Hastighed/omdrejninger passer ikke mere !!
Fra : Kim Christensen

Dato : 22-05-07 17:51

Hej Gruppe

Min trofaste CBR 1000F driller mig pludselig lidt.

Normalt viser speedometeret 130 km/t ved 5.000 omdr./min.
På en køretur i søndags var sammenhængen pludselig 120 km/t ved 5.000
omdr./min og til tider 115 km/t stadig ved 5.000 omdr./min.

Hastigheden blev kontrolleret af en medfølgende mc så det burde ikke være
speedometeret der er noget galt med (kabeltrukket speedometer).

Da koblingen ikke glider (kan accelerere i højt gear uden problemer)
formoder jeg at der er den elektriske forbindelse til omdrejningstælleren
der driller (fx. irret stik et eller andet sted).

Har I evt. andre bud på problematikken ?

mvh. Kim - CBR 1000F med ca. 75.000 km på klokken

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-05-07 18:32

"Kim Christensen" <kimc@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
omdrejningstælleren
> der driller (fx. irret stik et eller andet sted).
>
> Har I evt. andre bud på problematikken ?

Dit speedometerkabel er sikkert på vej i skraldespanden.....
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Eg Egemarke

Dato : 22-05-07 20:02

Nope kablet fejler ikke en disse, det er den plastik dims selve kablet
"kører" i inde i motoren.
Den er heldigvis ikke svær at skifte, men det bliver bare værre og værre
indtil du kun kan få den til at vise 20 Km /t ved hård belastning og 9000
Omdr.
Så byt du hellere "dimsen" først som sidst.
Tror den koster 100 kr og den er nem at se på en microfiche eller
eksploderet tegning, den sidder hvor kablet ender i motoren.

MvH Eg

Fra : bøv

Dato : 22-05-07 20:07

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tror den koster 100 kr og den er nem at se på en microfiche eller
> eksploderet tegning, den sidder hvor kablet ender i motoren.

86,50 incl moms

Bøv

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-05-07 20:32

">
> 86,50 incl moms
>
> Bøv

Skulle du måske også have et reservedels nummer ?

Tak for tilbagemeldingerne - jeg vil asap skifte "dimsen"

mvh. Kim - Tårnby MC78

Fra : bøv

Dato : 22-05-07 21:28

"Kim Christensen" <kimc@c.dk> skrev i en meddelelse

> ">

> Skulle du måske også have et reservedels nummer ?

44808-MR7-013

Passer på rigtig mange Hondaer-VFR750/800 CB1000 CBR1000 CBR900RR
o.a.
Så mon ikke din lokale farhandler har den på lager?

Bøv

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-05-07 08:20

bøv wrote:
> Så mon ikke din lokale farhandler har den på lager?

Jeg må ikke kommentere slåfejl.. Jeg må ikke kommentere slåfejl.. Jeg må
ikke kommentere slåfejl.. Jeg må ikke kommentere slåfejl.. Jeg må ikke
kommentere slåfejl.. Jeg må ikke kommentere slåfejl..

Farhandler - er det (trommehvirvel) _MC-Hjørnet_ (bækkenslag - dåselatter)

Undskyld, jeg har kørt Hillerød - Dortmund retur i går med trailer..

--
vh
Torben - nu med MC-flåde. Kan man få flåderabat på afgiften?