Forsikring
Fra : Stig Brun

Dato : 23-05-07 20:02

Efter næsten 30 års pause skal jeg nu til at køre på noget småt mc-lignende
igen. Det lader ikke til at forsikringsselskaberne er vildt interesserede i
at forsikre motorcykler. Nogen der kan anbefale et selskab - eller har et
link til noget der forklarer problematikken?

Stig Brun

Fra : Max Andersen

Dato : 23-05-07 20:53

Stig Brun wrote:
> [...]
> at forsikre motorcykler. Nogen der kan anbefale et selskab - eller har et
> link til noget der forklarer problematikken?

I din alder og med ønske om noget småt er der nok ingen grund til bekymring.

Jeg havde en Honda CB500 forsikret helårligt til 2500 inkl. kasko

Jeg har nu en Kawasaki Vulcan 800 til 2500 for 9 mdr. inkl. kasko

Jeg skiftede dog fra Alka som var billigst med CB500 til Topdanmark som
var billigst med VN800'eren.

Max

Fra : HKN

Dato : 23-05-07 21:16

On 23 Maj, 21:52, Max Andersen <m...@militant.dk> wrote:
> [...]

Jeg har netop forsikret en Suzuki Intruder VS800 for 3.400,- årligt
for kasko - jeg har ingen anciennitet, og vi er nok i samme
aldersgruppe Også i TopDanmark. Ansvar alene er ca. 900,-

Mvh
Henrik

Fra : karstenjosefsen

Dato : 24-05-07 05:22

"Stig Brun" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> interesserede i at forsikre motorcykler. Nogen der kan anbefale et
> selskab - eller har et link til noget der forklarer problematikken?

Hej.. Prøv med GF Forsikring.. De er vidst ét af landet's billigste.

Hilsen Karsten

Fra : tp

Dato : 24-05-07 08:21

> Hej.. Prøv med GF Forsikring.. De er vidst ét af landet's billigste.

og fdm er endnu billigere - men ring til ellers tryg, codan og top dk
også. Og når man er "voksen" er der jo også andre forsikringer at tænke på.
Jeg kunne spare lidt ved at flytte mcen, men der er ingen der kan forsikre
vores biler så billigt som fdm, og det er vel totalen der er vigtig

ps : if (bmw/suzi) vil gerne forsikre mc uden at tage andre ting med, og gf
vil sammen med en ulykkeforsikring (dog kun ansvar)

Fra : Hans/NTV

Dato : 24-05-07 12:14

On 23 Maj, 21:02, "Stig Brun" <nos...@nospam.dk> wrote:
> [...]
> at forsikre motorcykler. Nogen der kan anbefale et selskab - eller har et
> link til noget der forklarer problematikken?

Jeg mener at have læst at Alm. Brand skulle kunne være med
prismæssigt, men som en anden skriver - ring rundt og hør hvad de vil
have de forskellige selskaber og tag så det du synes lyder best i dine
øren.

hVh
Hans/NTV

NTV650/ST1100

Fra : jbplum@gmail.com

Dato : 24-05-07 16:09

> [...]
> at forsikre motorcykler. Nogen der kan anbefale et selskab - eller har et
> link til noget der forklarer problematikken?

Jeg kan anbefale ETU Forsikring (www.etuforsikring.dk) - du finder det
ikke billigere. Politiken lavede et forsikringstjek for unge
førstegangs bilkøbere på 25 år - der var de _klart_ billigst. Jeg
besluttede mig for at undersøge, det også var tilfældet med mc-
forsikringer. For mit vedkommende har jeg ikke kunnet finde noget, der
kan matche de priser, jeg blev tilbudt hos ETU.

De sælger deres forsikringer gennem et netværk af forsikringsmæglere.
Ring til dem og bliv henvist til den, der er nærmest dig.

Jeppe

Fra : Armand

Dato : 24-05-07 19:04

> [...]
> interesserede i at forsikre motorcykler. Nogen der kan anbefale et
> selskab - eller har et link til noget der forklarer problematikken?

Over 40år!?
Så plejer GF at være med fremme!

--
Armand.

Fra : Stig Brun

Dato : 25-05-07 05:47

"Armand"

> Over 40år!?
> Så plejer GF at være med fremme!

Tak for alle gode forslag, jeg venter på svar fra TopD og vil osse spørge GF
og de andre. Mit "eget" Tryg måtte indrømme, at de manglede en kategori til
ældre herrer med småt grej (cyklen forstås...)

Stig Brun

Fra : Armand

Dato : 25-05-07 09:56

> [...]
> GF og de andre. Mit "eget" Tryg måtte indrømme, at de manglede en kategori
> til ældre herrer med småt grej (cyklen forstås...)

Det kan sq også være at GF ikke er helt med fremme dér, for så vidt jeg
husker har de én fællesklasse mellem 175 og 1000 ccm og et låg på
100.000,-kr, hvilken har været gunstig for mine "sportslige og
tyvetækkelige" ZXR400 og "sportslige; tyvetækkelige og voldsomme (á 100hk)
CBR600, såvel som min nyligt forespurgte "ditto, samt over 750ccm"!
Hvor gunstig de end måtte være for ovennævnte må grænseområdet lige over
175ccm's skellet være en tung ende :-/
På den anden side kan det være at GF's præmier, sat op mod andres,
berettiger at du ikke nødvendigvis behøver at sigte så lavt igen i dit
mc-valg

--
Armand.