Bornholm
Fra : Brink

Dato : 22-05-07 19:56

Hej

Vi har tænkt os at tage 3-4 uger til Bornholm i sommerferien, er der nogle
som kan anbefale campingpladser derovre, for en børnefamilie på 5 ?
Det må jo gerne være i nærheden af stranden.

m.v.h.
Torben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-05-07 22:40

"Brink" <brink@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som kan anbefale campingpladser derovre, for en børnefamilie på 5 ?
> Det må jo gerne være i nærheden af stranden.

Vi skal derover i en uge i juni og valgte
http://www.familiecamping.dk/site/Page.asp
Vi skal sammen med børn og børnebørn, og den ser ud til at opfylde diverse
krav.
Bemærk iøvrigt at de har tilbud som inkluderer færgefart.
Se under prisliste - pakkerejser. Der kan være en hel del at spare.

Bemærk iøvrigt at hvis i kører over Øresundsbroen, så kan det godt betale
sig at give 220 kr. for en Brobiz og et brokort, idet I vil spare mere end
de 220 kr. allerede første gang i kører frem og tilbage over broen.
Uden brobiz koster det 490 kr. for bil og cv hver vej. Med brobiz kan det
gøres for 260 pr. vej.
Vi er 2 familier som skal afsted, og den ene bruger så Brobiz og den anden
Brokort på samme abonnement. Udgift 220 kr for årsabb.
Besparelse: 4 X 230 kr.
Det kan der købes en god bøf for!

Kurt

Fra : KHH

Dato : 23-05-07 07:55

Familiecamping???????

http://www.familiecamping.dk/site/Page.asp

Jeg kan se, at en familiecamping, der koster i højsæsonen kr. 325,00 pr.
døgn, vil sige at en tre ugers sommerferie, er en udgift på kr.
6825, for overnatning i egen bolig, er da vist kun for udvalgte familier.

Jeg finder efterhånden, at de danske campingpladser tager sig meget mere end
godt betalt, efterhånden er det priser der kan få campisterne til, at finde
ud af landet, og afskrække udlandske campister i, at komme til landet.

Fra : Sten Bo

Dato : 23-05-07 16:31

,

> [...]
> end godt betalt, efterhånden er det priser der kan få campisterne til, at
> finde ud af landet, og afskrække udlandske campister i, at komme til

Det her er så rigtig urelevant på emnet beklager, men alligevel, tar dig på
ordet.

Det går vel udmærket, udbud og efterspørgsel. Bornholm er vel bortset fra
bro færge - på toppen af vores ønskeliste - Og Ellers kan du se nivoet
her Kik på Blåvand/Hvidbjerg
http://www.hvidbjerg.dk/index.php?id=129

Og så vi var her i 2001 - index ACSI (uden rabat) 2 personer 1 bil og 1 CV
Euro 5.39, 2 personer og cv bil og skat. (39.75 DDK i følge cd rommen 2001)

Bemærk pris i dag. Men det er bortset fra sø osv. IKKE et sommer vandland
som Hvidbjerg. Men en Magnum is kostede 2½ og andet også sprut tilsvarende.

Søen er frisk og absolut dejlig. Der var dengang, en byens i parken
nogenlunde vandrutsjebane ud i søen lige ved siden af pladsen og et
"fandens" hørbart tekno diskotek, plads til 3-500 ca. 7-800 meter langs søen
til den anden side. 3- 4 store skoler i byen og mange unge. Meget liv.

http://www.campingczaplinek.pl/campingczaplinek3de.html

Fra : Sten Bo

Dato : 23-05-07 16:35

> ,

PLN Polske træpenge stod forleden i 197 for 100.

Fra : KHH

Dato : 24-05-07 09:29

Og Ellers kan du se nivoet
> her Kik på Blåvand/Hvidbjerg
> http://www.hvidbjerg.dk/index.php?id=129

Eller tag et kig her, der findes heldigvis gode og billige pladser, hvor
overnatning ikke koster en bondegaard.

http://www.landbocamping.dk/gyvelborg/

Her er hvad der skal være, pladsen er god og bad var da jeg var der sidst,
uden ekstraudgift.

Campister der bruger campingpladsen som base for en udflugt i området, har
hverken brug for rutchebane, sauna eller internet, men et sted hvor der kan
tilsluttes el og hvor der er bademuligheder og gode toiletforhold.

Alt det tingeltangel burde pladserne opkræve hos de der bruger det og ikke
ved alle overnattende gæster.

Fra : Michael

Dato : 23-05-07 17:22

Hej.

Vil man til Bornholm må man være indstillet på at det koster,
men jeg har selv været på Sannes-Familie Camping 3 gange (godt nok i hytte)
men det er
en rigtig god plads og med den mest perfekte udsigt til Chr. Ø.

mvh.

Michael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-05-07 23:01

> [...]
> end godt betalt, efterhånden er det priser der kan få campisterne til, at
> finde ud af landet, og afskrække udlandske campister i, at komme til

Nu spurgte pgl. jo ikke om prisen, men om nogle forslag.
Nu er det jo op til os selv, om vi vælger dyr eller billig plads osv, men
som jeg ser prisen på Sannes camping, så afviger den da vist ikke meget fra
andre 4 stjernede pladser i Danmark. Så det er vel tildels færge og bro, som
gør den ekstra dyr.
Med mindre man tager til østlandene, er Danmark da vist heller ikke meget
dyrere end andre lande i Europa, hvis man vælger pladser af samme standard.
Vi skal iøvrigt derover fra den 21-28/6 og dem vi skal følges med er 2
voksne og 3 børn, og de skal give 3082 kr. for ophold og incl. færge fra
Ystad.
Dyrt? Tja. Vi bor på Lolland-Falster, så hvis vi vil længere væk end vi kan
nå på 2 timer, så skal vi sejle eller køre over bro, og så kan vi ikke få
ret meget billigere ophold - ud fra de krav som vi stiller.

Kurt

Fra : KHH

Dato : 24-05-07 09:21

Jeg camperer en del i Tyskland, og må sige, at der findes, skal skynde mi at
tilføje, at jeg kender ikke sannes camping, men har dog været på Vestbirk
camping, og standarden her, var ikke bedre forhold end mange af de tyske
pladser, der dog koster en del mindre.

Vil også tilføje, at skal man betale ekstra for diverse, bad, sauma, sol
etc. etc., så er der jo ikke rimelig, at der skal betales ekstra for at stå
der.

På mange tyske campingpladser har man bad uden eksktra omkostninger, og er
der en familie, så er her da også en del at spare hver dag.

Også den med daggæster, jeg må sige, den forstår jeg ikke, har man gæster,
sælger de højst sandsynlig mere i kiosken, og jeg kan ikke se, at der slides
mere på pladsen grundet gæster i et par timer i en campingvogn.

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-05-07 11:18

KHH skrev i 4653e524$0$8704$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:
> [...]
> pr. døgn, vil sige at en tre ugers sommerferie, er en udgift på kr.
> 6825, for overnatning i egen bolig, er da vist kun for udvalgte

Det er da ganske normalt for pladser med høj komfort. I betragning af hvad
en ferie i øvrigt koster, forekommer det mig at være en dårlig prioritering
at spare 100 kr. i døgnet, hvis man i øvrigt får en dårligere oplevelse ud
af det. Men det er da visnok en ganske udbredt - men imo også aldeles
fejlagtig - opfattelse at camping skal være discountferier. Mange i min
opmgangskreds spærer øjnene vidt op, når man fortæller hvad det koster at
trille til sydeuropa med CV'en og konstaterer at man jo kunne have fløjet og
boet på hotel for det samme beløb eller mindre. De har ikke fattet at
camping er noget man foretrækker og ikke noget man gør for at spare penge.
Discountferier tages med fly og på hotel og rigtige kvalitetsferier på en
campingplads

vh
jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : T. Hartung

Dato : 24-05-07 21:13

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at spare penge.
> Discountferier tages med fly og på hotel og rigtige kvalitetsferier på en

Præcist - også min mening - C-pladser i DK er iøvrigt billigere end så mange
pladser i eks. Italien. Vi kører gerne til Syd-Italien omkring eks. Napoli -
Baia Domizia www.baiadomizia.it her koster pladserne omkring 500 kr pr. døgn
for 4 voksne - det koster kassen at køre der ned, der er langt, og..........
vi elsker det bare - kan slet ikke undvære det. 3-4 uger herligt.

Ja billig ferie er det ikke - og skulle det være det - solgte jeg vognen
købte en Ford Escort 1998 og blev hjemme i haven hele ferien - men det sker
ikke )))
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Jan Boegh

Dato : 28-05-07 17:33

T. Hartung skrev i 4655f1da$0$52083$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:
> [...]

> køre der ned, der er langt, og.......... vi elsker det bare - kan
> slet ikke undvære det. 3-4 uger herligt.

Jaaahhhh - der smutter jeg ned om nogle uger. Baia Domizia er en herlig
plads med en herlig strand midt blandt en flok rablende skøre syditalienere.
Alene fornøjelsen ved at se trafikafviklingen i Mondragone er helt
surrealistisk
Kan du lide god vin, så kør de 5-6 km til Villa Matilde - de har en herlig
Falerno del Massico.

> Ja billig ferie er det ikke - og skulle det være det - solgte jeg
> vognen købte en Ford Escort 1998 og blev hjemme i haven hele ferien -
> men det sker ikke )))

Njaaaeeee - en Ford er da ikke det værste man kan få - hvis det nu ikke lige
var sådan at ham der Hitler havde fået stablet en bilfabrik på benene!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Knud

Dato : 23-05-07 18:08

Hej Torben.
> [...]
> 5 ?
> Det må jo gerne være i nærheden af stranden.

Hvis du skal være på øen, 3-4 uger, så koster det en halv herregård.
Om du bor på hotel, lejer hytte, eller tager din campingvogn med, så
koster det så du bliver dårlig.
Turen over med CV og bil, kan du bo 14 dage i Sverige for.
Men der er dejligt ovre på djævleøen.
Skal du have det lidt billigt, så lej et sommerhus i nærheden af Rø
eller Klemensker, så er det normale priser, og det tager stadig kun 15
minutter så er du ved stranden.
Problemet derovre er at de skal tjene en årsløn på 4 måneder, vi andre
kan bruge 12 måneder.
Mvh Knud
www.kaben.dk

Fra : hafelaffen

Dato : 23-05-07 22:19

Du kunne jo også tage børnene med på en stille og rolig anderledes
ferie.
Vi har selv boet på denne gård på Bornholm.
Det kan virkelig anbefales, skriver gerne mere om vores oplevelser.

http://www.123hjemmeside.dk/frigaard/2116330

/Haffe

Fra : SB

Dato : 26-05-07 07:15

> [...]
> som kan anbefale campingpladser derovre, for en børnefamilie på 5 ?
> Det må jo gerne være i nærheden af stranden.

Vi har valgt at bruge balka camping når vi tager der over i uge 29
Sannes havde nogen mærkelige tider man kunne reservere
f.eks kunne vi ikke ankomme en lørdag, men var kun modtagelse fra mandag til
torsdag.

vil nok være en god ide at booke din færge nu, vi skulle med fra ystad -
rønnede og retur, vi bookede i februar, eneste ledige afgang når vi skulle
hjem var kl 06:45 om morgenen så vi skal tidligt op den dag

Søren

Fra : 554-18

Dato : 21-06-07 11:36

Hej
Hvad med vandrehjem. Der ligger et rigtig godt et i Hasle, som jeg ikke kan
huske hvad hedder.
Hilsen Lis

Fra : Lars

Dato : 25-06-07 22:41

Brink wrote:
> [...]
> nogle som kan anbefale campingpladser derovre, for en børnefamilie på
> 5 ? Det må jo gerne være i nærheden af stranden.

Vi har boet nogle uger på Møllers Dueodde camping -som er en fin
campingplads hvor der er en fin strand. Den kan jeg anbefale, har kun et
minus ved pladsen: ( blot vil jeg gøre dig opmærksom på at de ikke altid
overholder 3-meters-reglen - vi påtalte det uden reaktion - så vær selv
opmærksom på det) Eller var alt i orden!

3-meters-reglen: se http://www.sns.dk/landskab/camp-vejl.htm#_Toc478439628
( punkt 13)

Mvh

Lars