scannings billeder
Fra : bettina

Dato : 10-03-07 18:49

Hej
jeg er gravid og er blevet scannet en gang og skal scannes igen på tirsdag.
jeg har fået at vide at billederne er lidt skrøbelige, er der nogen måde der
er god at opbevarer dem på så man kan have dem i rigtig mange år?

med venlig hilsen
bettina

Fra : ThomasB

Dato : 10-03-07 18:52

"bettina" <haugebøf@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tirsdag. jeg har fået at vide at billederne er lidt skrøbelige, er der
> nogen måde der er god at opbevarer dem på så man kan have dem i rigtig

Nej. Billederne printes på varmefølsomt papir - ligesom de gammeldags faxer.

Du kan scanne dem ind på din PC, og få dem printet ud på en laserprinter.
Samtidig har du så også en elektronisk kopi, som aldrig forgår

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 10-03-07 18:55

On 10 Mar., 18:48, "bettina" <haugebøf...@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> jeg har fået at vide at billederne er lidt skrøbelige, er der nogen måde der
> er god at opbevarer dem på så man kan have dem i rigtig mange år?

Måske laminere dem, scanne dem ind og gem dem på computeren, online
(fx eboks) og på et par CD'er.

Så er der da lidt forskellige steder at finde dem igen.

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 10-03-07 19:52

"Kasper Malmberg" <malmberg@gmail.com> skrev i meddelelsen

Måske laminere dem, scanne dem ind og gem dem på computeren, online
(fx eboks) og på et par CD'er.

Så gør det i hvert fald i den modsatte rækkefølge
Mange, rigtig mange har fået ødelagt scanningsbilleder ved at laminere dem -
som Thomas skriver er de printet på varmefølsomt papir. og efter en gang
igennem en lamineringsmaskine er de helt sorte!
Jeg har selv scannet mine...så kan man jo lave alle de print i alle de
størrelser, man måtte have lyst til.

MVH Mette

Fra : bettina

Dato : 11-03-07 18:09

mange tak for svarene.
jeg får dem scannet ind på computeren og gemmer dem på cdér.

hilsen
bettina

Fra : MM

Dato : 10-03-07 19:51

"Kasper Malmberg" <malmberg@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> med venlig hilsen
> bettina

Måske laminere dem, scanne dem ind og gem dem på computeren, online

Er det ikke noget med at man IKKE må laminere dem, da det ødelægger
billedet? Det synes jeg, at jeg har læst.

Selv har vi scannet dem.

Fra : Sabina H.

Dato : 10-03-07 22:46

"MM" <Kan@ikkesendestil.com> wrote in message

> [...]
> (fx eboks) og på et par CD'er.
>

> Er det ikke noget med at man IKKE må laminere dem, da det ødelægger
> billedet? Det synes jeg, at jeg har læst.

man kan koldlaminere dem... så undgår man varmen ;)
http://www.easytech.dk/c/701

--
Knus,
Sabina

Fra : @net

Dato : 11-03-07 19:47

"MM" <Kan@ikkesendestil.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> (fx eboks) og på et par CD'er.
>

> Er det ikke noget med at man IKKE må laminere dem, da det ødelægger
> billedet? Det synes jeg, at jeg har læst.

De er ikke meget bevendt efter en laminering. Billedet bliver meget dårligt
bagefter, da det er skrevet på varmefølsomt papir. Koldlaminering som en
anden foreslår kender jeg ikke, men vores laminering ødelagde i hvert fald
vores scanningsbillede. Godt vi havde scannet det forinden

Mvh
Anette

Fra : Bare mig

Dato : 14-03-07 21:05

For Guds skyld, laminer IKKE de billeder.

Det du kan gøre er at koldlaminere dem, men IKKE varme. Det ødelægger dem og
de bliver sorte.

Men som andre siger, ja scan dem ind, og så bestil fotoudprint af dem, de
bliver faktisk forbløffende gode !