Drengefødselsdag - 10 år
Fra : Marianne

Dato : 09-05-07 21:45

Hej

Vi skal have fødselsdag for vores søn, som bliver 10. Udover en skattejagt
kan jeg ikke rigtig finde på noget? Der er lidt problemer i klassen, så der
skal helst være noget at være sammen om - allesammen.

Nogen ideer?

mvh
marianne

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 07:38

"Marianne" <handel_fjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan jeg ikke rigtig finde på noget? Der er lidt problemer i klassen, så
> der skal helst være noget at være sammen om - allesammen.

Hvad med, at arrangere noget rollespil af en art ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Marianne

Dato : 10-05-07 10:29

> Hvad med, at arrangere noget rollespil af en art ?
>
> --

Åh ja - det havde været en god ide. Jeg kender desværre bare ikke til
rollespil, så jeg skulle nok have startet tidligere. Vil huske det til næste
år.

mvh
marianne

Fra : marlene

Dato : 10-05-07 08:12

vi har stor succes med en flødebollekaster, mener du kan finde den på
nettet.
del dem op i hold og planlæg gevinsten til f.eks to flødeboller hver.
den er rigtig sjov.

Fra : Marianne

Dato : 10-05-07 10:28

"marlene" <rin@nyk.dk> skrev i en meddelelse
> vi har stor succes med en flødebollekaster, mener du kan finde den på
> nettet.
> del dem op i hold og planlæg gevinsten til f.eks to flødeboller hver.
> den er rigtig sjov.

OK, jeg har fundet flere bud. Men - øh - jeg kan ikke rigtig se, hvad det
går ud på? At kaste flødeboller mod et papskilt???

Kan du hjælpe mig videre

mvh
Marianne

Fra : @net

Dato : 10-05-07 18:56

> OK, jeg har fundet flere bud. Men - øh - jeg kan ikke rigtig se, hvad det
> går ud på? At kaste flødeboller mod et papskilt???

Der er en arm på maskinen som bliver spændt med en flødebolle på. Når du så
kaster en bold mod målet på maskinen og rammer, bliver armen med flødebollen
sendt afsted. Det er nu kasterens opgave at gribe flødebollen. For at gøre
det sværere kan man sætte regler for hvordan den skal gribes. Enten med
hænderne, munden, på en tallerken eller noget helt andet. Det kan også gøre
sværere ved at lave større afstand til flødebollekasteren når man kaster, så
skal man ud over at det bliver sværere at ramme også løbe ind mod den for at
fange flødebollen/erne

Den er faktisk ret sjov for børn og barnlige sjæle.

Mvh
Anette

Fra : marlene

Dato : 11-05-07 12:29

som @net svare er det rigtig barnlig sjovt,
man kunne f.eks. lave en stafet eller en slags forhindringsbane med
flødebolleræset i,
eller tag tid og lav konkurrence på den måde.
det er nemlig heller ikke let at ramme med en lille tennisbold.