Rettigheder angående skilsmissebarn
Fra : KH

Dato : 23-03-07 11:57

Hej

Kan en ex-kone, hvis forældremyndighed over et fælles barn man deler med
hende, kræve, at når man har barnet hos sig hver anden weekend og i
ferierne, kan hun da kræve at man til punkt og prikke fortæller, hvor man
tager hen med barnet, når barnet er hos faren i weekenderne?

Og hvilke rettigheder / beføjelser har hun, hvis man f.eks. ønsker at drage
på ferie i udlandet med barnet, men det bestemt ikke er i hendes intentioner
om at give "lov" til det ... og stille sig på bagben? Er hun i sin gode ret
til at nægte det?

Det skal siges, hun har datteren i dagligdagen. Datteren fylder 3år i 2007.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-03-07 13:47

"KH" <bashuusmojn@mojntiscali.dk> wrote in

> [...]
> i ferierne, kan hun da kræve at man til punkt og prikke fortæller,
> hvor man tager hen med barnet, når barnet er hos faren i weekenderne?

Bliv voksne. Begge 2.

Når i har fælles forældremyndighed, så skal i gøre som da i boede sammen:
Tal om tingene. Ingen af jer bestemmer mere end den anden.

Kan din ex kræve at få alle detaljer om jeres datters ophold hos dig? Det
kan hun vel godt... Skal du oplyse hende om alle detaljer når jeres datter
er hos dig? Næh egentlig ikke.

Men er det ikke naturligt at hun interesserer sig for jeres datters færden?
Er det ikke naturligt at du informerer om hvordan opholdet er gået?

Tal sammen. For jeres datters skyld.

Fra : B. Olle

Dato : 23-03-07 14:52

"Kent Oldhøj" <oldhoj@FJERNESgmail.com> wrote in message
> [...]
> færden?
> Er det ikke naturligt at du informerer om hvordan opholdet er gået?

Jeg kan sagtens følge dig langt hen ad vejen, og vi forsøger også at
varetage barnets bedste interesser. Men jeg vil ikke finde mig i at blive
kommanderet med og næsten beordret til at fortælle, hvor jeg tager mig barn
hen, og hvilke mennesker det har stiftet bekendtskab med, når jeg ikke
forlanger det samme af moderen. Det er fint og naturligt hun interesserer
sig for hendes datter, men mon ikke far/datter har brug for lidt ro på
tilværelsen, når mor ikke er der? ..... og ikke skal ligge i samvittighden.

Som jeg har sagt til hende, forstår hun ikke mit budskab omkring, at vi
begge vil det bedste for vores datter, og at vores interne problemer med
hinanden, ikke har noget at gøre med datteren. Tværtimod varetager jeg fuldt
ud mine datters interesser, og så bliver jeg både sur, ked og vred, når jeg
hele tiden skal stå model til krydsforhør om hvor datteren har været. Hvis
jeg ikke gør det, truer hun med statsamtet, og det gider jeg heller ikke.
Derfor vil jeg blot vide, om der nogen steder står skrevet, at den ene part
kan kræve oplyst, hvor samværet med datteren foregår ... også med hensyn til
ferieperioderne. Der er vel heller ikke regler om, hvor gammel et barn må
være, før man kan tage det med på ferie i udlandet ?

Fra : Brian K

Dato : 24-03-07 01:20

"B. Olle" <B_Olle@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> også med hensyn til ferieperioderne. Der er vel heller ikke regler om,
> hvor gammel et barn må være, før man kan tage det med på ferie i udlandet

Hej

Du stiller ALT for mange spørgsmål til at jeg orker at lave et skrifteligt
svar.

Du kan sende en mail til mig med dit tlf nummer, så kontakter jeg dig.

mail: spamXX@XXgrov.ZXdkZX (fjerne alle X & Z'erne)

/brian