Udsolgt Emmaljunga?
Fra : Inger

Dato : 18-03-07 00:39

Hej I gruppen

Jeg var ude og kigge på vogne i dag - nærmere bestemt en Smart Duo
kombivogn fra Emmaljunga. Vi har endnu ikke bestemt os for hvilken det
skal være, men kigger lidt rundt på en masse forskellige kombivogne for
at se hvad vi kan lide.

Sælgeren spurgte hvor længe der er til min termin. Jeg svarede 4
måneder, så jeg mente nok vi var i rigtig god tid. Dertil svarede hun at
det skulle vi nu ikke være så sikre på, fordi der kunne være meget lang
leveringstid lige på Emmaljunga da de havde problemer med at følge med
for tiden. Vi burde derfor snarere bestille næste uge end næste måned
hvis det skulle være Emmaljunga for at være sikre på at få den, sagde hun.

Da jeg kom ud af butikken tænkte jeg at det alligevel lød lidt vildt med
4 måneders leveringstid på en barnevogn/kombivogn.På mig virkede det
nærmest som om hun prøvede at presse mig til en hurtig beslutning, til
trods for at jeg ikke engang havde min kæreste med.

Vil dog alligevel høre herinde om andre har hørt noget lignende når de
lige for tiden har været ude og kigge på Emmaljunga vogne?

Mvh. Inger

Fra : Torben

Dato : 18-03-07 08:27

"Inger" <nomail@me.com> wrote in message

> [...]
> som om hun prøvede at presse mig til en hurtig beslutning, til trods for
> at jeg ikke engang havde min kæreste med.

Vi fik samme besked for ca. 5 år siden. Vi endte med at købe en
udstillingsmodel da vi som sagt ikke kunne være sikre på at få den vogn som
vi (konen) ville have. Mon ikke der er en smule salgsgas forbundet hermed
fra sælgers side?

mvh
Torben

Fra : Inger

Dato : 18-03-07 23:15

Torben skrev:
> [...]
> vi (konen) ville have. Mon ikke der er en smule salgsgas forbundet hermed

Det er også min tanke at det er salgs gas, må jeg tilstå. Og den bliver
forstærket når du fortæller mig at det er 5 år siden du fik samme
besked. Det er alligevel ret usandsynligt at de liiige skulle stå i
samme situation igen, ikke?

Jeg tror nok jeg har nerver til at vente lidt endnu, og se om ikke det
går Ellers kan jeg godt leve med en anden model end Emmaljunga...

Mvh. Inger

Fra : Bare mig

Dato : 19-03-07 10:00

"Inger" <nomail@me.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tror nok jeg har nerver til at vente lidt endnu, og se om ikke det går
> Ellers kan jeg godt leve med en anden model end Emmaljunga...

Vil også sige at det nok er noget salgsgas inde over, og dog... Emaljunga og
Odder er MEGET ofte meget udsolgt og med lange leveringstider...

Fra : Torben

Dato : 19-03-07 21:54

"Inger" <nomail@me.com> wrote in message

> Jeg tror nok jeg har nerver til at vente lidt endnu, og se om ikke det går
> Ellers kan jeg godt leve med en anden model end Emmaljunga...

Det er jo så en anden sag - hvis jeg (eller konen for den sags skyld)
skulle vælge vogn idag, så blev det ikke en Emmaljunga. Den er godt nok
sporty på mange måder (udseende, vægt osv.), men holdbarheden er efter min
mening ikke prisen værdig. Vi har netop "overstået" barn nr. 2 i samme vogn,
og den er nu tæt ved at være nedslidt.

Men det er der sikkert mange forskellige meninger om

Held og lykke med det hele.

mvh
Torben

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 19-03-07 09:55

On 18 Mar., 00:39, Inger <nom...@me.com> wrote:

> [...]
> nærmest som om hun prøvede at presse mig til en hurtig beslutning, til
> trods for at jeg ikke engang havde min kæreste med.

Det er vildt, og det er heller ikke sandt. Jeg kender tilfældigvis
direktøren for Emmaljunga i Danmark, og spurgte ham her til morgen.

Han mener at det måske er fordi butikken har noget andet de gerne vil
sælge dig i stedet.

Ring evt. til Emmaljunga selv, og spørg hvem der kan levere vognen

Lars
--
www.progressio.dk - hvis du ikke ved hvor du skal hen er alle veje
lige gode.

Fra : ThomasB

Dato : 20-03-07 00:24

"Inger" <nomail@me.com> skrev i en meddelelse
> Vil dog alligevel høre herinde om andre har hørt noget lignende når de
> lige for tiden har været ude og kigge på Emmaljunga vogne?

Vi har en Emmaljunga klapvogn - jeg er altså ikke imponeret over kvaliteten.
Den er blevet noget "slatten" i det, og låsebeslaget er gået op en gang på
vej op i en bus, med det resultat at vores datter røg på hovedet ned på
asfalten.

Jeg synes ikke den er pengene værd.

Fra : Ida Nielsen

Dato : 20-03-07 07:16

Jeg har en gammel Emmaljunga Klapvogn fra 2000 - den har været brugt
flittigt - læs MEGET flittigt i 6 år, og den eneste øv som der er på den er
at der er en gennemslidning af stoffet der hvor fodstøtten hviler på en
bøjle.
Men som sagt det er også en 6 år gammel vogn, som vi købte lige inden at
Emmaljunga blev rigtig pupelær - så jeg ved ikke om de har slækket på
kvaliteten siden hen.

Hilsen
Ida

Fra : Inger

Dato : 21-03-07 21:28

Hej Alle

Mange tak for jeres svar.

Vi skal på ferie til Polen om en måned og kører gennem Tyskland hvor vi
har tænkt os at se om ikke den Emmaljunga vi vil have kan fåes billigere
end i DK. Er det ikke tilfældet bestiller vi nok når vi kommer hjem. Er
det for sent så er det jo ikke noget at gøre ved det, så vælger vi bare
en anden. Der er jo mange gode vogne I øvrigt kan det jo være vi
finder noget helt tredje i Polen... You never know

Mvh. Inger

Fra : Inger

Dato : 21-03-07 21:33

Forresten så virker det da også helt vildt at man ikke skulle være
sikker på at få, når man bestiller 3-4 måneder før termin? Jeg mener...
Er det normalt at købe barnevogn allerede når man er i 4-5 måned?
Bekendte med børn sagde til mig at jeg skulle slå koldt vand i blodet,
fordi jeg vil ud og kigge nu og ikke om to måneder...

Fra : Bare mig

Dato : 22-03-07 13:01

Altså jeg bestilte min allerede i november måned - jeg har termin 12 april,
men føder ved PKS her om 8 dage.

Ved ikke om det er normalt. Men jeg havde det bedst med at være tidlig ude.
Dog er min ikke en Emmaljunga, men en Carena ...

Fra : niben@dbmail.dk

Dato : 16-05-07 17:14