Feriebarn
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-05-07 08:43

Da jeg var barn havde vi i familien et feriebarn, der et par år i træk kom
på sommerferie hos os. Findes der stadig sådanne tilbud/ordninger?

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 18-05-07 09:59

On 18 Maj, 09:43, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen_FJE...@hotmail.com> wrote:
> Da jeg var barn havde vi i familien et feriebarn, der et par år i træk kom
> på sommerferie hos os. Findes der stadig sådanne tilbud/ordninger?

Gabriel Jensen er død. Han ligger begravet på Vestrekirkegård i
København.

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-05-07 10:36

Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:

> Gabriel Jensen er død. Han ligger begravet på Vestrekirkegård i
> København.
>
> Mvh. Niels Bruun.

Gabriel Jensen arrangerede endagsudflugter. Det, Lisbeth eftersøger, er
snarere den kommunale feriebarnsordning under skoleinspektør Østrup. Jeg ved
ikke, om sådan noget findes mere, men spørg i kommunen.

Per V.

--
"Everybody here is wearing a uniform, so don't kid yourselves."
(Frank Zappa)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-05-07 21:25

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Gabriel Jensen er død. Han ligger begravet på Vestrekirkegård i
> København.

Ja.. han døde tirsdag 26. februar 1924 og det var trods alt før både min og
mine forældres barndom *S*
http://www.gravsted.dk/person.php?navn=gabrieljensen

Hans ferieudflugter eksisterer dog stadig:
http://www.gjf.dk/

Men det har næppe været Gabriel Jensens Ferieudflugter, vores
feriebarn/feriebørn kom fra. Så vidt jeg husker var feriebarnet fra Århus.

Fra : Rikke og Per

Dato : 18-05-07 11:48

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:464d5913$0$4165$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Da jeg var barn havde vi i familien et feriebarn, der et par år i træk kom
> på sommerferie hos os. Findes der stadig sådanne tilbud/ordninger?

Jeg læste på et tidspunkt en artikel om nogle, der havde et feriebarn. Tror
måske det var Røde Kors der stod for det, men er ikke sikker.

Rikke

Fra : Holst

Dato : 18-05-07 12:53

Rikke og Per wrote:

> Jeg læste på et tidspunkt en artikel om nogle, der havde et feriebarn. Tror
> måske det var Røde Kors der stod for det, men er ikke sikker.

Red Barnet laver vist også sådant. Mon ikke Google kan hjælpe?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-05-07 21:28

> Red Barnet laver vist også sådant. Mon ikke Google kan hjælpe?

Bingo!

http://www.redbarnet.dk/danmark_og_grønland/feriefamilie/bliv-nbspferiefamilie.aspx