Vuggestuer og personale
Fra : Carina Hansen

Dato : 19-03-07 20:55

Hej

Jeg har brug for lidt feedback omkring personalesituationen i min drengs
vuggestue.

Det er en aldersintrigreret institution, med aldersintrigrerede stuer. Der
er 16 børn på hver stue, 2 pædagoger og 2 medhjælpere. Stedet er åbnet 1.
januar 2006 og ligger på Vesterbro, København.

På "vores" stue har 3 pædagoger og 2 medhjælpere sagt op på 10 mdr. Der er
kommet nye, men der har i land tid kun været 1 pædagog, 2 medhjælpere og
løse vikarere.

Der er 5 stuer og den store personale udskiftning er generel på alle stuer.
Der er flere langtidssygemeldte incl. soufchefen.

Udfra dagssedler som de hænger op om hvad de har lavet i løbet af dagen er
det ofte at en medhjælper eller vikar er alene med op til 7 vuggestuebørn.

Min søn kommer ud på tur ca. hver 14. dag, og de er ude på en trist
legeplads ca. 1 gang om ugen, og kun hvis vejret er godt. Ellers er det mest
"leg på stuen".

Jeg synes faktisk ikke det er ok.

Hvad mener I om personalesituationen? Er det normalt med så stor
udskiftning? I min optik tyder det på at det ikke er et rart sted at være?

Er det normalt med så lidt aktivitet for de små? Min dreng fylder 2 år om en
måned. Jeg ved godt han ikke har behov for en masse aktivitet, men jeg ved
hvor glad og begejstret han er for at komme ud.

Er jeg en af de krævende forældre? Eller er ovenståede faktisk urimeligt?

VH
Carina

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-03-07 21:45

Carina Hansen wrote:
> [...]
> aktivitet, men jeg ved hvor glad og begejstret han er for at komme ud.
>
> Er jeg en af de krævende forældre? Eller er ovenståede faktisk
Du kan være sikker på, at personalet er enige med ig i det urimelige - der
er kun én udvej: GÅ IND I POLITIK OG VÆLG NOGLE ANDRE POLITIKERE!

Per V.

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

Fra : Carina Hansen

Dato : 19-03-07 21:52

"Per Vadmand"

> Du kan være sikker på, at personalet er enige med ig i det urimelige - der
> er kun én udvej: GÅ IND I POLITIK OG VÆLG NOGLE ANDRE POLITIKERE!

Jeg ved godt personalet er helt enig - vi taler om det.

Jeg stemmer så ræverødt jeg kan ;) Men har vist ikke selv potientale i den
retning.

Hvorom alting er, så hører jeg da om helt andre vilkår i andre vuggestuer.
Så selv om tiden er knap og ressourcerne små, så ved jeg at man kan komme
rigtig langt med et godt arbejdsmiljø.

Her tror jeg også det handler om dårlig ledelse.

VH
Carina

Fra : JPW

Dato : 19-03-07 22:25

"Carina Hansen" <carina@nospam.inv> skrev i en meddelelse

> "Per Vadmand"

> Jeg ved godt personalet er helt enig - vi taler om det.

> Her tror jeg også det handler om dårlig ledelse.
>
> VH
> Carina

Jeg vil råde dig til at blive medlem af bestyrelsen. Derved får du utrolig
meget indsigt i, hvad der foregår.
Hvordan prioriterer lederen at bruge pengene?

Fra : JPW

Dato : 19-03-07 22:21

> [...]

> kommet nye, men der har i land tid kun været 1 pædagog, 2 medhjælpere og
..
Jo, det er en meget stor udskiftning. Det er mange, som de små hoveder skal
forholde sig til!

> Min søn kommer ud på tur ca. hver 14. dag, og de er ude på en trist
> legeplads ca. 1 gang om ugen, og kun hvis vejret er godt. Ellers er det
> mest "leg på stuen".

De små har bedst af at komme ud, gerne et par timer om dagen. Også af hensyn
til smitte, med alle mulige sygdomme, som børn jo udsættes for. Det er godt
med frisk luft! Der er jo også meget større bevægelsesfrihed ude. De har
godt af at bruge deres krop.

> Hvad mener I om personalesituationen? Er det normalt med så stor
> udskiftning? I min optik tyder det på at det ikke er et rart sted at være?

Det tyder ikke på, at det er et rart sted at være.

> Er jeg en af de krævende forældre? Eller er ovenståede faktisk urimeligt?
..
Jeg synes ikke at du virker krævende. Hvis jeg var dig, ville jeg få en snak
med lederen. Høre, hvad hun/han mener, der er årsagen. Spørg bestyrelsen.
Jeg synes, at forældre har ret til at stille spørgsmålstegn ved kvaliteten,
af deres barns hverdag. Det værste man kan gøre, er at gå rundt, dag ud og
dag ind, og være sur og utilfreds med institutionen. Stil spørgsmål! Det kan
være, at du får nogle svar, der giver mening.

Fra : pieterson

Dato : 20-03-07 22:57

> [...]
> ved hvor glad og begejstret han er for at komme ud.
>
> Er jeg en af de krævende forældre? Eller er ovenståede faktisk urimeligt?

Hej Carina.
Jeg er bekendt med problemerne i Columbus, og det ser jo desværre ikke ud
til at det er noget der bliver løst lige de næste par uger/måneder. Nu er
det værste pres jo taget af vuggerstuerne på vesterbro, så det burde være
muligt at finde en anden inden for relativ kort tid. Jeg kan personligt
meget kraftigt anbefale Syvstjernen. Der er dårlige udearealer, men
børneplejen er helt i top, der er sjældent sygdom - gode vikarer ig
pædagogerne virker meget glade for deres job. Jeg ved at ventelisten ikke er
så lang.

Fra : Carina Hansen

Dato : 21-03-07 20:22

"pieterson"

> Hej Carina.
> Jeg er bekendt med problemerne i Columbus, og det ser jo desværre ikke ud
> til at det er noget der bliver løst lige de næste par uger/måneder.

Ja, det er dejligt lokalt på Vesterbro. Må jeg spørge hvordan du kender
stedet? Og hvorfor er din formodning at der nok ikke sker noget de næste
par måneder?

> [...]
> børneplejen er helt i top, der er sjældent sygdom - gode vikarer ig
> pædagogerne virker meget glade for deres job. Jeg ved at ventelisten ikke

Jeg synes ikke flytning er en mulighed. Vi overvejer selv at flytte ud af
byen, og 2 skift på kort tid ved jeg ikke om er mere optimalt.

Men jeg er rigtig ked af situationen!

VH
Carina

Fra : Brian K

Dato : 23-03-07 03:21

"Carina Hansen" <carina@nospam.inv> skrev i en meddelelse

> Er jeg en af de krævende forældre? Eller er ovenståede faktisk urimeligt?

Nej - på ingen måde!

Skift børnehave - lad være med at forsøge at gøre det bedre - det har dit
barn ikke tid til at vente på!

/brian