Babyalarm til fornuftige penge der dur?
Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 13:57

Som ovenfor skrevet, så søger jeg en babyalarm der ikke er ret stor. Kan I
anbefale nogle? Må gerne være billig.

MVH Søren

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 28-02-07 15:12

Søren wrote:

> Som ovenfor skrevet, så søger jeg en babyalarm der ikke er ret
> stor. Kan I anbefale nogle? Må gerne være billig.

Blå walkie Talkies fra Harald Nyborg: 250,- incl. oplader.

+ Små, solide, opladelige batterier, rækker flere kilometer (hvilket
også betyder at de er gode til betonbyggeri o.l.).

- (eller +, alt efter temperament) Lav følsomhed ved mikrofonen, så
barnet skal larme en del, før modtageren giver lyd fra sig.

Den har ikke nogen detektor for om der er forbindelse mellem afsender
og modtager, så man bliver nødt til at have styr på at enhederne er
ladet op. Hvis der er strøm på kan man være sikker på at der også er
forbindelse, medmindre man går flere kilometer væk. En opladning holder
vel 10 timer eller der omkring.

Vi brugte dem til barn #2 og har været rigtig glade for dem. Vi havde
ellers et par (dyre) Baby Nova alarmer, men blev for trætte af dem
korte rækkevidde og den evindelige skratten, fordi mikrofonen var for
følsom.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 21:19

Toke Eskildsen wrote:
> Blå walkie Talkies fra Harald Nyborg: 250,- incl. oplader.

Jeps, det kunne være en muighed.

> [...]
> ladet op. Hvis der er strøm på kan man være sikker på at der også er
> forbindelse, medmindre man går flere kilometer væk. En opladning

Ved du om den kan stå tændt således at man kan lytte HELE TIDEN og ikke kun
via voice aktivering?
Eller sluger det for meget strøm? Man kunne vel tape send-knappen fast, så
den sender hele tiden.

Fra : JBH

Dato : 28-02-07 21:03

"Søren" <virkerikke> skrev i en meddelelse
> Som ovenfor skrevet, så søger jeg en babyalarm der ikke er ret stor. Kan I
> anbefale nogle? Må gerne være billig.

Jeg købte et sæt Walki talki i Haraldskrald. De har VOX (stemmeaktivering)
og de har fungeret ganske fint og med god rækkevidde. De fåes ikke længere,
men den her ser ud til at være endnu bedre.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4288&n=10

Ps. jeg stak en tændstik i hovedtelefonstikket på den jeg lægger nær barnet.
(de-aktiverer højttaleren) så vækkes barnet ikke hvis en anden kalder op på
samme kanal.

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 21:18

Fra : JBH

Dato : 28-02-07 22:05

> [...]
> kun via voice aktivering?
> Eller sluger det for meget strøm? Man kunne vel tape send-knappen fast, så

Batterilevetiden vil nok gå i fløjten, Jeg tvivler på du kan få den til at
sende hele tiden, uden at "snyde" Jeg mener ikke det er lovligt at sende
hele tiden.

mvh
JBH

Fra : @net

Dato : 28-02-07 21:25

Vi har babynova og har indtil vi flyttede været vældigt glade for den. Det
er rart at være 100% sikker på at der ER forbindelse og at få at vide når
batteriet snart er dødt på senderen. Desværre er der åbenbart forskellige
atmosfæriske forstyrrelser, for vi har som sagt oplevet problemer efter vi
er flyttet. Som en anden skriver, så skratter vores modtager også
forfærdeligt.

Vi har for at det ikke skal være løgn 2 sæt. Vi bruger så de 2 sendere til
vores 2 børn og har dem på samme modtager. Man kan på DBA købe dem brugt til
ca 500 kr - det gav vi for vores 2. sæt. Men forhør dig evt i butikken om du
kan købe et nyt sæt og afprøve derhjemme om det skratter og evt returnere
det. For det ER irriterende, selvom det er til at leve med når man HAR
investeret i dem.

Vh
Anette