på

Finn Assebo er lige glad han skruer bare lidt op for bålet , lige nu som du
ser det er ca 1000 hk passende

Vi andre der ikke bare kan skrue op vi øhhhhhhhh hmmmmmmm det er sku svært
det her

Ok passer lidt på vægten , og det er helt klar en ulempe at være tung , vi
køber carbon hjul og letmetal skruer og kører kun med 1 skive foran mindre
køler flytter batteri og forsæt selv for at sparer 100 gr

Men den der EXTRA BØF skal der dælme være plads til ;))



--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



pwh (24-05-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 24-05-07 20:14

PE, skrev:
>
> Ok passer lidt på vægten , og det er helt klar en ulempe at være tung
> , vi køber carbon hjul og letmetal skruer og kører kun med 1 skive
> foran mindre køler flytter batteri og forsæt selv for at sparer 100 gr

Det er det jeg mener
Og så smider man en +100 kg/s fører i saddlen,
i stedet for at lærer hans 60 kg/s kone at fyrer lortet af

/Jens



Ukendt (24-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-07 20:30


"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
news:zul5i.68$sf.66@news.get2net.dk...
> PE, skrev:
>>
>> Ok passer lidt på vægten , og det er helt klar en ulempe at være tung
>> , vi køber carbon hjul og letmetal skruer og kører kun med 1 skive
>> foran mindre køler flytter batteri og forsæt selv for at sparer 100 gr
>
> Det er det jeg mener
> Og så smider man en +100 kg/s fører i saddlen,
> i stedet for at lærer hans 60 kg/s kone at fyrer lortet af
>

Jeg tror det er en fordel at der er lidt vægt til at holde forhjulet nede,
når de fyrer skidtet af. Der skulle også nogle drabelige håndgemæng til, når
de tog kursen ud mod venstre hegn, for at få den ind på ret kurs igen. Men
som PE siger - de smider bare lidt mere power på, lukker lidt op for gassen
eller skruer lidt på turboen, Så er der kompenseret.

Mvh. Claus Petersen



Armand (24-05-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-05-07 20:50


"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
news:4655e793$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
> news:zul5i.68$sf.66@news.get2net.dk...
>> PE, skrev:
>>>
>>> Ok passer lidt på vægten , og det er helt klar en ulempe at være tung
>>> , vi køber carbon hjul og letmetal skruer og kører kun med 1 skive
>>> foran mindre køler flytter batteri og forsæt selv for at sparer 100 gr
>>
>> Det er det jeg mener
>> Og så smider man en +100 kg/s fører i saddlen,
>> i stedet for at lærer hans 60 kg/s kone at fyrer lortet af
>>
>
> Jeg tror det er en fordel at der er lidt vægt til at holde forhjulet nede,
> når de fyrer skidtet af.
Tjaeh :-/
Hvis man anskuer dén mervægts placering i forhold til køretøjets
tyngdepunkt, så fremmer den nok snarere en wheelie lige så snart dynamikke
sætter igang :-/

--
Armand.



Ukendt (24-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-07 21:00

Ja Feldballe (Ducati) forsøgte sig med disse 2 stk hmmmmm 8 kg :(((( og når
den så begynder at voble så ..............................

http://www.kvikteam.dk/images/2007/Allingåbro/Billede%20040.html
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"



Torben Scheel (25-05-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-05-07 07:28

PE wrote:
> Ja Feldballe (Ducati) forsøgte sig med disse 2 stk hmmmmm 8 kg :(((( og når
> den så begynder at voble så ..............................
>
> http://www.kvikteam.dk/images/2007/Allingåbro/Billede%20040.html

Jeg véd godt at i ikke styrer meget, men skulle de vægte ikke have
ligget foran kronrøret monteret på stellet?

Det dér ligner et selvmordsforsøg IMHO

--
vh
Torben


Ukendt (24-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-07 20:55

Det er en meget udbredt misforstelse at det vilde vilde MCer der vinder og
teknikken har mindre at sige en tegnebogen

Jo selfølgelig hænger det aligevel lidt sammen , men teknik teknik og teknik

Jeg har selv kørt i den år og haft sønnen som mekaniker =slave

En dag vil han selv og dertil blev der indkøbt en ZX9R og den blev så
nedvejet og justeret og justeret og finpudset , men ingen motor tuning af
nogen art

Han skulle møde 4-5 ZX12 er Hayabusaer Blackbird og meget andet hurtigt
året endte med 3 første pladser og 2 anden pladser og han vandt DM i 05

Så vil han prøve Super Gas Klassen af og det er for tunet = Turbo/ Bigbore/
Nos/ Kompressor/ og forlænget det blev til en 3 plads i DM
Men han vandt da Mosten 06 og satte banerekordt + Mega i Sverige
I år stillede han så lige op i Allingåbro i sidste weekend og vandt også
lige den ;))

Og det er alså på en Suki 1100 EF fra 84 , ja vi har da pillet lidt i den ,
men teknik teknik teknik

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste