Opskrift til popcorn med OBH Big Popper Sm~
Fra : Linnea

Dato : 25-03-07 15:53

Har i dag købt en sådan maskine på loppemarked. Er der nogen der kan hjælpe
med hvormeget fedstof og hvormange popcorn, der skal bruges? Og gerne evt.
andre fif så maskinen bruges korrekt.
Hilsen A.

Fra : L.Støvring

Dato : 28-03-07 12:10

"Linnea" <linneanospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjælpe med hvormeget fedstof og hvormange popcorn, der skal bruges? Og
> gerne evt. andre fif så maskinen bruges korrekt.

Jeg bruger ca. 2 dl. majs, 2 cl. olie og det salt jeg kan have imellem 3
fingre. ( jeg bruger specialsalt beregnet til popcorn ). Hæld olie i
maskinen, start den så den drejer rundt i "propellen". Når olien begynder at
blive lun tilsætter jeg majs, og salt. Når du ikke kan høre "pop" mere er de
klar.
Vær opmærksom på hvis du laver en portion mere umiddelbart efter, at så går
det altså hurtigt!

Mvh. Lisbeth
www.ps2chips.dk

Fra : Holst

Dato : 28-03-07 12:22

L.Støvring wrote:

> Jeg bruger ca. 2 dl. majs, 2 cl. olie og det salt jeg kan have imellem 3
> fingre. ( jeg bruger specialsalt beregnet til popcorn ).

Hvordan adskiller specialsalt til popcorn sig fra almindeligt salt?

Fra : L.Støvring

Dato : 28-03-07 14:06

> Hvordan adskiller specialsalt til popcorn sig fra almindeligt salt?

Nu er der vist ikke mere noget som hedder "alm. salt" Idag er der
Gourmetsalt, kokkesalt, Middelhavssalt, fint salt, groft salt, kryddersalt,
vejsalt og en hel masse flere salt-typer.

Men "popcorn-salt" er meget, meget fint - næsten så fint som mel, og det er
vist det eneste som adskiller det fra husholdningssalt!?

Mvh. Lisbeth

Fra : Linnea

Dato : 05-04-07 08:55

> [...]
> er de klar.
> Vær opmærksom på hvis du laver en portion mere umiddelbart efter, at så

Tak for svaret - det var bare kanon!

Hilsen Anette