Legoland - er én dag nok?
Fra : Henriette Døssing

Dato : 28-04-07 08:01

Vi tænker på at tage til Legoland med vores datter på 3½ år til sommer.
Ideen var, at vi skulle bo på Hotel Legoland med tre overnatninger og
således to dage i Legoland.

Prisen for dette i juli, hvor vi har ferie, er 8.625 kroner (!), hvilket
har fået mig til at overveje andre overnatningsmuligheder, som måske
ikke er lige så oplevelsesagtige som Hotel Legoland, men dog billigere.

Men nu tænker jeg også på, om to dage i Legoland mon er for meget. Kan
man "gøre Legoland" på en dag?

Hvis nogen kender til børnevenlige hoteller inden for en radius af max 1
times kørsel til Legoland, vil jeg også gerne høre om det.

På forhånd tak,
Henriette Døssing

Fra : Marianne

Dato : 28-04-07 08:15

Hej

> Vi tænker på at tage til Legoland med vores datter på 3½ år til sommer.

Til sommer - hvis I mener i skolernes sommerferie skal I være forberedte på
en del ventetid.

> Ideen var, at vi skulle bo på Hotel Legoland med tre overnatninger og
> således to dage i Legoland.

Een overnatning er nok, i hvert fald i forhold til Legoland. Så har I to
legedage i parken. Kom om morgenen den ene dag - sov - leg igennem i dag 2
og tag hjem om aftenen.

> Prisen for dette i juli, hvor vi har ferie, er 8.625 kroner (!), hvilket
> har fået mig til at overveje andre overnatningsmuligheder, som måske ikke
> er lige så oplevelsesagtige som Hotel Legoland, men dog billigere.

Eurodisney kan fås billigere!

> [...]

> Hvis nogen kender til børnevenlige hoteller inden for en radius af max 1
> times kørsel til Legoland, vil jeg også gerne høre om det.

Se Legoland/Billund Turistinfo (link fra legolands hjemmeside). De viser en
del muligheder.

Det afhænger givetvis af temperament, men jeg har været i Legoland een gang
om sommeren, og jeg gør det aldrig, aldrig mere. Men vi holder meget af
stedet og tager afsted 2 dage i maj. Der er ikke overrendt og ventetiden på
forlystelserne er max. 5 min. I højsæsonen kan man vente 1 time.

mvh
Marianne

Fra : Henriette Døssing

Dato : 28-04-07 13:55

Marianne skrev:

> Eurodisney kan fås billigere!

Ja, det har jeg også set /overvejet. Men jeg er ikke sikker på om vores
datter for ung til rigtigt at få noget ud af Eurodisney.

> Se Legoland/Billund Turistinfo (link fra legolands hjemmeside). De viser en
> del muligheder.

Jeg har kigget der, hvor du foreslår. Jeg ville bare gerne høre fra
folk, der evt havde boet på et hotel i nærheden, som de kunne anbefale.

> [...]
> stedet og tager afsted 2 dage i maj. Der er ikke overrendt og ventetiden på
> forlystelserne er max. 5 min. I højsæsonen kan man vente 1 time.

God pointe, det medventetiden. Det havde jeg - uvist af hvilke årsager -
slet ikke tænkt på. Men mon ikke det vil være det samme, hvis vi vælger
Eurodisney i stedet...?

Henriette Døssing

Fra : Marianne

Dato : 28-04-07 14:40

> Ja, det har jeg også set /overvejet. Men jeg er ikke sikker på om vores
> datter for ung til rigtigt at få noget ud af Eurodisney.

Du har ret. Eurodisney skal man være 6 år og op for at få noget ud af. Nogle
af forlystelserne er voldsomme, endda også for ældre. Til gengæld kan man
godt bruge 3 dage der.

Samme forbehold gælder her: Ikke om sommeren! Efterårsferien er et oplagt
tidspunkt da danskere vist er de eneste, der holder ferie på det tidspunkt.

Min kommentar gik vist på, at Eurodisney forekommer de fleste at være vældig
dyrt, men det er altså ikke dyrere end Legoland.

mvh
Marianne

Fra : Hansen

Dato : 28-04-07 09:01

"Henriette Døssing" <tmp@FJERNDETTEdoessing.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis nogen kender til børnevenlige hoteller inden for en radius af max 1
> times kørsel til Legoland, vil jeg også gerne høre om det.

I forbindelse med et kursus boede jeg her:
http://www.legoland-village.dk/

Fra : AnnH

Dato : 28-04-07 10:18

Som en anden skrev kom endelig i lavsæsonen, i Juli og August er der ikke
der næsten ikke til at være for mennesker og der lange køer alle steder.
Legoland kan godt gøres på en dag, men der kan sangtens bruges flere dage,
da det er et meget dejligt og børnevenligt sted.
Hilsen Annette

Fra : Ivar

Dato : 28-04-07 14:02

Henriette Døssing skrev:

> Men nu tænker jeg også på, om to dage i Legoland mon er for meget. Kan man
> "gøre Legoland" på en dag?

Jo, en dag er nok. I højsæsonen er der selvfølgelig meget ventetid,
men for det som interessere en på 3½ år er det ikke så galt. Jeg vil
dog helt klart anbefale, at man er der, når de åbner kl. 10. De første
timer er ventetiden mindst. Legoland er dog bedst uden for højsæsonen.
På en hverdag nu, er der ingen ventetid overhovedet. I højsæsonen
kan der være ventetider på 20-30 minutter på alt hvad der interesserer
større børn. På internettet kan man få QuickPass, men kun en pr.
forlystelse.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html

Fra : MM

Dato : 28-04-07 17:06

"Henriette Døssing" <tmp@FJERNDETTEdoessing.dk> wrote in message

> Men nu tænker jeg også på, om to dage i Legoland mon er for meget. Kan man
> "gøre Legoland" på en dag?

Vi kan ikke nå hele vejen rundt mere. Jeg synes dog ikke det gør noget; I
skal bare træffe nogle valg; Vil I se ALT fra den ene ende til den anden
skal I enten have to dage eller skynde jer rundt.
Sidst vi (med en 3årig) var derude nåede vi kun halvdelen af parken til
trods for allermax. 10 minutters ventetid. Nogle forlystelser skulle også
prøves flere gange, så skulle vi se på mini-byen osv osv. Således at det
blev afslappet og sjovt. Vi fravalgte at gå helt ud til brandstationen og
power builder. Brandstationen ville vores 3 årig meget gerne have set, men
var vist alligevel for lille til at prøve. Så vi holdt os til den "ældre"
del af parken, hvor bl.a Duplo-land er.

Ang. køerne; vi var der ude kl. 9.50 (åbnede kl. 10) på 2.åbningsdag (søndag
i påsken!) i år, og som beskrevet synes jeg ikke det var ret længe vi skulle
stå i kø. Jeg ved dog ikke hvor mange mennesker der var den dag.

Men rigtig god tur, vi nyder altid vores besøg derude

Fra : Markus B

Dato : 30-04-07 11:02

Jeg kan anbefale at man gør brug af de der quick passes som kan indløses i
automater flere steder i parken. Jeg vil egentlig mene at én dag er nok til
et barn på tre. Der er mange aktiviteter der kun egner sig til lidt større
børn, og hun vil sikkert være temmeligt bombet i hovedet efter en dag
alligevel :)

I øvrigt gør vi altid det at vi dukker op et kvarter før åbningstid og så
pisker ned i den fjerne ende af parken fra starten. Folk har det med at
fordele sig i nær indgangen lige efter åbningstiden. Jeg tror, det vil være
klogt at I orienterer jer grundigt på kortet over området og så får valgt et
par af "de dyre" (læs: mest populære) aktiviteter og så fokuserer på af få
dem prøvet fra starten.

God fornøjelse

Markus - der hvert år køber sæsonpas til hele familien.

Fra : Anders Majland

Dato : 30-04-07 14:50

> Jeg vil egentlig mene at én dag er nok til et barn på tre.

Ja - bare sæt i hovedet hjemmefra at man ikke skal nå det hele... Som andre
har skrevet, book nogen quickpass hjemmefra så det _skal_ nåes. Men de
forlystestelser der er mest run på er typisk for de lidt større børn.
Omvendt er det kursus i tålmodighed og køkultur som 3-årig at stå i kø til
safari bilerne og de små både mm.

Det var så godt vejr her for et par uger siden at vi lidt impuls kørte
derned 14/3. Vi var der lidt i 10 og var først ude lidt i lukketid - Det
sidste vi gjorde inden vi tog hjem var at bytte billeterne til sæsonpas. Det
var faktisk det eneste der var mere end 5min kø på

Vi var så alligevel i nærheden igen den 21/4 og tog så lige en omvej på 20km
og 4-5 timer i Billund igen. Vejret var fint fra morgenstunden, omend ikke
så varmt som ugen inden og der var meget få mennesker. Sønnike og jeg
startede med 3 ture i legoracers helt uden ventetid. Han er 6 nu og det er
2år siden vi var dernede første gang med ham. Da var vi der en dag i juni og
"nåede" måske halvdelen af parken fra åbningstid til lukketid. Om selvom vi
nu har været dernede en 12-14 timer i denne sæson har sønnike bestemt ikke
nået alt. Et er "gøglet" men der er enormt mange detaljer i minibyen som man
ikke får med første gang. Jeg vil tro at vi har brugt mindst 1/4 af tiden
"bare" på at kigge på lego og så er der jo også gået en del tid med at spise
frokost, is osv..

Så Henriette hvorvidt det er pengene værd med overnatning og 2 dage i parken
afhænger også af hvor langt i har dertil. En uge i et "beskedent" sommerhus
der ligger lidt inde i landet og entre i leogoland en dag, en zoologisk have
en anden og et vandland kan vel næsten nåes på samme budget

/Anders Majland

Fra : Henriette Døssing

Dato : 30-04-07 15:33

Anders Majland skrev:

> [...]
> sidste vi gjorde inden vi tog hjem var at bytte billeterne til sæsonpas. Det
> var faktisk det eneste der var mere end 5min kø på

Ja, vi kommer desværre ikke til at tage en "impuls-tur", da vi har bopæl
i Nordsjælland

> [...]
> der ligger lidt inde i landet og entre i leogoland en dag, en zoologisk have
> en anden og et vandland kan vel næsten nåes på samme budget

Det er jo lige ntop det. Jeg mener ikke selv jeg er en fedtsyl - men
8500 for tre dages overnatning for vores lille familie synes jeg
tenderer optrækkeri. Det ender nok med, at vi tager overnatningerne et
andet sted og så lægger nogle flere udflugter og oplevelser ind i
"programmet".

Tak til dig - og de øvrige - for mange gode input.

Henriette Døssing

Fra : marlene

Dato : 01-05-07 19:57

en dag er ikke nok for os, vi hader at skynde os, når det er beregnet til at
hygge,
vi bruger deres tilbud på miniferie,
står på deres hjemmeside synes det er ok pris.
vi er 2V + 3B. koster ca 3300,- for to dage i parken, morgenmad og
aftenbuffet

men kigger vi på disney- paris bliver det 13-15.000 fordi vores store er 13
år og man kun kan komme dertil billigt hvis man er 2V+2B under 7 år.

Fra : Henriette Døssing

Dato : 02-05-07 06:50

marlene skrev:
> [...]
> står på deres hjemmeside synes det er ok pris.
> vi er 2V + 3B. koster ca 3300,- for to dage i parken, morgenmad og

Så må jeg da kigge på hjemmesiden igen - for den pris kan jeg
overhovedet ikke genkende fra min research.
Men hvis det kan gøres for 3300 så er det jo en helt anden snak....

Henriette Døssing

Fra : Marianne

Dato : 02-05-07 16:42

> Så må jeg da kigge på hjemmesiden igen - for den pris kan jeg overhovedet
> ikke genkende fra min research.
> Men hvis det kan gøres for 3300 så er det jo en helt anden snak....

Det er nu - uden for sæsonen. Ca. den pris skal vi i hvert fald betale om et
par uger.

mvh
marianne

Fra : Henriette Døssing

Dato : 02-05-07 18:37

Marianne skrev:

> Det er nu - uden for sæsonen. Ca. den pris skal vi i hvert fald betale om et
> par uger.

Nåeh, så forstår jeg det bedre. De priser, som jeg undersøgte - og
refererede til - var højsæsonpriser.

Henriette Døssing

Fra : marlene

Dato : 07-05-07 19:46

havde ikke tænkt på at nævne noget mht. sæson.
da vi altid søger ting uden for ferieperioden, vi vil jo helst have det hele
for os selv.
hvilket er skønt og forholdsvis roligt. med korte ventetider

Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 02-06-07 15:16

eg har sæsonkort til Legoland og har været der to gange i år indtil videre.
Min søn er 1½ år og vil da gerne i safaritog og atlantis, men ellers kan han
bruge meget tid i miniland.
De små størrelser har jo ikke sammen behov som ældre børn for at komme op i
forlystelserne så jeg tror sagtens i kan nøjes med en dag. Der er jo heller
ikke ret meget for de små!!!! 5 ting man kan prøve tror jeg det er

Bente