Min søn har været snottet og hostet i over~
Fra : Jens

Dato : 30-03-07 06:26

Hej,

Min søn har været snottet og har hostet i over en måned nu. Han
har ikke feber og ser ud til at være ok. Jeg kan dog ikke forstå
hvordan han kan være snottet i over en måned. Han hoster også
en del - specielt når han lige er vågnet op.

Hvad kan der være galt? Har jeg grund til at være bekymret?

Sidst vi var ved lægen lyttede han til hans lunger, men ifølge lægen
er der ikke noget galt. Jeg stoler dog ikke for meget på lægerne
her i Danmark.

Er der nogen derude der har oplevet noget lignende?

Fra : Sabina H.

Dato : 30-03-07 06:47

"Jens" <Jens@hotnnail.com> wrote in message
> [...]
> her i Danmark.
>
> Er der nogen derude der har oplevet noget lignende?

hvor gammel er din søn??

jeg har oplevet noget lignende, dog var omstændighederne en smule
anderledes...
da min søn var fra 1 til 8 år døjede han med "efterårshoste".... både forår
og efterår.... dvs at lige så snart vejret blev fugtigt og det begyndte at
regne så hostede han... i en sådan grad at lægen på et tidspunkt ordinerede
brichanyl.... heldigvis fik vi aldrig brug for medicinen, og han voksede fra
det af sig selv..
jeg har aldrig fundet ud af hvorfor han hostede, andet end at årsagen var
det fugtige vejr.....

--
Knus,
Sabina

Fra : cj

Dato : 01-04-07 20:41

Hej,

en lille kommentar : Sabina : hvis de søn fik bricanyl så har det evt. været
pga. af noget astma. Og har man astma (som jeg har) er man besværet i takt
med vejret skifter (høj luftfugtighed eller lav- støv og pollen i luften og
frostvejr)
Så Jens, det kan jo være noget i den dur der generer din søn.... få lægen
til at tjekke hans lunger når han har det slemt, og mål hans lungekapasitet
(hos lægen). I kan også købe et "peak flow" meter på apoteket, så kan I selv
holde øje med hans lunger...

Bare et råd/tip... God bedring med ham

Hilsen
CJ

Fra : Sabina H.

Dato : 01-04-07 22:30

"cj" <cjrocksthehouse@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> med vejret skifter (høj luftfugtighed eller lav- støv og pollen i luften

lægen mente ikke det var det man kender ved "almindelig astma"..... hun
kaldte det faktisk "efterårshoste" og nævnte også at det var muligt han
ville vokse fra det....
men ville alligevel forsøge bricanylen som en mulig behandling... heldigvis
fik han aldrig brug for den....
som bekendt voksede han fra det.... han er 13 år nu og har ikke haft den
slags problemer i henved 5 år....

--
Knus,
Sabina

Fra : Hansen

Dato : 02-04-07 06:29

"cj" <cjrocksthehouse@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med vejret skifter (høj luftfugtighed eller lav- støv og pollen i luften

Ikke nødvendigvis, Bricanyl bruges også til bl.a. bronkitis.

Fra Netdoktor:
"Hvordan behandles akut bronkitis?

Lægen kan behandle med antibiotika, hvis den akutte bronkitis skyldes en
bakterieinfektion. Ved de øvrige årsager som for eksempel virus kan man ikke
behandle selve årsagen til den akutte bronkitis. Men man kan lette
følgesymptomerne, hvis de bliver meget generende. Luftvejsmuskel-udvidende
midler med kortvarig virkning (Beta2agonister) bruges til at lette
symptomerne specielt hos børn."

Fra : Frederik

Dato : 03-04-07 15:39

Sikken en mærkelig slutkommentar - den var da unødvendig....

Men ryger i indendørs og hjemme? Ryg hans mor da hun var gravid? Går han i
instution? Hvor gammel er han?

Har i husdyr (kat f.eks)? og har de adgang til det værelsen hvor han sover?

Fra : Jens

Dato : 03-04-07 17:21

> Men ryger i indendørs og hjemme?

Nej

>Ryg hans mor da hun var gravid?

Nej

<Går han i instution?

Ja. Dagpleje.

<Hvor gammel er han?

snart 2 år.

> Har i husdyr (kat f.eks)?

Ingen kat. Vi har 2 undulater.

<og har de adgang til det værelsen hvor han sover?

Nej.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-07 20:13

"Jens" <Jens@hotnnail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg stoler dog ikke for meget på lægerne
> her i Danmark.

Men du stoler på, hvad en flok anonyme mennesker fortæller dig på usenet?

Du og din søn har tydeligvis et problem, der ikke er det samme.

> Er der nogen derude der har oplevet noget lignende?

Ja. Det kaldes "allergi".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens

Dato : 03-04-07 20:59

> Men du stoler på, hvad en flok anonyme mennesker fortæller dig på usenet?

Hvis du med "stoler" mener, at jeg følger andres råd blindt, så er svaret
nej. Grunden
til at jeg postede mit spørgsmål er dels fordi lægerne her i Danmark
generelt ikke ved
noget som helst og heller ikke gør noget for at stille en præcis diagnose.

> Du og din søn har tydeligvis et problem, der ikke er det samme.

Ja, min søn er snottet og jeg har et problem med folk der ikke udfører deres
job ordentligt.

> Ja. Det kaldes "allergi".

Det var mere end hvad min søns læge kunne finde ud af at gætte på.

Fra : Hansen

Dato : 11-04-07 13:36

> [...]
>
> Men du stoler på, hvad en flok anonyme mennesker fortæller dig på usenet?
>
> Du og din søn har tydeligvis et problem, der ikke er det samme.

Det behøver overhovedet ikke at være allergi

Fra : Milla

Dato : 15-04-07 20:29

Jens skrev:
> [...]
> her i Danmark.
>
> Er der nogen derude der har oplevet noget lignende?

Hej

Jeg har haft lign. problem med min datter på 5 år. Hun var også snottet
og hostede, har tidligere fået astmamedicin, men det var over ½ år
siden. SÅ hun startede op igen, uden ændring. Hun var også træt og blev
ret irritabel. Så tog vi til biopat, der mente hendes immunforsvar var
langt nede, lungerne var ikke på toppen, hun manglede fedtsyrer og kunne
ikke tåle for meget sukker og mælk. Efter multivitamin, fiskeolie,
homøopatiske dråber, ingen mælk, ingen sukker, har jeg fået et stk
frisk, fræk pige, der fiser afsted!!

Min læge kunne godt se hun ikke var på toppen, og sendte os også videre
til børnelæge, men efter priktest og medicinering, var der egentlig ikke
den helt store hjælp. Og jeg synes det kan være svært at få hjælpe hvis
de ikke er "rigtigt" syge.

mvh milla

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-04-07 20:47

"Milla" <milla@SOMEHERE.ID> skrev i en meddelelse

> Så tog vi til biopat,

Biopat? Hvad pokker er det for en ting?

> [...]
> multivitamin, fiskeolie, homøopatiske dråber, ingen mælk, ingen
> sukker, har jeg fået et stk frisk, fræk pige, der fiser afsted!!

Sikke dog en solstrålehistorie.

> [...]
> egentlig ikke den helt store hjælp. Og jeg synes det kan være svært
> at få hjælpe hvis de ikke er "rigtigt" syge.

Men "biopaten" kunne hjælpe?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Milla

Dato : 17-04-07 09:54

Jens Bruun skrev:

> Biopat? Hvad pokker er det for en ting?

Biopati er en helhedsterapi, som udelukkende gør brug af biologiske midler.
I en biopatisk behandling indgår flere terapiformer, hvoraf de
væsentlige er:

Diæt
Vitamin- og mineralterapi
Drænering
Immun- og symbioseterapi.

Diæt:
Individuel vejledning i en fornuftig kost til aflastning af kroppens
funktioner.

Vitamin- og mineraltest:
Mangler dækkes og ekstra tilskud gives, fordi kroppen i en biologisk
helhedsterapi har brug for mere energi til at øge kroppens funktioner.

Drænering:
Øger kroppens evne til at udskille affaldsstoffer ved hjælp af urter,
homøopatiske midler, motion og zoneterapi.

Immun- og symbioseterapi:
Forøgelse af immunkapaciteten med immunstimulerende midler, så
kroppen selv kan bekæmpe infektioner, betændelser og forgiftninger samt
opbygning af den naturlige hud- og slimhindeflora.

> Sikke dog en solstrålehistorie.
Ja, faktisk, troede heller ikke det kunne gå sådan, men glad for at jeg
prøvede.

> Men "biopaten" kunne hjælpe?
Ja,det kunne hun. Hun måler på energibanerne (ala zoneterapi og
akupunktur), og tester kroppen op mod forskellige stoffer, pollen
madvarer osv. Hun kan gå ind og se hvilke dele af din krop der ikke
fungerer optimalt.

mvh milla

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-04-07 10:37

> [...]
> akupunktur), og tester kroppen op mod forskellige stoffer, pollen
> madvarer osv. Hun kan gå ind og se hvilke dele af din krop der ikke

Smart.

Nu ved jeg godt nok ikke lige, hvad "energibanerne" er for noget. Den der
test mod forskellige stoffer - er det en priktest og hvordan tester hun
hvilke dele af kroppen, der ikke fungerer optimalt?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Milla

Dato : 17-04-07 10:57

Jens Bruun skrev:
> [...]
> test mod forskellige stoffer - er det en priktest og hvordan tester hun
> hvilke dele af kroppen, der ikke fungerer optimalt?

Jeg tror de hedder meridianer, de der energibaner. Som jeg forstår det
går de energibaner fra forskellige organer ud til punkter på f.eks.
hænder og fødder, men også andre steder. Hvis man er øm, eller
behandleren kan mærke en knot, er der noget der ikke fungerer optimalt.
Sammenholdt med flere forskellige punkter, kan man spore sig ind på hvad
der er galt.

min datter blev udstyret med en metalpind i den ene hånd, og så blev
hun målt mange steder på den anden hånd, og på fødderne. Hun havde et
måleudstyr som gav udslag, middel ok, over/under = noget galt.

Mht stoffer holdt min datter metalpinden, mens hun satter den anden ende
over små glasampuller der indeholdt stofferne (græs, mælk, osv).

Jeg ved det lyder skørt, men man bliver overrasket, når der er ting man
ikke har fortalt biopaten, som hun selv finder ud af!

Et eksempel er min datters toiletbesøg. Hun er ikke god til det, når hun
skal mere end bare tisse, hun trækker det i langdrag. Og det får man
ondt i maven af! Det havde jeg ikke fortalt biopaten, men hun spurgte
selv min datter, og der ramte hun plet. EFter 1 gang zoneterapi kom der
gang i sagerne!

Detter er ikke for at lovprise de alternative, det er en erfaring som
man kan bruge eller lade være. Jeg har bare set hvad det har gjort ved
min datter. Nogle gange er sund kost og motion ikke nok.

Mvh Milla

Fra : Holst

Dato : 16-04-07 11:01

Milla wrote:

> [...]
> til børnelæge, men efter priktest og medicinering, var der egentlig ikke
> den helt store hjælp. Og jeg synes det kan være svært at få hjælpe hvis

Det har du sikkert ret i.

Men mange af disse børn, som ikke er "rigtigt" syge, kan få det meget
bedre, hvis forældrene sørger for en sund og varieret kost og sørger
for, at børnene kommer ud og får rørt sig.

Fra : Milla

Dato : 17-04-07 09:47

Holst skrev:

> Det har du sikkert ret i.

Jeg har i hvert fald flere eksempler fra omgangskredsen, hvor en årvågen
læge eller alternativ behandler, har fundet en årsag som ikke lige lå
først for. Bare alle de kære allergier som eksisterer, en priktest
dækker jo kun de mest brugte. Og før man kommer igennem "møllen" kan ens
barn nå at være småsløj i lang tid, og gøre at de ikke kan følge med i
bh/skole osv.

> Men mange af disse børn, som ikke er "rigtigt" syge, kan få det meget
> bedre, hvis forældrene sørger for en sund og varieret kost og sørger
> for, at børnene kommer ud og får rørt sig.

Det har du helt sikkert ret i. Det er også hvad der normalt sker
herhjemme, men lige så stille ændrede hun sig, og før man finder ud af
hvad der er galt, kan man prøve nok så meget....

Hun har jo heller ikke fået sukker, og pt er det meget lidt der kommer
indenbords. Det er helt enormt hvad det gør!! Utroligt nok ved hun det
selv, for hun siger selv hun ikke må få det slik eller kage, for det er
fyldt med sukker - brainwash?? *gg* Nej, det er selvfølgelig ikke hendes
ansvar, det skal vi nok klare, men dejligt at hun selv føler det hjælper.

mvh Milla

Fra : Mette Christensen

Dato : 25-05-07 14:57

Jens skrev:
> [...]
> her i Danmark.
>
> Er der nogen derude der har oplevet noget lignende?

Er det mon vuggestuepesten?
Eller spørg din læge om han har småbørnsastma.
Mvh.....Mette