Forskel på enæggede tvillinger
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-04-07 15:44

Når to enæggede tvillinger - drenge eller piger - vokser op under samme
forhold og i deres voksenliv færdes i samme miljø, hvor stor er chancen
/ risikoen så for at den ene udvikler sig til at blive homoseksuel og
den anden heteroseksuel?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
"Never criticize another indian until you walk a mile in his moccasins!"

Fra : Leif Neland

Dato : 24-04-07 16:13

Jørgen Grandt wrote:
> [...]
> samme forhold og i deres voksenliv færdes i samme miljø, hvor stor
> er chancen / risikoen så for at den ene udvikler sig til at blive

Det sker ihvertfald, iflg "CBS's 60 minutes"; der var et indslag indenfor
det sidste årstid.

Leif

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 24-04-07 22:46

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> stor er chancen / risikoen så for at den ene udvikler sig til at
> blive homoseksuel og den anden heteroseksuel?

Et startsted kunne være
http://en.wikipedia.org/wiki/Biology_and_sexual_orientation
(se under Twin Studies)

Måske kan du finde mere hjælp i en af videnskabsgrupperne eller
dk.snak.seksualitet?
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Mette

Dato : 27-04-07 17:34

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Mvh.: Jørgen Grandt
> "Never criticize another indian until you walk a mile in his moccasins!"

Tja...jeg kendte i min barndom to enæggede tvillinger, der var opvokset i
samme miljø og med samme opdragelse og som også som unge voksne færdedes i
samme miljø. Den ene var enormt feminin allerede som teenager, hvor den
anden var langt mere rå og drenget. Som voksne er den ene gift på 10. år og
far til 3 og meget hetero, mens den anden er bøsse i fuld flor.

Det er lidt pudsigt...

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-04-07 18:23

Mette skrev bl.a.:

> Som voksne er den ene gift på 10. år og
> far til 3 og meget hetero, mens den anden er bøsse i fuld flor.
>
> Det er lidt pudsigt...

Ja, det er det. Så det forekommer altså, men relativt sjældent, mon
ikke?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hf-mosevang.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-04-07 23:33

Jørgen Grandt wrote:

> Ja, det er det. Så det forekommer altså, men relativt sjældent, mon
> ikke?

Tja, der findes også tilfælde, hvor den ene er venstre- og den anden
højrehåndet - altså en slags spejlvending.

Per V.

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

Fra : Bare mig

Dato : 01-05-07 07:22

Håber da ikke det er dig der har et sæt tvillinger, hvis du ligefrem er
bange for det sker.

For ja det sker - og hvad så ??