Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign CS2 - 2 sider på et A4
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 25-05-07 10:48

Hej

Jeg er ved at lave en lille brochure som består af 2 sider. Disse vil
jeg gerne have udskrevet på et enkelt A4. Så vidt jeg er orienteret
kaldes det en booklet.

Nogle der har et godt link til en tutorial?

/Brian

Fra : Hagar

Dato : 25-05-07 12:16

"Brian Bendtsen" <nightowl@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en booklet.
>
> Nogle der har et godt link til en tutorial?

Her, så kan du selv finde den der passer dig bedst
http://www.google.dk/search?hl=da&q=indesign+booklet+tutorial&meta=lr%3Dlang_da%7Clang_en

Hagar

Fra : Elle

Dato : 26-05-07 10:07

wrote:4656b0d8$0$72891$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> [...]
> kaldes det en booklet.
>
> Nogle der har et godt link til en tutorial?

Jeg kan ikke være sikker, men er det overhovedet en booklet, du vil have?
For mig lyder det som at du vil lave to A5 sider lagt ved siden af hinanden
på et A4 papir. Eller en for- og bagside på den ene side af A4 papiret og
indersiderne på den anden.

Der er to måder:
*lav et A5 dokument med 4 sider. I page palettens flyout menu kan du vælge
at siderne skal holdes sammen to og to. Du kan fifle dig frem til at have to
gange to sammenhængende sider. Smid evt. overflødige sider ud.
Sammenhængende sider har en firkantet parentes.

* Eller bestil et dok med 2 A4 sider liggende, og tegn tekstbokse, der
illustrerer en A5 side.

Pøj, pøj / elle

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 01-06-07 13:32

Elle skrev:
> [...]
> Sammenhængende sider har en firkantet parentes.
>
> * Eller bestil et dok med 2 A4 sider liggende, og tegn tekstbokse, der

Hej

jeg er ved at prøve din første metode og det går ikke specielt godt når
jeg printer ud.

Kan du komme med et tip om hvordan printerindstillingerne skal være? Og
kan jeg ikke se et preview inden jeg printer?

/BB

Fra : Elle

Dato : 04-06-07 13:19

wrote:466011d3$0$7709$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> [...]
>
> Kan du komme med et tip om hvordan printerindstillingerne skal være? Og
> kan jeg ikke se et preview inden jeg printer?

Jeg ved ikke hvad du arbejder på - jeg selv er på mac.
1) Opret et A4 dok (ex. 2 sider) liggende. Sæt margin til ex 6 mm. Nu sætter
du en guideline lodret og skriver i guideline feltet i toppaletten: 297/2.
Det er for at dele en liggende A4 midt over. Du kan også bruge Layout>create
guides og lave samme udregning og så sætte "indermargin" på.

Nu har du to A5 sider ved siden af hinanden (med margin).

2) Under print holder du øje med at papiret ligger ned. Ellers vender du
det. Du ser også et thumbnail af printet, det skal ligge ned. Under setup
centrerer du.

Held og lykke.

elle

Fra : Morten Lind

Dato : 26-05-07 11:25

Brian Bendtsen <nightowl@galnet.dk> wrote:

> [...]
> kaldes det en booklet.
>
> Nogle der har et godt link til en tutorial?

Det kaldes modstående sider - i InDesign -

M.