Krav om hvor samvær mellem far og børn ska~
Fra : Angina

Dato : 21-03-07 19:18

Hej i gruppen!

Min mand og jeg er på vej mod en skilsmisse.
Selvom det er sørgeligt at skulle skilles, er vi dog alligevel enige om
mange punkter.
Vi deler forældremyndigheden, vi bestemmer selv samværet med børnene, han
skal betale børnebidrag men ikke hustrubidrag. Jeg søger boligsikring og
økonomisk friplads til børnenes institution.

Mit spørgsmål går på, om nogen fra det offentlige kan blande sig i hvor
meget han må komme i mit og børnenes hjem?
Jeg kunne godt forestille mig at han tit bliver og spiser med. Jeg har
skiftende arbejdstider, hvor han så vil være i "mit" hjem og passe børnene
og i den forbindelse overnatte hos os.
Skal hans bolig være indrettet til at kunne have begge børn på besøg, da vi
overvejer at al samvær skal foregå i "mit" hjem?

På forhånd tak,
Angina.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-03-07 19:35

"Angina" <Angina@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kunne godt forestille mig at han tit bliver og spiser med. Jeg har
> skiftende arbejdstider, hvor han så vil være i "mit" hjem og passe børnene

Det offentlige blander sig ikke i, hvor meget han kommer i dit hjem.
Men hvis han er der så meget, at det offentlige vurderer, at han bidrager
til husholdningen, vil det påvirke de økonomiske ydelser fra det offentlige,
da du ikke mere vil blive betragtet som reelt enlig.

> Skal hans bolig være indrettet til at kunne have begge børn på besøg, da
> vi
> overvejer at al samvær skal foregå i "mit" hjem?

Det blander det offentlige sig heller ikke i - men af hensyn til jeres
fremtidige forhold vil det være en god ide.
Den ordning, du skitserer lyder fin, så længe i er enige.
Men den lyder mudret, og den dag, I ikke er enige mere (f.eks. hvis en af
jer finder en ny kæreste...) vil kunne skabe grobund for en hulens masse
bøvl og konflikter.
Jeg vil vove den påstand, at hvis I kan få det der til at fungere, er
skilsmisse ikke nødvendig

Hilsen Inger

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-03-07 19:38

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det blander det offentlige sig heller ikke i - men af hensyn til jeres
> fremtidige forhold vil det være en god ide.

- at børnenes far bor sådan, at han kan have børnene hos sig, forstås...

Fra : Charlotte D.Jensen

Dato : 21-03-07 21:58

On 21/03/07 19:35, in article 46017ae3$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
> bøvl og konflikter.
> Jeg vil vove den påstand, at hvis I kan få det der til at fungere, er

Sådan fungerede det også her, hvor vi gik fra hinanden da min søn var 2 år.
Det fungerede som ovennævnt indtil min søn var 5 år og selv gav udtryk for
gerne at ville hjem til far i hans hjem.
Det var til tider vældig hårdt, men jeg er i dag meget glad for at vi fik
det til at fungere - trods de mange kameler der skulle sluges...skilsmisse
var absolut nødvendigt, men min søn havde ikke bedt om at blive skilt, så
det var vigtigt for os, at han led mindst muligt. Det er i virkeligheden et
spørgsmål om hvor mange af de dér kameler man er indstillet på at sluge :)
Held og lykke med skilsmisse og fremtidigt samarbejde.

Fra : Angina

Dato : 22-03-07 19:50

"Charlotte D.Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spørgsmål om hvor mange af de dér kameler man er indstillet på at sluge :)
> Held og lykke med skilsmisse og fremtidigt samarbejde.

Hej Charlotte!
Tak for dit svar, det luner at høre at det er lykkedes for andre at
gennemføre. Børnene vil nok undre sig på et tidspunkt, men lige nu mener vi
at det må være en gelænde overgang.
Måske Brian er inde på noget i sit indlæg, at een af os har følelser i
klemme, men har man ikke næsten altid det? Måske vi dækker os selv ind under
at mene at vi tager hensyn til børnene, men det skal prøves, så må vi
justere hen ad vejen.

Fra : Brian K

Dato : 22-03-07 00:51

> [...]
> skal betale børnebidrag men ikke hustrubidrag. Jeg søger boligsikring og
> økonomisk friplads til børnenes institution.

Hvorfor er det at han skal betale børnepenge? - hvorfor ikke lade ham selv
"bestemme" hvad han vil købe til børnene - det er rimligt hårdt økonomisk at
være samværsfar.

Og det skotter jo ikke ligefrem med tilskud til enlige forældre - du selv er
jo på vej til at få boligsikring (2800 kr) og friplads i institution,
hvilket for feks 2 børn er noget der ligner 2000 kr.

> [...]
> Jeg kunne godt forestille mig at han tit bliver og spiser med. Jeg har
> skiftende arbejdstider, hvor han så vil være i "mit" hjem og passe børnene

Den "flydende" grænse er 2 - 3 overnatninger om ugen - derefter betragtes
det som at han "bidrager til det daglige hushold".

> Skal hans bolig være indrettet til at kunne have begge børn på besøg, da
> vi
> overvejer at al samvær skal foregå i "mit" hjem?

Hvorfor i alverden skulle alt samværet foregå i jeres hjem? -skal børnene
ikke se at i nu er en "delt familie"?

Det lyder umidelbart som om at en af jer har noget i klemme (altså ikke HELT
er slut med forholdet)

> På forhånd tak,
> Angina.

Det var så lidt - pøj pøj med det - ønsker jer det bedste. (og drop nu de
børnepenge - der er sgu ikke noget rimligt i at en engageret forældre skal
betale børnepenge!)

/brian

Fra : Sabina H.

Dato : 22-03-07 09:54

"Brian K" <spam@noway.dk> wrote in message
> Og det skotter jo ikke ligefrem med tilskud til enlige forældre - du selv
> er jo på vej til at få boligsikring (2800 kr) og friplads i institution,
> hvilket for feks 2 børn er noget der ligner 2000 kr.

hvad baserer du de tal på??
eftersom de er udregnet individuelt og moderens indtægt også spiller en
rolle, er det kun et gæt fra din side...

--
Knus,
Sabina

Fra : Brian K

Dato : 22-03-07 10:18

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> "Brian K" <spam@noway.dk> wrote in message
>
> hvad baserer du de tal på??
> eftersom de er udregnet individuelt og moderens indtægt også spiller en
> rolle, er det kun et gæt fra din side...

Efter som hun siger at "hun har søgt friplads" - friplads kan du kun få hvis
du tjener mindsteløn/er på dagpenge/kontanthjælp - så derfor antager jeg at
hun tjener så lidt at hun er berettiget til højeste boligsikring.

Hvis man tjener mere - så er det ikke friplads - men tilskud til instution.

/brian

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-03-07 13:27

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man tjener mere - så er det ikke friplads - men tilskud til
> instution.

Hm. Der hvor jeg færdes hedder det nu delvis friplads.

Hilsen Inger

Fra : Angina

Dato : 22-03-07 19:55

> [...]

> er jo på vej til at få boligsikring (2800 kr) og friplads i institution,
> hvilket for feks 2 børn er noget der ligner 2000 kr.

Så stort et tilskud i boligsikring har jeg nu ikke beregnet mig frem til. I
min kommune hedder det økonomisk friplads, uanset tilskuddets størrelse.

> Den "flydende" grænse er 2 - 3 overnatninger om ugen - derefter betragtes
> det som at han "bidrager til det daglige hushold".

Hvem har sat den "flydende" grænse, og hvem holder øje?

> [...]
> ikke se at i nu er en "delt familie"?
>
> Det lyder umidelbart som om at en af jer har noget i klemme (altså ikke

Det har du nok ret i

> Det var så lidt - pøj pøj med det - ønsker jer det bedste

Tak

Fra : Brian K

Dato : 23-03-07 03:10

"Angina" <Angina@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem har sat den "flydende" grænse, og hvem holder øje?

Typisk naboer og andre der mener de er "politibetjente"

> Det har du nok ret i

Bare pas på i ikke holder børnene (og jer selv ) for "nar" - konsekvencerne
kan være store (specielt for børnene)

Jeg syntes det skal være et "clean break" - nu er vi 2 forældre - på hver
sin adresse - vi kan stadig ses og vi taler stadig sammen - men vi bor på
forskellige adresser.
Det andet er for rodet og giver børnene falske håb.

> Tak

Selv tak - kan godt lide din måde at "diskuttere" på - du virker meget
fornuftigt - håber at du er lige så god til at reflektere og gennemskue
hvilke beslutninger du tager på vegne af børnene og hvilke du tager af
egoistiske grunde (og tro mig... det er svært at SELV gennemskue forskellen)

Fuck, hvor er jeg træt!

Sov godt.

Der er et godt ordsprog "med stor magt følger et stort ansvar" - prøv at
huske at du (som kvinde) som udgangspunkt har det meste af magten (og det
ved din eks) når det gælder børnene - skyttegravskrigen... begynder når du
begynder at eksikvere/udøve den magt. Med stor skade for børnene (og jer
selv) -tråd varsomt.....meget varsomt....

Kh
brian

Fra : Inger Pedersen

Dato : 23-03-07 09:42

> [...]

> forskellige adresser.
> Det andet er for rodet og giver børnene falske håb.

Fuldstændig enig.

Hilsen Inger

Fra : Charlotte D.Jensen

Dato : 23-03-07 10:29

On 23/03/07 9:41, in article 460392be$0$90266$14726298@news.sunsite.dk,

> Fuldstændig enig.
>
> Hilsen Inger

Jeg er ikke i tvivl om, at min søn har nydt godt af at vi ikke gjorde som
ovennævnt. Fra han var 2-5 år skulle han stadig kun forholde sig til ét
hjem, hvilket var fantastisk godt for ham. Det har ikke betydet, at han nu
har problemer med at forholde sig til fars henholdsvis mors hjem - MEN! Vi
gjorde det også udelukkende fordi vi mente det var bedst for vores søn, ikke
fordi vi havde følelser/håb i klemme. Vi vidste at vi aldrig skulle være
sammen mere og ingen af os håbede derfor.
Jeg tror kun på denne model, hvis det er fordi man finder det bedst for
barnet/børnene og ikke fordi man stadig gerne vil være tæt på den anden!
Der var i øvrigt ikke noget falsk familiebillede over vores model, eftersom
jeg gik når far kom. Pointen var at min søn ikke skulle frem og tilbage og
den model var jeg meget glad for og min søn var /er meget harmonisk.

Fra : Brian K

Dato : 24-03-07 01:15

> [...]
> jeg gik når far kom. Pointen var at min søn ikke skulle frem og tilbage og
> den model var jeg meget glad for og min søn var /er meget harmonisk.

Fint nok - men mit råd var givet ud fra "hvad der normalt virker bedst" -
som en skrev tidligere i tråden: hvis det er så nemt for jer at deles om
hjemmet - så kunne i jo lige så godt blive sammen (skrevet til den
oprindelige indlægshaver).

Langt de fleste der skilles og som har børn "har noget i klemme", eller "er
uvenner", osv - derfor mener jeg at det er bedst at man som udgangs punkt
viser børnene så hurtigt som muligt, hvordan det "nye" familie billede ser
ud - for jo hurtigere kan de komme tilbage til hverdagen som den kommer til
at se ud for fremtiden.

Men som du jo tydeligt fortæller - så passer alle råd ikke til alle
situationer. Jeg er bare glad for at i fandt den løsning som passede bedst
til jeres knægt

/brian