Digitalt TV på camp
Fra : Thore

Dato : 24-05-07 08:27

Sad lige og funderede lidt forleden dag...

Som det må være nogle bekendt bliver det analoge TV afviklet i september
2009 (?) Vi har et lille TV som kører på antennen monteret på cv' en.
Det har virket fint i mange, mange år.

Når nu analog TV er historie, hvad sker der så?

1) Får sig et liv uden TV?

2) Campingpladserne vil lave tilslutning til digital TV?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : news.telia.dk

Dato : 24-05-07 09:02

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når nu analog TV er historie, hvad sker der så?
>
> 1) Får sig et liv uden TV?
>
> 2) Campingpladserne vil lave tilslutning til digital TV?

Nej du kan allerede nu købe en DVB/T modtager og modtager DR1 TV2 DR2 i
superkvalitet via din nuværende antenne pris fra ca. 300 kroner.

og kan varmt anbefales

hilsen

Johnny

Fra : Gunnar007

Dato : 24-05-07 19:32

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> 1) Får sig et liv uden TV?
>
> 2) Campingpladserne vil lave tilslutning til digital TV?

Læs lidt her om hvordan det virker inden du forventer at der følger stik med
tv på campingpladsen

http://www.digi-tv.dk/

HilsenG

Fra : ADRIA 472 LU

Dato : 28-05-07 09:46

Vi har købt sådan en digitalbox , så vi kan se begge typer , digitalt og
Analogt.

Vi var i Tyskland - nær Hannover - Bremen , og der tog vi 0ver 20 kanaler i
digital og det var fantastisk billedkvalitet , og herhjemme er der 3-4
kanaler normalt på digitalt.

Så en anbefaling til alle med scart stik på tv - køb en digitalbox til ca kr
3 - 400 kr. , den normale antenne skal ikke engang op eller drejes rundt ,
man tænder bare og trykker på autotune , når man kommer til et nyt sted.

kim - http://adria2007.webbyen.dk/

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 28-05-07 11:19

Tjae , men hvorfor ikke "lægge" fællesanlæg ned til bredbånd + tv sammen med
Elkablerne på nye anlagte pladser . Mange Campingpladser gør jo i dag meget
for plads/ophold`s forholdene . SÅ der kunne jo lige så godt lige klare det
sidste -?
(Desuden har jeg ladet mig fortælle at der findes flere standarter til DVB ,
hvor den man bruger i Tyskland kan ses under transport , men den i Danmark
er til stationær brug. SÅ må vi håbe man har besluttet rigitgt i DK)0
Kim

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 31-05-07 18:31

> Sad lige og funderede lidt forleden dag...
>
> 1) Får sig et liv uden TV?

Nej ved du nu hvad -
Det komme måske til at gå lige som ham fyren der fortalte vennerne således.

I går aftes, bedst som vi sad i vore stole - PLING - så gik vores fjernsyn
sgu i stykker !!!!

Hold da op - !!! Hvad gjorde du så.

Sad lidt - talte så med min kone !!!! - forøvrigt et udmærket
menneske.....................

Fra : KHH

Dato : 01-06-07 09:15

"Carsten Bo Laursen" <cabola@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fjernsyn sgu i stykker !!!!
>

> Hold da op - !!! Hvad gjorde du så.
>

> Sad lidt - talte så med min kone !!!! - forøvrigt et udmærket

hurra, han opdagede han var gift med et menneske!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 31-05-07 22:14

Thore wrote:
> [...]
> Det har virket fint i mange, mange år.
>
> Når nu analog TV er historie, hvad sker der så?

Lyder som en glimragende ide

> 2) Campingpladserne vil lave tilslutning til digital TV?

Findes allerede, det er det samme stik og de samme antenner (muligvis
skal der fjernes nogle filtre). Det er din modtager der skal skiftes,
evt. ved at anskaffe en DVB-T boks og tilslutte til dit eksisterende TV
via SCART stikket.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar