Et nemt program til DVD authoring
Fra : Anne Stokholm

Dato : 24-05-07 14:25

Jeg søger et program som nemt og med GUI kan hjælpe mig med at brænde
MOD-filer (MPEG-2) fra vores JVC-videokamera til DVD, som kan afspilles
på en almindelig DVD-afspiller.

Det er ikke nødvendigt med fine menuer og alt muligt. Jeg bruger i
øvrigt Ubuntu 7.04.

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 24-05-07 14:52

Anne Stokholm wrote:
> [...]
> på en almindelig DVD-afspiller.
>
> Det er ikke nødvendigt med fine menuer og alt muligt. Jeg bruger i
dvdauthor med GUI frontends er vist udmærket.
http://dvdauthor.sourceforge.net/
Jeg har ingen erfaring med det, men når der er konstrueret en
'DVD-master' skal man formentlig bruge growisofs til brænding af dvd'en.
Måske giver dvdauthor adgang til at åbne et brænderprogram.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-05-07 00:50

Jørgen Heesche wrote:
> [...]
> 'DVD-master' skal man formentlig bruge growisofs til brænding af dvd'en.
> Måske giver dvdauthor adgang til at åbne et brænderprogram.

Jeg siger tak på min søsters vegne. Kino (som bruger dvdauthor) var lige
hvad de skulle bruge. Jeg forventede egentligt at det brugte Qt pga.
K'et i navnet, hvorfor jeg i første omgang sorterede udenom det.

Endnu en ting ved Ubuntu Anne vidt og bredt kan missionere om... ;)