Hvor finder man kontakt med psykiater til ~
Fra : Gitte Daphne

Dato : 06-03-07 12:45

Jeg har behov for at få kontakt med en psykiater, der har forstand på at
udarbejde en rets-psykologisk rapport til brug i de offentlige instanser,
men hvor finder man sådan én ??

Har prøvet via min læge, men hun er kommet-til-kort.. er øjensynligt ikke
alle psykiatere, der udarbejder dén slags rapporter. Kommunen er heller ikke
en løsning,

Har psykiatere en sammenslutning monstro, hvor man kan søge hjælp, eller er
der mon nogen der er i stand til at kunne oplyse mig navnet på en
knald-dygtig én af slagsen - helst i udkanten af Storkøbenhavns-området
(Bagsværd/Glostrup/Taastrup og ellers er jeg rimelig åben overfor forslag.

Håber nogen kan hjælpe.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 06-03-07 12:51

On 6 Mar., 12:45, "Gitte Daphne" <dap...@mail.dk> wrote:
> [...]
> (Bagsværd/Glostrup/Taastrup og ellers er jeg rimelig åben overfor forslag.

Prøv Ole Sylvester. Overlæge på Bispebjerg.
Han er vældigt dygtig.

Venlig Hilsen Niels

Fra : ThomasB

Dato : 06-03-07 12:54

"Gitte Daphne" <daphne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Bagsværd/Glostrup/Taastrup og ellers er jeg rimelig åben overfor forslag.

Du kan prøve at kontakte dem her:
http://retspsykiatriskklinik.dk/

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 06-03-07 14:30

On 6 Mar., 12:53, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote:

> Du kan prøve at kontakte dem her:http://retspsykiatriskklinik.dk/

Jep.

Men prøv at få fingrene i Ole Sylvester Jørgensen først.
Overlæge på børnepsykiatrisk afd. på Bispebjerg.
Han er en af de bedste vi har -

Venlig hilsen.
Niels Bruun.
Socialpædagog mv.
Psykodynamisk terapeut.

Fra : Brian K

Dato : 07-03-07 10:41

> [...]
> udarbejde en rets-psykologisk rapport til brug i de offentlige instanser,

Du kan/må ikke selv få lavet en sådan - det er retten der skal bevillige at
der laves en børnesagkyndig undersøgelse (BSU).

1. Hvis du selv får den lavet så dækker den kun dig og dit hjem - hvad med
faderens hjem? (ensidig undersøgelse)
2. Hvis det er dig der betaler for den - så er psykologen partisk - du er jo
den der betaler for arbejdet.
3. Hvis det er dig der betaler/bestiller den - så er det "ensidigt indhentet
bevismatriale" - og vil blive afvist som bevis i sagen.
4. En BSU koster ca. 35.000 - 50.000 kr - det e rvel de færeste der lige har
knasterne til at selv betale den regning?

Såfremt det ikke har noget at gøre med retten (forældremyndighed), men f.eks
tvangsfjernelse, etc - så er det du taler om en "undersøgelser af forældres
omsorgsevne" - det kan du læse mere om her:
http://hjem.get2net.dk/sfsmith/hovedsider/speciale.htm

Men fortæl hvad din sag drejer sig om - så er det nemmere at komme med
korrekte råd.

mvh
brian