matas eller apotekets
Fra : bettina

Dato : 18-03-07 10:06

hej vi skal have en lille til sommer.

og går jo selvfølgelig og kigger efter ting og sager til den lille baby.

men jeg er lidt i tvivl. hvad er bedst at bruge i cremer og shampooer?
matas eller apotekets baby serier?

håber på svar

hilsen bettina

Fra : Bare mig

Dato : 18-03-07 11:05

Har du overvejet änglemark fra Kvickly/FDB ?? SUPER godt produkt.
Svanemærket og astma og allergi stestet.

2 for 35 kr kører de ofte med

Men i det hele taget, cremer og shampooer til en nyfødt, nej... vent til de
er ældre.

De kan tids nok få ødelagt deres hud..

Fra : bettina

Dato : 18-03-07 11:48

"Bare mig" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2 for 35 kr kører de ofte med
>
> Men i det hele taget, cremer og shampooer til en nyfødt, nej... vent til

ok jeg har nok ikk udtrykt mig klart nok det var nu apotekts baby serie og
matas babyserie jeg gerne ville høre hvilken der var bedst.
jeg ved godt jeg ikke skal smøre barnet ubegrænset ind i cremer men
zinksalve og baby olie er efter min bedste overbevisning uundværlig.

hilsen bettina

Fra : MM

Dato : 18-03-07 18:22

"bettina" <haugebøf@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> jeg ved godt jeg ikke skal smøre barnet ubegrænset ind i cremer men
> zinksalve og baby olie er efter min bedste overbevisning uundværlig.

Jeg kender ikke Apotekets, men så vidt jeg ved er det fleste baby-cremer
osv. i Matas Svanemærkede.
Svanemærket og Blomsten er de mærker jeg går efter, når jeg handler.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-03-07 14:50

"bettina" <haugebøf@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> zinksalve og baby olie er efter min bedste overbevisning uundværlig.

Jeg klarede uden begge dele *S*

Frisk luft i stedet for zinksalve.

Undværer du sæben er olien overflødig - den kompenserer nemlig for, at du
udtørrer barnets hud.

Fra : Mus

Dato : 18-03-07 13:42

> [...]
>
> og går jo selvfølgelig og kigger efter ting og sager til den lille baby.
>
> men jeg er lidt i tvivl. hvad er bedst at bruge i cremer og shampooer?

Jeg brugte dengang matas`s cremebad og den er rigtig god.
Min den store var født med børneeksem og olie var bestemt ikk godt til ham.
Mht til creme til nummeren, brugte jeg kamillecreme fra dr sneller fra
matas. Den tog alt fra lidt rød numse til bleeksem og den er ikke svær at
vaske af igen.
Jeg har aldrig været tilfreds med apoketets varer, men det er jo smag og
behag.
Held og lykke med forløbet :)
Hilsen Bente

Fra : bettina

Dato : 18-03-07 21:20

"Mus" <hvideengelFJERN@DETTE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vaske af igen.
> Jeg har aldrig været tilfreds med apoketets varer, men det er jo smag og

jeg takker meget for svarende.
jeg har lidt tid at løbe på endnu men indtil videre (også set ud fra prisen)
ser det ud til at være matas der vinder.

hilsen bettina

Fra : Bare mig

Dato : 19-03-07 09:57

Jeg ved godt du efterlyste de to :) Ville også bare komme med et godt råd
om, at änglemark er en del bedre, og ikke særligt dyrere, slet ikke når de
sælges to for 35 som de har gjort i længe i kvickly. En koster 35 normalt af
bad fx

Men undskyld man kommer med et godt råd. Skal nok holde min dertil
indrettede lukket.

Fra : bettina

Dato : 19-03-07 11:57

> [...]
> af bad fx
>
> Men undskyld man kommer med et godt råd. Skal nok holde min dertil
jeg har noteret mig det mærke du skriver og jeg vil kigge efter det når jeg
kommer i kvickly. (har bare ikke en kvickly så tæt på som jeg har med
apoteket og matas) men selvfølgelig er andre bud velkomne.

hilsen bettina

Fra : Bare mig

Dato : 19-03-07 15:53

Det fåes i alle FDB butikker, altså også Brugsen fx.

Men det er seriøst et godt mærke, og du finder ikke noget der er mere
allergivenligt !

Fra : bettina

Dato : 21-03-07 07:50

jeg prøver at kigge næste gang jeg kommer i super brugsen