Kubuntu - nvidia
Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 24-05-07 18:10

Havde endelig fået installeret Nvidia på Kubuntu 7.04 - tre dage efter
forsvandt den igen, men Apt-get fortæller alligevel, at nvidia sandelig er
installeret i nyeste version! Er der noget, der hedder apt-get repair eller
lignende??!!

Venlig hilsen Jørgen Knudsen

Fra : Peter Makholm

Dato : 24-05-07 18:35

"Jørgen Knudsen" <ejknudsen@essbredbaand.dk> writes:

> [...]
> installeret i nyeste version! Er der noget, der hedder apt-get repair eller

Når du siger at den er forsvundet igen, hvilke observationer er det så
der ligger til grund for det?

//Makholm

Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 24-05-07 22:00

Peter Makholm skrev:

> Når du siger at den er forsvundet igen, hvilke observationer er det så
> der ligger til grund for det?
>
> //Makholm
Nvidia-logo'et viser sig ikke, og opløsningen er faldet til 640x480, og
kan åbenbart ikke ændres.
Hilsen Jørgen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-05-07 23:10

Jørgen Knudsen <ejknudsen@essbredbaand.dk> writes:

> Nvidia-logo'et viser sig ikke, og opløsningen er faldet til 640x480,
> og kan åbenbart ikke ændres.

DU har vist fået omkonfigureret dig ud i SVGA-driveren.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 24-05-07 22:05

Peter Makholm skrev:

> Når du siger at den er forsvundet igen, hvilke observationer er det så
> der ligger til grund for det?
>
> //Makholm
Nvidia-logoet viser sig ikke; opløsningen er faldet til 640x480 og kan
åbenbart ikke ændres - problemet opstod antageligt efter et forsøg på at
installere Canon Pixma MP 510.
Hilsen Jørgen

Fra : Niels L. Ellegaard

Dato : 24-05-07 18:56

> [...]

> installeret i nyeste version! Er der noget, der hedder apt-get repair eller

Her er et par ideer til ting du kan teste:

Du kan checke efter om pakken er installeter ved at skrive
"dpkg -l | grep nvidia". På min computer ser svaret således ud

[niels]% dpkg -l | grep nvidia
ii nvidia-glx 1.0.9631+2.6.20.5-15.20 NVIDIA binary XFree86 4.x/X.Org driver
rc nvidia-glx-legacy 1.0.7184+2.6.17.5-11 NVIDIA binary XFree86 4.x/X.Org 'legacy' dri
ii nvidia-kernel-common 20051028+1ubuntu7 NVIDIA binary kernel module common files

Du kan checke efter om nvidia-driveren bliver brugt af din X-server
(Det er X-serveren der "laver grafikken").

[niels]% cat /var/log/Xorg.0.log | grep -A3 -B3 nvidia
(II) Module vbe: vendor="X.Org Foundation"
compiled for 7.2.0, module version = 1.1.0
ABI class: X.Org Video Driver, version 1.1
(II) LoadModule: "nvidia"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers//nvidia_drv.so
(II) Module nvidia: vendor="NVIDIA Corporation"
compiled for 4.0.2, module version = 1.0.9631
Module class: X.Org Video Driver
(II) LoadModule: "kbd"

Du kan også checke efter om nvidia er nævnt i konfigurationsfilen til
din x-server.

[niels]% cat /etc/X11/xorg.conf | grep -A3 -B3 nvidia

Section "Device"
Identifier "NVIDIA Corporation NV34M [GeForce FX Go5200]"
Driver "nvidia"
BusID "PCI:1:0:0"
EndSection

held og lykke

Niels

Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 24-05-07 22:14

Niels L. Ellegaard skrev:

> [...]
>
> Section "Device"
> Identifier "NVIDIA Corporation NV34M [GeForce FX Go5200]"

Tak for deltagelse og hjælp - jeg forsøgte at indstille opløsningen, og
fik så besked om at starte x-serveren påny - Det hjalp