Muslimske skoleelever skal tjekkes for jød~
Fra : Patruljen

Dato : 25-02-07 17:17

Det danske Holocaustcenter vil have klarlagt omfanget af antisemitiske
holdninger blandt skoleelever med muslimsk baggrund i Danmark.
Integrationsminister hilser initiativet velkommen.

Omfanget af antisemitiske holdninger blandt danske skoleelever med
muslimsk baggrund skal nu undersøges.

Det er professor Uffe Østergaard fra Afdelingen for Holocaust og
Folkedrab under Det Danske Institut for Internationale Studier, der
har foreslået undersøgelsen til integrationsminister Bertel Haarder
(V) og fået et ja. Endnu mangler de nærmere betingelser og tidsfrister
dog at blive aftalt.
Uffe Østergaard er inspireret af en tilsvarende svensk undersøgelse,
der blev offentliggjort i oktober sidste år.

»Den byggede på samtaler med bekymrede lærere især i Stockholm og
Malmø, som fortalte om, hvad de arabiske børn ikke ville høre på. I et
demokratisk samfund er det jo en adfærd, som man ikke kan acceptere.
Men før man farer ud med bål og brand, skal det undersøges. Jeg ser
dog ingen grund til, at forholdene skulle være specielt anderledes i
Danmark end i Sverige,« siger Uffe Østergaard.

Der vil blive tale om en interviewundersøgelse med lærere, skoleelever
og forældre i de store byer, siger professor Uffe Østergaard.

Nuri Ünlü er muslim, skolelærer og sekretær for Sammenslutningen af
Muslimske Indvandrerforeninger i Danmark.

Han siger, at en muslim ikke hader en anden trosretning. Det er
simpelt hen uforeneligt med troen.

»Det er muligt, at der er nogle, som forfølger jødiske børn. Men det
er zionismen og staten Israel, de ikke kan lide. Alle muslimer har
noget imod staten Israel og den zionisme, som bliver ført med
raceadskillelse og i den dur,« siger Nuri Ünlü.

På hans egen skole i Vejle, var der på et tidspunkt nogle ældre
muslimske elever, der opfordrede til boykot af appelsiner og andre
israelske frugter. »Vi diskuterede det, men det må blive elevernes
egen sag,« siger den muslimske talsmand.

Jacques Blum, kultursociolog og talsmand for Det Mosaiske
Troessamfund, er glad for initiativet. Han har selv efterlyst sådan en
undersøgelse, men han er også skeptisk.

»Det er en sociologisk vanskelig opgave at undersøge folks fordomme.
Især hos personer med en anden kulturel baggrund. De fleste svarer
nemlig ikke ærligt på den slags »ubehagelige« spørgsmål til andre
befolkningsgrupper. De svarer det, de tror, der forventes eller ser
pænt ud,« siger Jacques Blum.

Integrationsminister Bertel Haarder (V) hilser forslaget velkomment.

»Der er stort behov for sådan en undersøgelse, hvilket hele balladen
om den aldrig offentliggjorte undersøgelse fra EUs overvågningscenter
for Racisme i Wien også tydeligt demonstrerede,« siger Bertel
Haarder.
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=412792/

Hvor blev undersøgelsen af ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Bænni

Dato : 25-02-07 17:27

Patruljen wrote:
> Det danske Holocaustcenter vil have klarlagt omfanget af antisemitiske

århhhh - så hold dog kaje menneske - fat dog at de 35 der er i den her
gruppe er lige glade...........

og hvis du så krydsposter, så er de øvrige 200 osse ligeglade.....

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Patruljen

Dato : 25-02-07 17:40

On 25 Feb., 17:26, Bænni <d...@du.der> wrote:

> [...]
> gruppe er lige glade...........
>
> og hvis du så krydsposter, så er de øvrige 200 osse ligeglade.....

Jeg er sån set ligeglad med ligeglade mennesker.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Allan Riise

Dato : 25-02-07 18:04

Patruljen wrote:

> Jeg er sån set ligeglad med ligeglade mennesker.

De skal med vold og magt se at du poster det ene stykke vås efter det andet.
Forstå dog at poste rigtigt, herinde er det ikke det der bliver debatteret,
men ganske almindelige trivia ang. børn, børneting og børneopdragelse, ikke
om segmenter af befolkningen, ikke om børn og holocoust og ikke om Muslimske
børn kontra ikke Muslimske børn, og da essensen af dit skriv omhendler
Musliemr, som er lig med indvandrere så post du roligt i
dk.politik.indvandring.

Endnu engang hjælper jeg dig så du *måske* kan se at du er en hardball der
mener dig bedre til at forstå fundatserne for diverse grupper herinde end de
der har lavet dem, til folk som dig er der denne side som du gerne må læse
og *prøve* at forstå.

http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html

--
Allan Riise

Fra : Bænni

Dato : 25-02-07 18:16

Patruljen wrote:

> Jeg er sån set ligeglad med ligeglade mennesker.
>
> Venlig hilsen Bruun

det er jeg osse og sure på sure mennesker og glade for glade mennesker
og irriteret på irreterende mennesker

Fra : Bænni

Dato : 25-02-07 18:27

Bænni wrote:

> det er jeg osse og sure på sure mennesker og glade for glade mennesker
> og irriteret på irreterende mennesker

altså du der patruljebruun!

lyt lige engang

- hvis du hvisker "sit" lige så stille til en hund, vil den en dag sætte
sig lydigt hvergang du siger - lige så stille - "sit"

- jaja - jeg ved godt at der skal mere til, men bi nu lige lidt, for
hvis du råber og skriger ad hunden lystrer den aldrig en hylende skid og
du fremstår blot som et "koncentration-camp-erhard-tågehorn.....

og så gider hunden ikke høre efter dig - måske den endda forsøger at
undgå dit råberi....

..... eller sagt på en anden måde: vil du gerne igennem med dit budskab,
så tænk på at:

kvalitet og kvantitet ofte er omvendt proportionelt.

Fra : Patruljen

Dato : 25-02-07 18:21

On 25 Feb., 18:16, Bænni <d...@du.der> wrote:

> det er jeg osse og sure på sure mennesker og glade for glade mennesker
> [...]

Du må have et omskifteligt, men rigt og varieret følelsesliv
Hvordan har du det, når du går på Strøget ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Bænni

Dato : 25-02-07 19:37

Patruljen wrote:

> Du må have et omskifteligt, men rigt og varieret følelsesliv
> Hvordan har du det, når du går på Strøget ?
>

> Venlig hilsen Bruun

bedre end når jeg stryger på gården

Fra : Patruljen

Dato : 26-02-07 19:38

On 25 Feb., 18:26, Bænni <d...@du.der> wrote:

> [...]
> du fremstår blot som et "koncentration-camp-erhard-tågehorn.....
>
> og så gider hunden ikke høre efter dig - måske den endda forsøger at

Nu er det nok ikke alle, der læser her, der er gearet som hunde -

Men nu du snakker om hunde - så kan vi godt blive enige om at, det
ikke er en sprudlende knaldperle af en Iq, sådan en hund render rundt
med ?
Vi kan ikke bebrejde dem for co2 udslip, de opfinder hverken varmt
vand, ild, tv - reperation eller børnecykler vel -

> .... eller sagt på en anden måde: vil du gerne igennem med dit budskab,
> så tænk på at:
>
> kvalitet og kvantitet ofte er omvendt proportionelt.

Ikke nødvendigvis. Du skal huske at tage højde for målgruppens niveau.
Og når der ikke kan appeleres til intellektet af individuelle årsager
så kan dette være løsningen

Betinget refleks
Overført på indkøbssituationen i supermarkedet, så har vi forbrugeren,
hvor Colgate uden videre finder ned i indkøbskurven, hvis mærket er på
hylden - ellers falder valget på et andet - mens samme forbruger kan
stå længe for at lede efter den økologiske kaffe fra Max Havelaar. For
det skal være dén. I den første situation er der tale om en betinget
refleks, hvor adfærden igangsættes af gensynet med Colgate logoet uden
forudgående bevidst tænkning. Fuldstændig på samme måde, som når din
kat begynder at savle, når den hører lyden af en dåseåbner. Det sker
bare.
http://www.due.dk/Reklameeffekt.asp

Venlig hilsen Bruun