Lidt lun på en Bandit ;-)
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-07 19:28

Hejsa.
Er lidt i vildrede. Er blevet lidt varm på en GSF N eller S.
Hvad er der af gode og dårlige ting at sige om sådan en bandit? og hvad er
forskellen mellem N og S modellen?
Kan de "holde prisen" ?
og er den "nem" at skrue på, selv for en kvinde?
Jeg køre nu suzuki intruder 750 (både til job og hyggeture) og nyder det
meget, men kunne godt bruge lidt mere kraft og anden kørestil.
Hej fra Inge.

Fra : Moller

Dato : 21-05-07 20:00

Simonsen skrev:
> [...]
> Jeg køre nu suzuki intruder 750 (både til job og hyggeture) og nyder det
> meget, men kunne godt bruge lidt mere kraft og anden kørestil.

   Snakker vi Bandit GSF 400, 600, 650, 1200 eller 1250 ???

   Forskellen mellem S og N er at S er med kvartkåbe, N er uden nogen som
helst kåbe foran. Resten er stort set ens, altså ik noget du vil lægge
mærke til, men ring lige til din forsikring og spørg hvad prisforskellen
er mellem N og S modellen ;) det er ikke altid det samme.

   Bandit er en nem cykel at køre (snakker 600 til 1250 her), og holder
rigtig godt, samt pisse nemme at servicere. Dele er nemme at få, og
koster ik meget, alt kan fås på ebay.de til den incl. traktor klap
udstødninger, læderfrynser osv. ;) hvad tyskerne nu syntes er fede på en
Bandit :)

   Bandit GSF 400 er en hel anden sag, og kan kun sige en ting... hold dig
væk, det er en cykel for lav budget folket som kan skrue pushe alt selv,
og er instillet på at dele kan være svære at skaffe osv. og derved skal
bruge en del tid der... at det så er en GSX-r 400 motor med
modificationer der sider i er en hel anden sag.

   Nu er jeg selv anti chopper, men hvis du vil ha noget der styre/bremser
bedre, og ikke kræver din ryg formes som en U-profil hver gang der skal
køres, så er Banditten et rigtig godt bud... så er der bare prisen, og
nu pisser jeg nok en masse Bandit ejere af :

   Bandit 600 brugt, de skal ligge mellem 40 og 50, og de skal virkelig
være flotte for at være mod de 50.

   Bandit 1200 brugt, de skal ligge mellem 60 og 80 dem du ser i dba.dk
over 80 er endten forhandler priser, eller folk der tror det er guld de
sælger.

   Nå ja, brugt er maskiner der har 30-40.000km bag sig minimum, og over
3 år gamle... skal du ha en som koster næsten det samme som en ny, som
de fleste under 3 år gamle koster, ka du jo lige så godt købe en ny ;)
der er prisforskellen for lille.

   650 og 1250 er for nye til at snakke brugt, og vi ved ikke om de har
børnesygdommme som f.eks. Bandit 1200 årgan 2000/2001 som brugte olie
som man havde købt en Yamaha ;)

--
VH
   Moller

Fra : Dr. Enduro

Dato : 21-05-07 20:09

Personligt synes jeg, at de ældre N-modeller er de flotteste, de er ikke
så kantede som de nyere, og så er den rigtig flot med den runde
forlygte. Og som Moller siger det: Det er en ukompliceret, velafprøvet
cykel, som der er masser af stumper at få til.

--
Hilsen Jan

Fra : Sune

Dato : 21-05-07 21:22

"Simonsen" <frankoginge(snabelA)simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> Er lidt i vildrede. Er blevet lidt varm på en GSF N eller S.
> Hvad er der af gode og dårlige ting at sige om sådan en bandit? og hvad er
> forskellen mellem N og S modellen?

Forskellen er kun en lille kåbe eller ingen kåbe.
Du kan finde N modeller med kåbe og plov, men det er ikke den originale.

Ellers er der ingen forskel på de to. Du skal vælge den du synes er pænest.
Kåbe har ikke den store virkning.

> Kan de "holde prisen" ?
Ja de holder fint prisen.

> og er den "nem" at skrue på, selv for en kvinde?
Helt bestemt.

> Jeg køre nu suzuki intruder 750 (både til job og hyggeture) og nyder det
> meget, men kunne godt bruge lidt mere kraft og anden kørestil.
> Hej fra Inge.

Jeg har selv haft en 600N med lille kåbe og plov, og den savner jeg. Når jeg
får råd engang, kommer det til at hedde Bandit igen.

MC-hilsen
Sune

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-05-07 21:58

"Simonsen" <frankoginge(snabelA)simonsen.mail.dk> writes:

> Kan de "holde prisen" ?

Jeg havde en Bandit 600N i næsten 4 år, hvor jeg nåede at køre ca.
34000 km på den. Den kostede mig 2-3000 kroner i afskrivning (længere
beregning med dimser jeg fik med, dimser jeg satte på, og dimser jeg
beholdt) i den periode, så det må siges at den har holdt prisen godt.
Det skyldes måske også lidt handelstalent hos min fætter der hjalp mig
med at købe den i sin tid.

Alle mine km var stort set problemfri. En Bandit er uden tvivl en af
de 600 cykler hvor du får allermest for pengene. Jeg var glad for min.

> og er den "nem" at skrue på, selv for en kvinde?

Den var nem at skrue på for mig, og jeg er ellers ikke den specielt
praktiske type hvad sådan noget angår, men det var da til at finde ud
af efter jeg købte en værkstedsmanual.

> Jeg køre nu suzuki intruder 750 (både til job og hyggeture) og nyder det
> meget, men kunne godt bruge lidt mere kraft og anden kørestil.

Så er en Bandit uden tvivl et godt bud. En af mine venner har en
Intruder 1500. Han prøvede en kort tur på min Bandit, og kaldte den
efterfølgende for hidsig og sportslig

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-07 16:06

Takker for jeres svar, det var til stor hjælp
Det ender nu nok med en N model, om det så bliver 600 eller 1200 det må
prøveture (og sædehøjde) vise.
Hej fra Inge
(der næsten savler ved tanken om "sin nye cykel")

Fra : Moller

Dato : 22-05-07 17:34

Simonsen skrev:
> [...]
> prøveture (og sædehøjde) vise.
> Hej fra Inge
> (der næsten savler ved tanken om "sin nye cykel")

   600 og 1200 sædehøjde er ens.... MEN, jeg har jo en 1200'er til salg,
og glemte da en lille 600 ejer ville prøve min, at det er ikke en
original bagdæmper på, og så vokser den hurtigt 2-3cm i højden. Så det
er kun hvis man går ud fra at bagdæmperen er den orignale man kan
sammenligne... og det kan nu anbefales at få den skiftet på en 1200'er
da den orignale skider big time ;)

--
VH
   Moller

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-07 20:09

> [...]
> man går ud fra at bagdæmperen er den orignale man kan sammenligne... og
> det kan nu anbefales at få den skiftet på en 1200'er da den orignale

Hmmm, tror max sædehøjde til mig er 80 cm,(er kun 1,70) hvad er højden på
den du har til salg eller har fået solgt?
VH Inge

Fra : Moller

Dato : 22-05-07 20:26

Simonsen skrev:

> Hmmm, tror max sædehøjde til mig er 80 cm,(er kun 1,70) hvad er højden på
> den du har til salg eller har fået solgt?
> VH Inge

   Sender lige til dig Privat, da denne gruppe ikke er til køb/salg.

--
VH
   Moller