Mælk ?
Fra : Brother Tuck

Dato : 09-04-07 06:38

Hej NG.

Min kone mener at have hørt noget om at man ikke må drikke uhomogeniseret
mælk, da det ikke er godt for den nyfødte.

Er der noget om det ?????

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-04-07 07:22

"Brother Tuck" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Min kone mener at have hørt noget om at man ikke må drikke uhomogeniseret
> mælk, da det ikke er godt for den nyfødte.
> Er der noget om det ?????

Nej...

Spørgsmålet er, om ikke hun snarere har "hørt noget om", at man ikke må
drikke upasteuriseret mælk. Det kunne lidt bedre passe... men det drikker
man vist kun, hvis man har køer i bryggerset.

Fra : LN

Dato : 09-04-07 15:26

On 9 Apr., 07:37, "Brother Tuck" <h...@mail.tdcadsl.dk> wrote:
> Hej NG.
>
> Min kone mener at have hørt noget om at man ikke må drikke uhomogeniseret
> mælk, da det ikke er godt for den nyfødte.
>
> Er der noget om det ?????

Mener kun det er når man er gravid - pga listeriebakterien.

LN

Fra : Ivar

Dato : 09-04-07 17:12

LN skrev:

> Mener kun det er når man er gravid - pga listeriebakterien.

Med hensyn til listeria er det fuldstændig hamrende ligegyldigt om
mælken er homogeniseret eller ej. Det der betyder noget, er om den er
pasteuriseret. Som Lisbeth Jacobsen skriver, er mælken altid
pasteuriseret, hvis den kommer fra et mejeri. Man skal passe mere
på special-oste, de kan være fremstillet af upasteuriseret mælk.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html