En fast hånd eller hwa fan gør man ?
Fra : Bo Mørch. Mogensen

Dato : 26-02-07 16:10

jeg er 41 år er vokset op med 4 søstre lidt på x og tværs af div. ægte
skaber over mange år - nå men de 2 yngste er 20 & 25 år yngre og jeg boede
hjemme da specielt den ældste af de små var lille og vi havde det skide
hyggeligt - hun er 21 år nu lige begyndt på medicin studiet - jeg lyver ikke
når jeg siger i de 21 år har hun kun begået EN fejl og det var at farve en
hvid kat på et s/h foto rød hvor jeg ikke havde negativet , men det er ALT -
den anden af de små er lidt speciel hun er sådan meget sin egen men sød
pige.
Jeg er høj som fan og er blevet lidt fed med alderen :) ... men jeg er sgu
i det store hele et roligt gemyt og 80 % af børn over 2½ år synes veldigt
fint om mig så er der 10 % der er skide ligeglade også er der et hænge parti
på 10 % der er rædde for mig - guds fred med alt det - også kommer Pointen :

min samleverske her i Thailand har en dreng på 3 år - han er go ved dyr
andre børn gavmild , han splitter ikke min sager ad eller laver uorden i
mine cd / dvd er - hans far døde da han var helt lille min kæreste bode så
sammen med ham hjemme ved sine forældre da han var spæd , men hendes mor har
så taget sig af ham efter han var omkring et år fordi hun skulle ud og tjene
penge til de alle kunne leve for
så bortset fra skolen / børnehaven har han ikke noget forhold til mænd ,
hvad jeg formoder har formet hans sind til det - det er i dag - der er han
fanme ikke nem uagtet de fine kvaliteter beskrevet for oven.

han starter kl. 6 med at skrige og græde det står så på i 45 minutter så
falder han til ro og begynder at hoppe oven på maven af sin mor trække hende
i håret og snakker som et vandfald svare hun ham ikke så sætter han sig i at
tude nå dagen starter hvis hans mor og jeg sætter os tæt på hinanden så
sætter han sig til at tude og ryger i hende - snakker hun i telefon så
begynder han at værelse og trække i hende
og det havde stået på en i en lille uge ; også tabte jeg hovedet og tænkte
fanden stå i det vi skal altså kunne være her alle sammen også løftede jeg
ham op lige under armene og smed ham ind i seng han skreg selvf. som en
stukken gris og kaldte på sin mor og ville ind til hende igen så røg han
tilbage i sengen og jeg gik ud og lukkede døre og efter 3-4 minutter kom han
ud igen og var from som et lam resten af dagen til i dag hvor vi havde den
samme tur og han røg ind i seng kom ud og var from som et lam.

Nå men Farre for at skabe månedens mest kaotiske indlæg - så tænkte jeg fuck
jeg har mærket ham for livet han vil få varigt Trauma og vokse op med had
til den hvide menneske race + jeg bryder mig slet ikke om at skulle være på
det måde har knald dårlig samvittighed bag efter.

men det forunderlige er for hver gang han bliver sat på plads og en grænse
blive truget jo bedre for vi det med hinanden - han stod op kl. 4 i morges
og sad og så Matrix med mig til hans grænse løse fascination og sidst jeg
havde ved ham der rakte han hænderne ud til mig og jeg løftede ham op og
trøstede ham - så begyndte han godt nok lidt efter på sit pis igen og
tilbage røg han i kanen og stod så som sagt op lidt efter og var from og i
balance med sig selv.

men jeg sider lidt med en ærgerlige føles af det hele er noget fanden og sgu
fordi vi kunne sgu ha det så fint hvis han har lyst så kan han jo bare gå
med mig også går jeg hænd et sted hvor der er andre børn at lege med og han
vil selv få snacks og sodervand efter behov - jeg vil nyde at købe en play
station til ham og et lille fjerner hvor han kunne side og spille eller vi
kunne spille i mod hinanden og hvad man nu ellers kan finde
på ------------og jeg kunne blive ved men vil kun nødigt trætte læseren
:) ----------------------

men humlen er - hvad fanden skal jeg gøre ?
er det ikke meget rimeligt der er EN DER trækker en grænse så vi alle sammen
kan være her ?
for en go ordens skyld så gør det ikke ondt det virker bare voldsomt !
men er det forkert at tage ved et barn ?

Mv.
Bo

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : ThomasB

Dato : 26-02-07 16:49

Bo Mørch. Mogensen skrev:

> min samleverske her i Thailand har en dreng på 3 år - han er go ved
> dyr andre børn gavmild , han splitter ikke min sager ad eller laver
> uorden i mine cd / dvd er

Det lyder næsten unormalt at en rask dreng ikke splitter alting ad

> [...]
> os tæt på hinanden så sætter han sig til at tude og ryger i hende -
> snakker hun i telefon så begynder han at værelse og trække i hende

Drengen skal vænne sig til den nye situation. Og du må være tålmodig - meget
tålmodig.

> [...]
> og efter 3-4 minutter kom han ud igen og var from som et lam resten
> af dagen til i dag hvor vi havde den samme tur og han røg ind i seng

Man smider ikke med børn og man bruger slet ikke sengen som afstraffelse, da
sengen gerne skulle forbindes med noget positivt. Vi taler om et barn på 3
år her, Bo - du er den voksne. Din opførsel er helt og aldeles uacceptabel.
Du skal være forbillede og ikke dressør.

Hvis du endelig skal benytte dig af dressurmetoden, så skal du forklare ham
hvilken adfærd der udløser f.eks 10 minutter på værelset. Men ikke noget med
at smide. Stille og roligt skal du hjælpe ham ind på værelset - bevar
overblikket i stedet for selv at reagere som en 3 årig.

> [...]
> vokse op med had til den hvide menneske race + jeg bryder mig slet
> ikke om at skulle være på det måde har knald dårlig samvittighed bag

Din dårlige samvittighed er helt og aldele berettiget. Skam dig - ind på
værelset med dig

> [...]
> lidt efter på sit pis igen og tilbage røg han i kanen og stod så som
> sagt op lidt efter og var from og i balance med sig selv.

Du kan også få et barn til at opføre sig ordentligt og spise sin aftensmad,
ved at knalde det en på låget - men det bliver ingen børn glade, rolige og
afbalancerede af - tværtimod.

Du skal vinde hans respekt - leg med ham, spil bold med ham, lyt til ham,
vis ham at du holder af ham - så skal du bare se.

> [...]
> vil nyde at købe en play station til ham og et lille fjerner hvor han
> kunne side og spille eller vi kunne spille i mod hinanden og hvad man

Nemlig - find på noget i kan lave sammen, så i lærer hinanden at kende.
Det skulle gerne være sådan, at han respekterer et "nej, det må du ikke",
uden at du skal oop i det hysteriske leje.

> men humlen er - hvad fanden skal jeg gøre ?
> er det ikke meget rimeligt der er EN DER trækker en grænse så vi alle
> sammen kan være her ?

Sæt dig ned med din kæreste og læg en strategi sammen. Det er vigtigt at i
er enige.
Hvad vil i acceptere, hvad vil i ikke acceptere?

> for en go ordens skyld så gør det ikke ondt det virker bare voldsomt !
> men er det forkert at tage ved et barn ?

Ja, det har vi i Danmark love mod.

Fra : Bo Mørch. Mogensen

Dato : 27-02-07 01:02

ThomasB wrote:

> Det lyder næsten unormalt at en rask dreng ikke splitter alting ad

jamen det må man sgu gi ham at lige _ det _ gør han ikke.

> Drengen skal vænne sig til den nye situation. Og du må være tålmodig -
> meget tålmodig.

nej sådan har han altid været over for hende !
eller ja nu er han kun 3 år - men det er ikke kommet fordi jeg dukkede op.

> [...]
> taler om et barn på 3 år her, Bo - du er den voksne. Din opførsel er
> helt og aldeles uacceptabel. Du skal være forbillede og ikke dressør.

jamen der er ikke andet der virker !!!

> [...]
> værelset. Men ikke noget med at smide. Stille og roligt skal du
> hjælpe ham ind på værelset - bevar overblikket i stedet for selv at

tanken er smuk - men han er simpelthend druknet i bløde værdier fordi der
aldrig har været en mand der slet og ret sagde stop
nok er nok.
men kvinder der plader og går i cikerler og der er ikke rigtigt noget der
holder eller har konsekvens.

> Din dårlige samvittighed er helt og aldeles berettiget. Skam dig -
> ind på værelset med dig

jamen det er sgu da noget træls noget ...

> Du kan også få et barn til at opføre sig ordentligt og spise sin
> aftensmad, ved at knalde det en på låget - men det bliver ingen børn
> glade, rolige og afbalancerede af - tværtimod.

nej jeg fik sgu selv en flad i ny & næ da jeg var barn det brugte man i beg
af 70 erne det kom der ikke noget rehabliterene ud af.

> Du skal vinde hans respekt - leg med ham, spil bold med ham, lyt til
> ham, vis ham at du holder af ham - så skal du bare se.

jamen han er høne ræd for mig ( også før det med sengen ) og dog så er han
ikke mere ræd
vi kan sagtens være alene i stue sammen uden han går i panik.

> Nemlig - find på noget i kan lave sammen, så i lærer hinanden at
> kende. Det skulle gerne være sådan, at han respekterer et "nej, det
> må du ikke", uden at du skal oop i det hysteriske leje.

jamen det er da også mit dybeste ønske og mit mål ... men han skal altså
lige lære at det er ikke ham der styre hvordan tingene er her
det er optimalt set ikke nogen - men der i mod så opføre alle sig på en måde
så det er til at være her.

> Sæt dig ned med din kæreste og læg en strategi sammen. Det er vigtigt
> at i er enige.
> Hvad vil i acceptere, hvad vil i ikke acceptere?

jamen hun gør sit yderste og lidt til og er egentligt godt tilfreds med at
jeg kridter grænsen op en gang i mellem.

> Ja, det har vi i Danmark love mod.

Jamen nu er det her jo Thailand.
jeg tror nu ikke der er lov i mod man sætter sit barn ind på tænke pause en
gang i mellem i dk - der er sikkert med god grund i mod at øve vold
men vold har der jo aldrig været tale om.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jens

Dato : 02-03-07 13:20

Bo Mørch. Mogensen wrote:

> [...]
>
> nej jeg fik sgu selv en flad i ny & næ da jeg var barn det brugte man
> i beg af 70 erne det kom der ikke noget rehabliterene ud af.

næh du er bare kommet på piller 24/7
så det tog du vist ikke skade af..

Fra : Jens

Dato : 02-03-07 13:16

ThomasB wrote:

> [...]
> ham, vis ham at du holder af ham - så skal du bare se.

> Nemlig - find på noget i kan lave sammen, så i lærer hinanden at

ja de kan jo begynde at æde piller sammen, det er bøø jo så god til..

> [...]
> at i er enige.
> Hvad vil i acceptere, hvad vil i ikke acceptere?

vi har også love imod arbejdsværing, men det virker vist ikke rigtig på
dig..

Fra : ThomasB

Dato : 02-03-07 13:54

Jens skrev:

> vi har også love imod arbejdsværing, men det virker vist ikke rigtig
> på dig..

Copycat. Hvis du ikke engang kan finde på noget selv, skulle du måske helt
undlade at prøve at være morsom - det falder pladask til jorden.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-03-07 15:30

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> writes:

> Copycat. Hvis du ikke engang kan finde på noget selv, skulle du måske helt
> undlade at prøve at være morsom - det falder pladask til jorden.

Hvor længe har du været i den her gruppe? Det er ikke muligt for
fuglefjamsen, til gengæld udnytter han dem han får serveret til det
yderste.

Jeg spår at nu kommer Ejvind efter dig og påpeger at du heller ikke
kan finde på noget selv, og at du heller ikke er morsom, og at du selv
er faldet pladask på jorden og hvorfor må du når fuglefjamsen ikke må.

Gad vide om han efterhånden har svaret på det han blev spurgt om? Det
har han nok ikke.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jens

Dato : 03-03-07 09:13

"Thorbjørn Ravn Andersen" wrote:

> [...]
> er faldet pladask på jorden og hvorfor må du når fuglefjamsen ikke må.
>
> Gad vide om han efterhånden har svaret på det han blev spurgt om? Det

det er jo ikke til at vide når vi er i din T64 vel thordreng...

Fra : Bænni

Dato : 02-03-07 22:07

ThomasB wrote:

> Copycat. Hvis du ikke engang kan finde på noget selv, skulle du måske helt
> undlade at prøve at være morsom - det falder pladask til jorden.

hmmm - hermed konstateret at der er i det mindste een der læser jens' indlæg

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Jens

Dato : 03-03-07 09:15

ThomasB wrote:

> Copycat. Hvis du ikke engang kan finde på noget selv, skulle du måske
> helt undlade at prøve at være morsom - det falder pladask til jorden.

det ser ikke ud til du kan finde ud af noget, mindst af alt arbejde...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-02-07 22:23

"Bo Mørch. Mogensen" <usnet1(fjern mig)@gmail.com> wrote in

> men humlen er - hvad fanden skal jeg gøre ?
> er det ikke meget rimeligt der er EN DER trækker en grænse så vi alle
> sammen kan være her ?

Bestemt. Tre ting:

1) Moderen er nødt til SELV at sætte sine grænser, så i må snakke om det og
blive enige om en form som hun også kan håndtere. Ellers får i et barn der
er omgængeligt når du er i nærheden, og ellers ikke.

2) Det KAN give problemer at bruge sengen som straf. Jeg tror det ikke når
han er 3 år, men hav det lige i tankerne om der ikke var en anden mulighed.
Det at sove skulle gerne forbindes med noget rart

3) Du skal behandle et barn som du selv ønsker at blive behandlet. Glem alt
om "at tage ved" eller andet der kunne opfattes voldsomt eller
grænseoverskridende. Respektér børn der hvor de er, og de respekterer dig.

Fra : Bo Mørch. Mogensen

Dato : 27-02-07 01:15

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> det og blive enige om en form som hun også kan håndtere. Ellers får i
> et barn der er omgængeligt når du er i nærheden, og ellers ikke.

jaee men jeg må jo sande hun har lidt knald i låget - spørger man i øst så
svare hun i West
og hun har egentligt ikke et sundt forhold til drengen i min bog - hun er
meget optaget af hans penis og den arme dreng har bukserne af 8 gang om
dagen hvor hun studere hans testikler - jeg har sagt til hende lad da for
fanden drengen klokke værk være i fred da han ikke bryder sig om det en gang
i mellem blotter hun sin barm og prøver at få ham til at amme igen uagtet
det har han ikke gjort i 1½ år - der er altså et _ eller _ andet sygt over
det , hvor hun både er en ruge mor og en gang i mellem virker som en voksen
forelsket kvinde -

> 2) Det KAN give problemer at bruge sengen som straf. Jeg tror det
> ikke når han er 3 år, men hav det lige i tankerne om der ikke var en
> anden mulighed. Det at sove skulle gerne forbindes med noget rart

jow men jeg ved sgu snart ikke hvad jeg ellers skal gøre det ville jo ikke
være helt rart at skulle stille en madres op i køkkente hvor jeg kan lægge
ham ud til en tænke pause - når det en gang i mellem er nødvendigt.

> [...]
> Glem alt om "at tage ved" eller andet der kunne opfattes voldsomt
> eller grænseoverskridende. Respektér børn der hvor de er, og de

Det gør jeg som udgangs punkt også -- men altså når han har hængt hende om
halsen og skreget af hysteri og 5 minutter fordi hun snakker i telefon og
der er en larm så det er utåleligt at være til stede for både ham selv og
andre ... så skal galskaben jo stoppes på en eller anden måde , kan du ikke
se det ?

og det nytter altså ikke med hør nu her søde lille ven nu må du forstå når
du skriger så højt og er så hysterisk så for vi andre ondt i hovedet hvorfor
du nok er så rar at holde op med det ... vi andre er reelt gidsler i hans
hysteri , det kan ikke være rimeligt.
og det skal også siges de par gange hvor jeg har taget ved ham sendt ham ind
på værelset - så har han været rolig rar og i balance med sig selv og han
virker reelt ikke bange over det der er sket - jeg tror den der har det
ringest med det er mig.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-02-07 14:19

> jaee men jeg må jo sande hun har lidt knald i låget - spørger man i
> øst så svare hun i West

Det må du gøre noget ved. Det skylder du jer alle 3, men da især drengen.
Hvad du kan gøre afhænger helt af hvilke ressourcer du har til rådighed,
både menneskeligt, financielt og lægeligt.

> [...]
> ikke være helt rart at skulle stille en madres op i køkkente hvor jeg
> kan lægge ham ud til en tænke pause - når det en gang i mellem er

Mindre kan vel gøre det, men idéen er slet ikke tosset. Husk blot at
afgrænse "straffen" og gøre det klart for drenegn hvornår straffen er
slut. Det er også vigtigt at drenegn får mulighed for at undgå straffen.
Hvergang. Forvent ikke at en 3-årig kan overskue konsekvenser bare ½ time
frem i tiden. Og brug kun straffen når andre midler svigter.

> [...]
> i telefon og der er en larm så det er utåleligt at være til stede for
> både ham selv og andre ... så skal galskaben jo stoppes på en eller

Jo da. Men ligeså lidt som han har ret til at forpeste jeres hverdag,
ligeså lidt har du ret til at være hårdhændet (eller hvad du nu gør). Det
er jeg sikker på du forstår. Og husk at børn lærer ved at spejle sig i
forældrene, så den adfærd du udviser overfor ham, vil du sikkert kunne
finde hos ham senere.

> og det nytter altså ikke med hør nu her søde lille ven nu må du forstå
> når du skriger så højt og er så hysterisk så for vi andre ondt i
> hovedet hvorfor du nok er så rar at holde op med det ...

Jeg er helt med... almindelig fornuft har givet op, og så må der andre
midler til. "Timeout" kan være en god hjælp, men den kræver at barnet kan
forstå hvorfor der gives en timeout, hvornår den er slut og hvordan man
kan undgå timeout fremover.

Så først siger du det pænt men bestemt. "<Navn>, vil du holde op med det
skrigeri!". "Hvis du ikke holder op med det skrigeri nu, så må du ind på
<tæppet> i rummet ved siden af indtil du kan slappe lidt af."

Herefter rejser du dig stille og roligt, tager varsomt drengen, mens du i
et roligt tonefald forklarer at nu kommer han ind på <tæppet> og sidde
indtil han slapper lidt af. Ligeså snart han slapper af, kommer du og
henter ham igen. Hold hvad du lover.

Når han slapper af og du har hentet ham, så forklar ham hvordan du/i får
det når han skriger på den måde (ondt i hovedet, træt osv.), og vis ham
hvordan i nu har det, når han ikke skriger. At i vil ham, elsker ham osv.

Fra : Bo Mørch. Mogensen

Dato : 28-02-07 11:05

Kent Oldhøj wrote:

> Det må du gøre noget ved. Det skylder du jer alle 3, men da især
> drengen. Hvad du kan gøre afhænger helt af hvilke ressourcer du har
> til rådighed, både menneskeligt, financielt og lægeligt.

jamen jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre ? hvis jeg forklare at det
skyldes det og hun på et eller andet pan godt forstår det så stiller hun
bare det samme spøgrsmål på ny på en lidt anden måde til jeg bliver træt i
hovedet og siger ja ja.

> Mindre kan vel gøre det, men idéen er slet ikke tosset. Husk blot at
> afgrænse "straffen" og gøre det klart for drenegn hvornår straffen er
> slut.

jamen det er der helt styr på det gør skide skide stærkt han ryger ind i min
og ikke sin egen seng
og jeg lukker døren det hele tager under 1 minut han kommer ud og er ok i 27
timer igen.

> Det er også vigtigt at drenegn får mulighed for at undgå
> straffen.

jamen det kan han sagtens han kan bare lade være med at blive hysterisk
sidst fordi hun gik i bad
1.) han ved godt hvad der skal til for det går galt
2.) han ved også hvordan han undgår det

han tester bare lige en gang i mellem om den nu også går igen og det gør den
ikke.

> Hvergang. Forvent ikke at en 3-årig kan overskue
> konsekvenser bare ½ time frem i tiden. Og brug kun straffen når andre
> midler svigter.

bestemt - for det meste gær han jo som hans mor siger ...

reelt tror jeg den der er mest træt af det med straffen er mig

hans mor er glad for der er en der viser hvor skabet står eller hvad man nu
siger
han er ( på sigt ) glad for at vide hvor grænsen ligger
jeg er bare ... det ved jeg sgu ikke - du kender det måske fra når du selv
bliver vred ?
det tager noget tid at koge ned bag efter også er man træt af det skal være
sådan.

> [...]
> Det er jeg sikker på du forstår. Og husk at børn lærer ved at spejle
> sig i forældrene, så den adfærd du udviser overfor ham, vil du

du har bestemt ret i det du skriver der -

og jeg er da også bekymeret for hvad det skal gøre ved ham på sigt med de
her grænse sætninger.
men det er vigtigt at forstå det er en meget lille del af hans liv - for det
meste er han jo glad og tilfreds

som jeg skriver dette har jeg fundet en børne dvd film til ham - hvor de
hopper rundt og der sker en masse og han sider elle wild a begejsring på
gulvet og gør som de gør i filmen imens han jupler og sådan går meget af
tiden

og mere kommer til hvor vi kan lave ting sammen.

så hvor om alting er så vil han ikke se tilbage ( med rigmelighed ) på sin
tidlig barndom som en pest.

> [...]
> midler til. "Timeout" kan være en god hjælp, men den kræver at barnet
> kan forstå hvorfor der gives en timeout, hvornår den er slut og

jamen jeg tror den er servet ind - men en gang i mellem løber hans skidte
side af med ham alligevel
vi har haft en enkelt episode siden vi skrev sammen sidst hvor hans mor gik
i bad og låste døren.
så gik han amok på døren skreg sparkede vrælede etc. til sidst fik jeg hoved
pine da det udviklede sig til tinitus
efter jeg havde sagt " stop it first " hvad der ikke skete noget ved Puhh Nå
da vi havde været under belejring af hans hysteri i længe nok så
røg han altså ind og døren blev lukket også kom han ud et par minutter efter
og var helt rolig og har stort set været det siden.

Der er jo ikke noget efter spil eller yderligger represalier - lige så snart
han har fundet sin ligevægt og opføre sig ordentligt så kan han jo næste få
det som han vil ha det.

> [...]
> får det når han skriger på den måde (ondt i hovedet, træt osv.), og
> vis ham hvordan i nu har det, når han ikke skriger. At i vil ham,

jamen det er næste også opskriften som du beskriver den der ...

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 26-02-07 23:33

Bo Mørch. Mogensen skrev:
> [...]
> for en go ordens skyld så gør det ikke ondt det virker bare voldsomt !
> men er det forkert at tage ved et barn ?

Hvis du slår eller skælder voldsomt ud, er du ude på et skråplan.
Derudover er der intet galt i at sætte grænser. Også til tider på en
meget håndfast måde. Det er bare vigtigt at det ikke ender med at blive
til en slags straffeaktion, hvor man i stedet for at opdrage barnet blot
lader sin vrede gå ud over det.

Der er mange måder at sætte grænser overfor børn på en meget effektiv
måde uden at bruge vold. Oftest nøjes jeg med at lade det få
konsekvenser når barnet ikke ændrer adfærd.

Hvis barnet gør noget som du ønsker at ændre, så advar om at det skal
ændre adfærd og fortæl at hvis det ikke sker, tager du noget fra barnet,
som det sætter pris på. En typisk måde at sige den slags på, er f. eks.
"hvis du bliver ved med at hoppe i sofaen, får du ikke lov til at se
børnetime". Det er uhyre vigtigt at barnet får advarslen mundtligt først
- du skal sikre dig at dent ikke alene er hørt, men også forstået.
Gentag om nødvendigt og sig det på en ikke-truende måde. Det handler
netop IKKE om at intimidere barnet til at gøre som du ønsker. Hvis
barnet ikke ændrer adfærd, skal du gøre som du har sagt - hverken mere
eller mindre.

Hvis ovenstående ikke virker for dig, så check lige at du ikke laver en
af de klassiske fejl, der er:

1. glemmer konsekvensen: du advarer barnet men gennemfører ikke
konsekvensen når barnet ikke ændrer adfærd.
2. glemme advarslen: du tager noget fra barnet uden at advare først. Det
fører kun til frustrationer og barnet forstår ikke nødvendigvis hvorfor
du straffer det (med god grund!).
3. konsekvensen er virkningsløs: du bruger en konsekvens som barnet er
ligeglad med ("hvis du ikke holder op med at hoppe på sofaen, får du
ikke børstet tænder iaften").

Det sværeste er at vænne sig til at finde på ting, som man kan tage fra
barnet, som man ved at det sætter pris på. Det er vigtigt at undgå
konsekvenser som har karaktér af overgreb eller som ikke står i forhold
til den adfærd, man vil ændre. De ting som jeg tager fra min datter er
som regel: højtlæsning når hun skal sove, dessert efter aftensmad, se
fjernsyn og endelig tid til at lege med mig. Disse ting betyder så meget
for hende, at hun er meget hurtig til at ændre adfærd, hvis jeg truer
med at tage en af dem fra hende. Mere skal der ikke til.

Afstraffelse fra den sorte skole er ikke alene ulovligt, men også
fuldstændig unødvendigt.

Mvh. Michael.

Fra : Bo Mørch. Mogensen

Dato : 27-02-07 01:38

Michael Zedeler wrote:

> Hvis du slår

Det kunne jeg ikke drømme om

> eller skælder voldsomt ud, er du ude på et skråplan.
> Derudover er der intet galt i at sætte grænser.

Der tror jeg vi er inde i et overlap jeg råber ikke jeg lyfter ham under arm
hulerne og sætter ham ned i dyne i min seng
og siger STOP ..

> Også til tider på en
> meget håndfast måde. Det er bare vigtigt at det ikke ender med at
> blive til en slags straffeaktion, hvor man i stedet for at opdrage
> barnet blot lader sin vrede gå ud over det.

altså jeg har snakket med andre der har drenge børn om sagen og de siger
alle de har haft øjeblikke hvor de har haft lyst til at kvle dem uden dog
nogen sinde at kunne finde på det og de tanker var sjældent mere ind 5
minutter men der er der ...

men med hensyn til det du skriver om ikke at lade sin vrede gå ud over
barnet - det mener jeg ikke sker. men de par gange hvor jeg sat grænsen ja
gu har jeg da været vred men det har ikke været vreden der har styret det -
men slet og ret et reelt ønske om at frem bringe et hjemme miliue som vi
alle sammen kunne være tjent med at leve i.

> [...]
> måde. Det handler netop IKKE om at intimidere barnet til at gøre som
> du ønsker. Hvis barnet ikke ændrer adfærd, skal du gøre som du har

Hmm nu bor vi jo i Thailand - så der er ingen børne time og han ejer kun
meget lidt lege tøj hvor han har fået det hele af mig
og når han sider der og skriger over hun ikke kaster sin fulde opmærksomhed
over ham så - hjælper hverken trusler eller bønner
jeg siger bestemt og lidt højt STOP DET NU ....

> [...]
> 3. konsekvensen er virkningsløs: du bruger en konsekvens som barnet er
> ligeglad med ("hvis du ikke holder op med at hoppe på sofaen, får du

Puhh jamen han må sådan set godt hop både i sengen og i sofanen det enste
han ikke må er at være hysterisk på et urigmeligt grundlag
som f.eks hans mor snakker i telefon.

> [...]
> betyder så meget for hende, at hun er meget hurtig til at ændre
> adfærd, hvis jeg truer med at tage en af dem fra hende. Mere skal der

jamen problemet er han vil jo ikke ha med mig at gøre - sådan da
han stod op i går morges kl 0400 og så matrix 1 sammen med mig
den var han sgu noget facineret af :)

om efter midage troede jeg lige vi var ved at have et genembrud hvor han
stod og råbte da jeg gik med hunden
jeg gik så tilbage og spurgte om han ville med - men han ville altså kun
være sammen med hunden :)

> Afstraffelse fra den sorte skole er ikke alene ulovligt, men også
> fuldstændig unødvendigt.

Det er ihvertilfælled noget træls noget ....

men nu er det jo morgen her som det er buller nat i dk og her til morgen er
det faktisk første gang han er stået op uden at skrige
han har faktisk opført sig rigtigt pænt og fame om han ikke i det skriverne
øjeblik kom hænd til mig med 10 Baht jeg havde tabt i sofaen - som sagt det
er fans vi kunne jo ha det så rart - jeg er i al beskedenhed ret gavmild når
det kommer til børn , jeg er så lidt mere af den opfattelse at hans mor må
påtage sig et arbejde hvis hun vil have noget som jeg ikke ønsker at betale
for - det er som regel noget med Thai Kultur - hvor hun f.eks bespiser 20
mennesker for MINE penge i 3 dage , det er fint nok hvis hun selv betaler
for det -men jeg gør fanden brølme ikke

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 27-02-07 20:28

Bo Mørch. Mogensen skrev:

> Det kunne jeg ikke drømme om

Helt iorden.

> Der tror jeg vi er inde i et overlap jeg råber ikke jeg lyfter ham under arm
> hulerne og sætter ham ned i dyne i min seng
> og siger STOP ..

Prøv at starte med at advare ham først. Du behøver ikke at bekymre dig
om han ikke forstår dansk, hvis du blot bruger de samme ord hver gang du
advarer ham.

> [...]
> alle de har haft øjeblikke hvor de har haft lyst til at kvle dem uden dog
> nogen sinde at kunne finde på det og de tanker var sjældent mere ind 5

Det er klart. Opgaven er så at holde sig i ro alligevel. Det lyder det
jo som om at du udemærket kan.

> [...]
> over ham så - hjælper hverken trusler eller bønner
> jeg siger bestemt og lidt højt STOP DET NU ....

Alle børn har noget de sætter pris på. Du skal blot vænne dig til at
holde øje med hvornår han har det sjovt og hvorfor - så vil svaret være
givet.

> Puhh jamen han må sådan set godt hop både i sengen og i sofanen det enste
> han ikke må er at være hysterisk på et urigmeligt grundlag
> som f.eks hans mor snakker i telefon.

Min metode virker skam også på børn der er hysteriske på et urimeligt
grundlag

> jamen problemet er han vil jo ikke ha med mig at gøre - sådan da
> han stod op i går morges kl 0400 og så matrix 1 sammen med mig
> den var han sgu noget facineret af :)

Han er nok temmeligt usikker på hvad du er for en. Med tiden vil han
sikkert blive gladere for dig.

> [...]
> mennesker for MINE penge i 3 dage , det er fint nok hvis hun selv betaler

Hmmm. Nu er jeg jo tilfældigvis gift med en Thai. Det med at bespise
familien vil jeg anbefale at du gør i ny og næ hvis du har råd til det.

Mvh. Michael.

Fra : Bo Mørch. Mogensen

Dato : 28-02-07 11:21

Michael Zedeler wrote:

> Helt iorden.

nej fanden stå i det -

> Prøv at starte med at advare ham først.

jamen tro mig det gør jeg og han forstår godt hvad jeg mener.

> Du behøver ikke at bekymre dig
> om han ikke forstår dansk, hvis du blot bruger de samme ord hver gang
> du advarer ham.

han er med på tonefaldet.

> Det er klart. Opgaven er så at holde sig i ro alligevel. Det lyder det
> jo som om at du udemærket kan.

jamen det går jo - når man ser på det i det store hele.
jeg har bare aldrig haft med et barn før at gøre , hvor tingene ikke kunne
bringes i orden med ord.
og det må jeg indrømme furstrere mig lidt.

> Alle børn har noget de sætter pris på. Du skal blot vænne dig til at
> holde øje med hvornår han har det sjovt og hvorfor - så vil svaret
> være givet.

taget til efter retning !

> Min metode virker skam også på børn der er hysteriske på et urimeligt
> grundlag

Det har den også gjort med stort set alle andre børn jeg havde med at gøre
men ham her er en gang i mellem lidt mere hys ind hvad godt er.

> Han er nok temmeligt usikker på hvad du er for en. Med tiden vil han
> sikkert blive gladere for dig.

ja det håber jeg da - sagen er vi kunne jo ha så meget glæde af hianden så
det hele er lidt en skam
men jeg tror / håber det kommer.

men det sjove ved det er selv om han har sine forbehold over for mig så
efter ligner han mig :)

han råber af hunden på samme måde som mig
hvis jeg ser en film så skal han også være med
skal jeg lade vandet ja så skal han helst også osv
det er lidt sjovt ikke :)?

> Hmmm. Nu er jeg jo tilfældigvis gift med en Thai. Det med at bespise
> familien vil jeg anbefale at du gør i ny og næ hvis du har råd til
> det.

Det er en lidt anden snak problemet er de virder en for hvad de kan vride en
for det bliver aldrig godt nok
så det eneste man / jeg kan gøre er at bevise det ikke kan betale sig at
forsøge.

Det er klart hvis hendes mor venner eller anden familie kommer her så bliver
der købt ind og vi spiser og drikker godt.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 28-02-07 22:30

Bo Mørch. Mogensen skrev:

> Det har den også gjort med stort set alle andre børn jeg havde med at gøre
> men ham her er en gang i mellem lidt mere hys ind hvad godt er.

Så tager det bare længere tid, men det jeg har temmeligt svært ved at
tro at metoden ikke virker hvis du bare holder ved.

> [...]
>
> han råber af hunden på samme måde som mig
> hvis jeg ser en film så skal han også være med
> skal jeg lade vandet ja så skal han helst også osv

Det lyder da som om at han på den ene eller anden måde forholder sig til
dig

Fair nok. Held og lykke med projektet.

Mvh. Michael.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-03-07 11:03

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> Så tager det bare længere tid, men det jeg har temmeligt svært ved at tro
> at metoden ikke virker hvis du bare holder ved.

jamen det gør jeg da - han er så godt nok hjemme der hvor han går i skole
nu og hans mor arbejder uden for byen for at rette op på sin skrænten
økonomi.

> Det lyder da som om at han på den ene eller anden måde forholder sig til
> dig

jamen det gør han bestemt ....

> Fair nok. Held og lykke med projektet.

jo tak nu er de her jo så ikke lige pt. - men det skal nok gå :)
jeg har snakket med en pysolog om det hele han sagde det jeg reelt gør er at
bryde en uhensigtsmæssige symbiose i mellem mor & barn og det har han kun
godt af.

Fra : Jens

Dato : 04-03-07 10:55

Michael Zedeler wrote:

> [...]
>
> Hmmm. Nu er jeg jo tilfældigvis gift med en Thai. Det med at bespise
> familien vil jeg anbefale at du gør i ny og næ hvis du har råd til

det er nok mere om bistanden har råd til det..

Fra : Patruljen

Dato : 27-02-07 02:01

On 27 Feb., 01:38, "Bo Mørch. Mogensen" <usnet1(fjern mig)@gmail.com>
wrote:

> [...]
> over ham så - hjælper hverken trusler eller bønner
> jeg siger bestemt og lidt højt STOP DET NU ....

Du og din kone er vist ikke helt enige om børneopdragelse ?

Vil hun gerne have ham til at amme uden at drengen giver udtryk for et
behov ?

> Puhh jamen han må sådan set godt hop både i sengen og i sofanen det enste
> han ikke må er at være hysterisk på et urigmeligt grundlag
> som f.eks hans mor snakker i telefon.

Hans mor må ikke tale i telefon - hvad gør drengen, når mor taler i
telefon ?

Hyg dig - i varmen.

Venlig hilsen Bruun.

> [...]
> være sammen med hunden :)

> Det er ihvertilfælled noget træls noget ....

Nemlig. Det er ihvertfald noget træls noget

Fra : Bo Mørch. Mogensen

Dato : 27-02-07 13:14

Patruljen wrote:

> Du og din kone er vist ikke helt enige om børneopdragelse ?

Puhh både og nej - men hun tager sig pænt af han og det hele
problemet stikker dybere ind som sådan - drengen skal vende sig til at der
er en mand i huset det er nyt for ham
så vi taler om en 10 dags livs situation.

> Vil hun gerne have ham til at amme uden at drengen giver udtryk for et
> behov ?

nej det er jeg faktisk ret træt af + at hun ikke kan holder fignerne fra han
pik og nosser
men jeg skal lige finde en måde at få hende forklaret det på , uden helved
bryder løs - hun har jo gjort det angiveligt så længe han har levet
så han klare nok et par dage endnu.

> Hans mor må ikke tale i telefon - hvad gør drengen, når mor taler i
> telefon ?

råber skriger græder trækker hende i hårdet kaster sig rundt på gulvet slår
hende prøver at trække telefonen fra hende

> Hyg dig - i varmen.

Ditto
my frind

Hent en gratis SPAMfighter her.