Prøvetur XR-1000 ønskes (Kbh) og hej igen
Fra : Stud

Dato : 22-05-07 23:42

Hej allezusammen!

Nu har jeg været hjemme fra alpelandet i en månedstid, og har i stealth mode
fulgt med her i gruppen. Den uendelige række af reparationer, jeg har måttet
foretage siden katanaen kom ud vinterhiet, har jeg klaret helt uden at
stille spørgsmål her i gruppen (Har dog liiige haft i Dr.Gruby en gang eller
to ;) Jeg har vist snart luret hvordan den gamle skruzuki skal grejes.

Jeg skriver nu med et lidt halvoptimisk ønske, men den der ikke spør'....:
Jeg skal have ny hjelm og er brændt lidt varm på en Shoei XR-1000. Mit hoved
er - åbenbart - sådan lidt smalt/ovalt i det, og jeg har ladet mig fortælle,
at denne hjelm er et godt valg. Den bliver jo lavet i en helvedes masse
"undermodeller"/designs, men jeg går ud fra, at de alle er ens mht. pasform?

Da jeg helst bestiller i Tyskerlandet, syntes jeg det er lidt nederen og
prøve hjelm og evt. bede om prøvetur hos en dansk forhandler... Er der
tilfældigvis en københavnersnude med en XR-1000 (medium) der har lyst til at
lade mig få en prøvetur? Kunne jo kombineres med en lille køretur, is/øl og
lossen til dæk (det her er jo efterhånden nærmest blevet til en
dating-annonce ;)

Anywajs, det ville være en kæmpe hjælp, da mit sidste hjelmkøb viste sig at
være en kæmpe fiasko første gang jeg kom på motorvej... (Airoh Kriger II).

Desuden er det jo altid hyggeligt at møde folk fra DFM :)

Mvh
Morten
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1116&ipc=15693

Fra : Dr. Enduro

Dato : 23-05-07 20:46

Vil ikke ødelægge noget for dig, men jeg har læst (ved ikke om det
passer), at ens hjelm efterhånden tilpasser sig ens hovedform, og at man
derfor helst ikke skal låne den ud, fordi den så mister denne form.

Jeg har for øvrigt en XR-1000, det er en fin hjelm, selvom den ikke er
så støjsvag, som nogle folk påstår (kommer også an på mc og
kørestilling). Den har fået nogle fine anmeldelser, men er f.eks. testet
som larmende af ADAC (dog uden det whisper strip kit, som jeg har købt
som tilbehør).

--

Hilsen Jan (der også bor langt fra København)

GSX 750 AE

Fra : Stud

Dato : 24-05-07 22:27

"Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk> wrote in message

> Vil ikke ødelægge noget for dig, men jeg har læst (ved ikke om det
> passer), at ens hjelm efterhånden tilpasser sig ens hovedform, og at man
> derfor helst ikke skal låne den ud, fordi den så mister denne form.

Hej Jan

Det gør du skam heller ikke. Det var jeg ikke lige opmærksom på - eller det
vil sige; jeg tillagde ikke en lille 20minutters tur nogen risiko for ændret
form, men jeg kan da sagtens se pointen.

> [...]
> Den har fået nogle fine anmeldelser, men er f.eks. testet som larmende af
> ADAC (dog uden det whisper strip kit, som jeg har købt som tilbehør).

Ok. Interessant. Jeg ville nu også købte det omtalte whisper kit. Jeg syntes
virkeligt vindstøjen på motorvejen er ret ulidelig i min nuværende hjelm, og
er lidt bekymret for min ører.

Mvh
Morten

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-05-07 07:31

Stud wrote:

> Ok. Interessant. Jeg ville nu også købte det omtalte whisper kit. Jeg syntes
> virkeligt vindstøjen på motorvejen er ret ulidelig i min nuværende hjelm, og
> er lidt bekymret for min ører.

Der er opfundet en smart lille ting : øreproppen. Prøv det før din nabo
Spøg til side - der er sgu ingen vej udenom medmindre man kun cruiser.

--
vh
Torben - med XR1000 - i Large.

Fra : Stud

Dato : 25-05-07 14:13

> Der er opfundet en smart lille ting : øreproppen. Prøv det før din nabo
> Spøg til side - der er sgu ingen vej udenom medmindre man kun cruiser.

Hej Torben

Jeg kører aldrig uden ørepropper! Min første sæson på mc foregik dog uden,
indtil jeg - af Jer - blev lokket til at give det en chance. Jeg syntes bare
ikke de tager helt nok af for vindstøjen. Jeg tror problemet delvist
skyldes, at jeg har temmeligt store øregange :) , så jeg har problemer med
at få dem proppet ordentligt til. Jeg har lige bestilt og modtaget nogle
multimax http://www.multi-max.dk/ , men ikke engang den tykke ende er helt
stor nok. Mon ikke den rigtige hjelm kombineret med propper ville være godt
nok.

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 25-05-07 18:16

"Stud" <studen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skyldes, at jeg har temmeligt store øregange :) , så jeg har problemer med
> at få dem proppet ordentligt til. ..........

Det er min erfaring at alt bulderet p.g.a. turbolæns omkring skulder og
hjelm har en frekvens der er for lav til nogen "afpropnings" høreværn, og
skal fanges på anden vis á kåbeglas, halstørklæde eller "Applewarmer"!

--
Armand.

Fra : Stud

Dato : 27-05-07 23:36

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er min erfaring at alt bulderet p.g.a. turbolæns omkring skulder og
> hjelm har en frekvens der er for lav til nogen "afpropnings" høreværn, og
> skal fanges på anden vis á kåbeglas, halstørklæde eller "Applewarmer"!

Hej Armand

Ja, katanaens mini-kåbeglas vivler en del vind op i hatten på mig. Alligevel
ingen tvivl om, at propperne gør en kæmpe forskel. Jeg har nogle store
banditter købt ved Enghave (som de desværre ikke forhandler mere), og de
tager støjen meget mere effektivt end alle andre propper, jeg har prøvet
(inkl. Multi-max). Må vel bare prøve at finde en anden forhandler af dem. De
er gule og lavet i et blødt/glat materiale, hvis nogen kender dem?

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 08:39

On Thu, 24 May 2007 23:27:04 +0200, Stud wrote:

> [...]
> vil sige; jeg tillagde ikke en lille 20minutters tur nogen risiko for ændret
> form, men jeg kan da sagtens se pointen.

I løbet af det kvarter/halv time jeg prøvede hjelme nåede den røde concept
at tilpasse sig så meget at dén blev købet. Det umiddelbare
førstegangsindtryk sagde for lille. :-/ Så jo, hjelme tilpasser sig, men
nok mest lige i starten.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : stolle68

Dato : 29-05-07 08:59

> [...]
> (inkl. Multi-max). Må vel bare prøve at finde en anden forhandler af dem. De
> er gule og lavet i et blødt/glat materiale, hvis nogen kender dem?

Med min halvbillige Caberg Justissimo hjelm er jeg nød til at køre med
propper.
Efter at have kørt en sæsson med de alm. gule ørepropper, har jeg nu
fået lavet at par personlige propper.
Det kan klart anbefales! De bliver støbt efter dine ører, så de sidder
perfekt, uden at genere.
Man kan selv vælge hvor meget de skal dæmpe, så man stadig har
mulighed for at høre evt. udrykningskøretøjer.
De smutter nærmest selv ind i øregangen når man skal have dem på.
Prisen er lidt pebret, lige på den anden side at 1K, men så holder de
efter sigende også mange år, og man får selve aftryksmodellen med,
til senere kopiering. jeg fik mine lavet hos phonak.dk og de leverede
14 dage efter jeg havde fået taget aftryk.

Martin
GSX750F ´07

Fra : Stud

Dato : 31-05-07 14:45

"stolle68" <martin@stolten.eu> wrote in message
> [...]
>til senere kopiering. jeg fik mine lavet hos phonak.dk og de leverede
>14 dage efter jeg havde fået taget aftryk.

Hej Martin

Tak for tippet. Det vil jeg overveje næste gang jeg løber tør for propper :)

Mvh
Morten
http://dfmc.dk/?id=699

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-07 20:23

Stud wrote:

> [...]
> "undermodeller"/designs, men jeg går ud fra, at de alle er ens mht. pasform?

Jeg er ret sikker på at de er ens, bortset fra farve. Du skal også være
opmærksom på at man kan købe 'kindpuder' i 6 forskellige størrelser til
den, så der er mulighed for at tilpasse lidt.

> [...]
> lade mig få en prøvetur? Kunne jo kombineres med en lille køretur, is/øl og
> lossen til dæk (det her er jo efterhånden nærmest blevet til en

Jeg har en XR-1000 i M, men jeg bor i Odense. Er nok i kbh. en weekend
engang i juni, så hvis ikke du har prøvet en til den tid, kan du jo lige
give lyd fra dig.

> Anywajs, det ville være en kæmpe hjælp, da mit sidste hjelmkøb viste sig at
> være en kæmpe fiasko første gang jeg kom på motorvej... (Airoh Kriger II).

Der er ikke noget værre end en hjelm der støjer meget eller er for stor!

> Desuden er det jo altid hyggeligt at møde folk fra DFM :)

Yes sir.. Især hvis de giver is!

--
Squish
VFR750F

Fra : Stud

Dato : 05-06-07 22:00

"Squish" <.invalid> wrote in message
> Jeg er ret sikker på at de er ens, bortset fra farve. Du skal også være
> opmærksom på at man kan købe 'kindpuder' i 6 forskellige størrelser til
> den, så der er mulighed for at tilpasse lidt.

Hej Squish

Undskyld det sene svar - har først lige opdaget dit svar :)
Interessant med udvalget i kindpuder! Har du set dem hos Louis.de?

> Jeg har en XR-1000 i M, men jeg bor i Odense. Er nok i kbh. en weekend
> engang i juni, så hvis ikke du har prøvet en til den tid, kan du jo lige
> give lyd fra dig.

Jeg ender nok med at tage en hyggetur til Hamburg eller lignende, og finde
en hjelm hos Louis. Jeg har hørt noget om, at de skulle have en slags
vindtunnel, hvor man kan prøve hjelmene ved forskellige "hastigheder". Nogen
der kan bekræfte det?

Da det nok ikke bliver lige med det første, er jeg stadig meget interesseret
i en lille prøvetur, Du må endelig sige til, hvis du kommer til
Kjøvenhavnstrup og har lidt tid til overs :)

> Der er ikke noget værre end en hjelm der støjer meget eller er for stor!

SNIP
> Yes sir.. Især hvis de giver is!

Nej, det er møghamrende irriterende. Min mc er specielt glad for at løbe
"lidt" stærkt på en øde motorvej, og det er altså noget af en prøvelse med
en dårlig hat. Mest af alt, irriterer det mig, at den nærmest letter, når
jeg kigger mig over skulderen på motorvejen.
Is er en selvfølge :)

Morten
http://dfmc.dk/?id=699

Fra : Dr. Enduro

Dato : 06-06-07 08:47

Stud skrev:

> [...]
> vindtunnel, hvor man kan prøve hjelmene ved forskellige "hastigheder". Nogen

Så skulle du prøve at snakke med Jeppe, som i en anden thread prøver at
få en tur op at stå.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE