Kajaksele?
Fra : N. Foldager

Dato : 14-05-07 20:01

For år tilbage anbefalede man en såkaldt kajaksele til sikring af børn
i barnevogn. Den var udviklet i lyset af ulykker, hvor børn, trods
alle odds, havde klemt sig ind under en almindelig sele spændt på
tværs af vognbunden, og var blevet kvalt. Den gang blev kajakselen
stærkt anbefalet af forbrugerorganisationerne.

Men det synes at være glemt igen. I dag glor ekspedienten på én, som
om man er åndssvag, når man prøver at forklare, hvad en kajaksele er.
Og fremviser i stedet seler, som kan afstedkomme de nævnte ulykker.

Kender nogen her en kajaksele? Og ligefrem ved, hvor de kan fås?

Venlig hilsen
Niels Foldager

Fra : H@nsen

Dato : 14-05-07 21:00

"N. Foldager" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> Og fremviser i stedet seler, som kan afstedkomme de nævnte ulykker.
>
> Kender nogen her en kajaksele? Og ligefrem ved, hvor de kan fås?

Nej det er godt nok svært at finde den, men jeg mener da atkunne huske den.
Måske er den udgået af handlen fordi de andre mere simple seler er blevet
forbedret.
Efter lidt "googleri" fandt jeg frem til et billede og jeg tror nok du kan
købe den viste model som er brugt.
http://www.123hjemmeside.dk/ditogdat/1820864?i=2224251
Men hverken søgning på sele-pose eller kajksele gav svar på dit spørgsmål,
men prøv at søge på kajakpose.

Fra : N. Foldager

Dato : 16-05-07 22:49

"H@nsen:

> [...]
>http://www.123hjemmeside.dk/ditogdat/1820864?i=2224251
>Men hverken søgning på sele-pose eller kajksele gav svar på dit spørgsmål,

Tak for svaret og indsatsen. Det er ikke helt den, der er på billedet.
Og jeg kan ikke rigtigt se fixationen.

Den type, jeg husker, bestod af en dragt til barnet; ikke en pose. Der
var ingen ærmer eller ben i, så arme og ben var frie. Dragten var
lukket med en lynlås fortil.

Bagtil var dragten syet ned til et lærred, der var spændt ud mellem 6
fiksationspunkter i vognbunden. Så barnet sad altså oven på dette
lærred og dragten var syet fast i hele dettes bredde. På den måde
havde barnet både god frihed mht. arme, ben og til at lægge/rejse
sig. Men det kunne ikke komme fri af dragten og ikke ind under en
udspændt sele.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Stine

Dato : 15-05-07 22:28

"N. Foldager" <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> Og fremviser i stedet seler, som kan afstedkomme de nævnte ulykker.
>
> Kender nogen her en kajaksele? Og ligefrem ved, hvor de kan fås?

Jeg kunne heller ikke finde den nogen steder - og endte med at købe en
gennem knægtens vuggestue... Hvis du spørger pænt, kan du måske også...

:)Stine

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-05-07 18:04

Du har vel ikke et billede af denne sele et sted, som man kunne få lov til
at se? Det lyder som en god idé, men jeg kan ikke lige forestille mig
hvordan den ser ud

Peter

Fra : Stine

Dato : 28-05-07 23:44

"Peter Jensen" <yinyangdkk@hotmail.com> wrote in message
> Du har vel ikke et billede af denne sele et sted, som man kunne få lov til
> at se? Det lyder som en god idé, men jeg kan ikke lige forestille mig
> hvordan den ser ud
>
> Peter

Hej Peter

Næh, desværre ikke. Den er videregivet til næste barnefamilie. Men det er
ligesom hvis du bare forestiller dig en sæk, hvor der er lynlås ned igennem.
Så ligger barnet nede i sækken... Der er så skuldrestropper og 6 stropper
til fastgørelse i barenevognen...

:)Stine