Musik igennem bluetooth Hjelm Headset
Fra : WonderDrug

Dato : 23-05-07 08:06

Hej jeg ville lige høre om der er nogle der har erfaring med at høre musik
over de forskællige bluetooth heatset's foreksempel via sin mobil telefon.

Naar jeg siger Bluetooth headset mener jeg systemer som:
Interphone Bluetooth Hjelm Headset ->
http://www.robertsmc.dk/shop/product_info.php?cPath=67_68&products_id=552%3Cbr%3E%3Cbr

Just Speak -> http://www.caberg-helm.com/Bluetooth1.aspx?l=en

eller nogle af de andre der er derude.

Fra : Erik P

Dato : 23-05-07 09:36

Hej

Bluetooth har meget begrænset båndbredde, så de fleste har meget begrænset
dynamikområde, der gengiver tale rimeligt, men til musik vil du nok ikke
være tilfreds. Der er lavet nogle enkelte headsets, hvor en lille adapter
med jack-stik komprimerer til MP3-format, sender til headsettet, hvor det
dekomprimeres, så musikken kan afspilles. Desværre er de headsets jeg har
set alt for store til at have under en hjelm..

Mvh. Erik

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 23-05-07 10:02

Erik P wrote:
> [...]
> dekomprimeres, så musikken kan afspilles. Desværre er de headsets jeg har
> set alt for store til at have under en hjelm..

A2DP bluetooth standarden er lavet netop til musik:

http://www.bluetooth.com/Bluetooth/Learn/Works/Profiles_Overview.htm

Det kræver en a2dp profil på den dims der skal afspille musikken, jeg
ved ikke om det er det du mener?

Om man kan få headsets der passer i en hjelm med en a2dp profil kender
jeg ikke noget til.

/Magnus

Fra : WonderDrug

Dato : 23-05-07 10:06

Pokkers, for det var endelig det jeg hovedesagelig skulle ha brugt
headsettet til nu, efter som jeg ikke for brug for tale delen før næste år
=((((

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-05-07 10:06

"Erik P" <erikp@kom.aau.dk> writes:

> [...]
> sender til headsettet, hvor det dekomprimeres, så musikken kan
> afspilles. Desværre er de headsets jeg har set alt for store til at

Der er jo kommet en ny Bluetooth profil til, A2DP
<http://en.wikipedia.org/wiki/A2DP>, der standardiserer overførsel af
komprimeret lyd. Der er endnu ikke så meget grej der understøtter det,
men mon ikke det kommer.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Bongo

Dato : 23-05-07 10:41

> Hej jeg ville lige høre om der er nogle der har erfaring med at høre musik
> over de forskællige bluetooth heatset's foreksempel via sin mobil telefon.

Jeg ville forvente at disse:
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000xBK6_r_Z?ProductID=KzfD4QFHb7UAAAEOwHwkfsJW&CatalogCategoryID=P8DD4QFHF64AAAEOqhA03xiY

kan klare opgaven. Men jeg har ikke prøvet dem! Evt. kombineret med et sæt
Koss plugs som fylder mindre i hjelmen.

Vh Bongo

Fra : WonderDrug

Dato : 23-05-07 11:53

Jeg tror du har fat i noget af det rigtige der faktisk, det vil jeg overveje
tak for hjælpen =)

Fra : Bongo

Dato : 23-05-07 19:09

> Jeg tror du har fat i noget af det rigtige der faktisk, det vil jeg
> overveje tak for hjælpen =)

Send lige en tilbage melding om hvordan de virker i praksis hvis du køber
dem.

Vh Bongo
Der også overvejer dem men ikke rigtig har tid til at købe dem.

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-05-07 08:24

Bongo wrote:

> [...]
>
> kan klare opgaven. Men jeg har ikke prøvet dem! Evt. kombineret med et sæt

Hvis man ikke er til Koss'ernes _kraftige_ bas, kan jeg anbefale
Creative's plugs - de er relativt neutrale i gengivelsen.

--
vh
Torben

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-05-07 08:32

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Hvis man ikke er til Koss'ernes _kraftige_ bas, kan jeg anbefale
> Creative's plugs - de er relativt neutrale i gengivelsen.

Til lytning under normale omstændigheder synes jeg at Koss'ernes
bassgengivelse er alt for overdrevet, men på mc er det egentlig ikke
så dumt fordi bassen ikke så let forsvinder i den lavfrekvente
turbulensstøj som ørepropperne ikke kan holde ude.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : AndersB

Dato : 27-05-07 14:16

On May 23, 9:06 am, "WonderDrug" <1122wonderdru...@hotmail.com(fjern
1122)> wrote:
> [...]
> over de forskællige bluetooth heatset's foreksempel via sin mobil telefon.
>
> Naar jeg siger Bluetooth headset mener jeg systemer som:

Med fare for lyde som en lyseslukker, så vil jeg mene at det grænser
til det uforsvarlige at ligge og køre rundt med musik i
høretelefonerne. Du kommer i hvertfald nemt til at overhøre hvis der
er en der dytter, en der overhalder i en blind vinkel, eller en der
klodser bremserne bag dig.... når nu man i forvejen er relativt
udsat som MC'ist er der ingen grund til at svække en sans der kunne
redde ens skind en skønne dag.

Nu har jeg kun haft kørekort og MC i 1 år, så jeg ved ikke hvad I mere
erfarne mener og sagen, men selv om jeg har hjelm på og fartvinden og
motor/udstødning larmer kan jeg stadig godt høre trafikken omkring mig
i mange situationer, hvilket egentligt er meget rart.

Bare mine 0.02 €

Anders B