On Wed, 23 May 2007 00:50:56 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
Hej.
>
>Det ser jo ikke ud til høste de vilde kommentarer, hvis ikke der følger lidt
>blod med
>
En lille kommentart til overskriften herfra,
Det er ikke min Seely Honda.
Det er teamets, og skulle det nogen sinde blive opløst er det
Heinrich's
Den er bygget til Classic Race, og dens tilblivelse skyldes at de
rigtige folk var på det rette sted - Samtidigt.
Det startede med at Heinrich Hass (Lydmuren) købte stellet - Det var
da pænt - Ikk'
Det dansede vi så rundt om, i vild beundring, til Gert (Lillebror) kom
forbi - "Det skal der da en racer ud af - Det stel er jo til en CB750
motor".
Altså købte vi en (to) gamle CB750 motorer og Heinrich startede med at
bygge dem sammen til een god motor, og med lidt "pilleri" kom der
noget brugbart ud af det.
Gert er en gudsbenådet maskinarbejder, og for i øvrigt teamets
"vægtvogter", og han står for alle de smukke mekaniske detaljer og
tilpasninger - Og det er ved gud mange
Min egen beskedne indsats er al EL og den lidt sofistikerede tænding
vi kører med, samt det glasfiberarbejde der lavet med kåbe og sæde.
Torben (Kontoristen) er gammel RR kører og flere årig Danmarksmester i
den tidligere RD350 klasse, så ham "ansatte" vi som pilot - Ikke pille
bare køre
Vi kører med den på 2' år nu, og er ved at få styr på detaljerne -
Ikke at det har været let, men sjovt.
Og så har vi det faktisk sjovt indbyrdes, hvilket er en gave.
Krikken yder godt 90 HK på baghjulet ved 9500 RPM, og sat i relief til
en stock standard CB750 med 54 HK på baghjulet er det meget flot - Og
ja, vi har målt en CB750 der var i orden som sammenligning
Det er Heinrichs fortjeneste - Godt gået.
Til sammenligning vejer den 165 Kg - Det er Gerts fortjeneste - "Doeh
Steen - Ka' du ikke lige pille et par kilo af den forbandede
akkumulator?"
Det er blevet et udemærket resultat, og at den så også er køn skader
ikke
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk