Bage småkager i ferien
Fra : lotus

Dato : 02-04-07 14:54

Opskrift på sprøde chokolade og peanuts småkager.

Nybagte sprøde småkager der giver så dejlig en duft i hele huset, er
altid et hit når der kommer gæster på besøg eller når der skal bages
og hygges sammen med børnene. Hjemmebag smager bare bedre end de tørre
fabriksproducerede med tilsætningsstoffer. Småkager er nemme og
hurtige at bage og kræver ofte ikke så mange ingredienser, og derfor
er det oplagt lige at bage en portion et par timer inden gæsterne
ankommer.

Du skal bruge:

Ca. 200 g smør/ margarine
2 æg
150 g sukker
1 ske vanilje sukker
En lille smule mælk
100 g hakkede peanuts
100 g hakket mørkt chokolade
Ca. 150 g mel
Pisk alle ingredienserne godt sammen men en håndmixer inden du
tilføjer peanuts og chokoladen. Dejen skal være meget fast, men stadig
klistret. Tænd for ovnen på 200 grader, brug 2 skeer til at sætte små
dejklatter på bagepladen med store mellemrum og stil pladen i midten
af ovnen. Småkager skal bage ca. 10 min, men hold alligevel øje med
småkagerne, så de ikke bliver bagt for meget. Småkagerne er færdige
når de er gyldne og lidt brune i kanten.

De nybagte lune småkager skal ligge på en rist ca. 10-15 min, for at
blive ekstra sprøde. Småkager er lækre sammen med en kop dampende varm
cacao, kaffe eller te.

Se flere lækre og nemme opskrifter for hele familien her:
http://www.madopskrifter.info