Hej Armand og flere
"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:465375e7$0$72889$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:46533f70$0$48102$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "F.Syndergaard" <finnis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> news:465202d5$0$923$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Det er til en CX500. Der jo nok bores hul i tanken, det er jeg ikke så
>>> vild
>>
>> Der er da tankmåler på min CX500E, og på en del andre CXer.
>> Der bliver hugget en del CXere op i Tyskland.
>> Prøv at spørge hos ham her, som har / skaffer det meste:
>>
http://www.cx500-shop.de/CX500-start/cx500-start.html
>>
> Tankmålerne på de motorcykler der har centralt stelrør (i modsætning til
> de moderne omsluttende stel) er generelt ulideligt upræcise grundet det
> faktum at tanken er formet som et par saddeltasker slængt over stelrøret
> og at niveauet falder anderledes hurtigt nede i "taskerne" end efter
> optankning!
> Mange tanke på modeller med omsluttende stel er helt fladbundede og derfor
> mere regulere at måle på. Der er dog også mange af disse hvor tankvolumet
> varierer meget p.g.a. forekommende luftfilter lige bag kronrøret!
>
> Tit vil behov for reservetanken vise sig indenfor 20 km's variation, så
> tricket med triptælleren er ganske effektivt når først lige man har vænnet
> sig til det!
Jeg giver dig ganske ret. Tankmåleren på CX bliver mere ufølsom, jo mindre
brændstof der er tilbage.
Det skulle dog ikke være usagt, at der findes benzinmåler hos CX500.
Jeg administrerer selv overvejende tankning ud fra triptælleren, så der er
der en sikker grund.
Vh
--
"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057