E-Mail
webnoob 5265
failure notice?
Fra : Thore

Dato : 24-05-07 12:36

Hej...

Får en masse mails p.t. med (exempel)

Re: failure notice   eller
Subject: Mail delivery failed: returning message to sender

og så en hel del text, som hvis man har sendt en mail der ikke er nået
frem...den sædvanlige, at serveren har prøvet nogle gange og så opgiver
eller der ikke er nogen modateger med den adresse eller mailboxen er
fuld e.l.

Ser ud som en oprindelig mailadresse på et af mine domæner, men alt
foran @ er ukendt for mig (f.x. Nathan.McPhillips@mitdomæne.dk)

Jeg har ikke sendt mails til de modtagere, der ikke kan modtage dem, så
jeg går ud fra det er en eller anden 'mail-høster-spamer' der er på
spil.... Et af de domæner der bruges er faktisk ikke ' i luften' andet
end med henvisning til en anden side....

De oprindelige mails, som jeg skulle have sendt, ser i mange tilfælde ud
som uskadelig tilfældig genereret text som for et par måneder siden, men
nogle ligner noget med noget *.bmp o.l vedhæftet....

Det huer mig jo ikke, da jeg kan se konsekvensen, at mit domæne måske
bliver blacklistet rundt omkring, så jeg ikke en gang selv kan sende
mails....:(

Hvordan (og hvorfor) p.... gør de det?

Har modtaget 19 i dag og 10-11 stk. igår...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-07 13:35

Thore skrev:

> Hvordan

Man skriver bare en mailadresse med dit domæne som serverdel. Det
tager 3 sekunder at rette i et mailprogram.

> (og hvorfor) p.... gør de det?

For selv at blive fri for den ballade som du nu får, samt for at
det ikke skal være tydeligt at det er spam der udsendes.

> Har modtaget 19 i dag og 10-11 stk. igår...

Du er forholdsvis heldig når det nu skal være. Nogle får lagt
deres internet ned på grund af mængden.

Det kaldes et joejob, jeg ved ikke præcis hvorfor, men jeg tror
at "Joe" står for "en eller anden tilfældig fyr". Der er ikke
andet at gøre end at vente til det tager af.

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-05-07 23:32

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det kaldes et joejob, jeg ved ikke præcis hvorfor, men jeg tror
> at "Joe" står for "en eller anden tilfældig fyr".

Det står faktisk for ægte person, Joe Doll. Bl.a. Wiki har lidt om det,
<http://en.wikipedia.org/wiki/Joejob#Origin_and_motivation>.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 24-05-07 14:12

I demand that Thore <dinotec@mail.invalid> may or may not have written in
> Det huer mig jo ikke, da jeg kan se konsekvensen, at mit domæne måske
> bliver blacklistet rundt omkring, så jeg ikke en gang selv kan sende
> mails....:(

Da din mailserver ikke er blandet ind i transaktionen risikere du heller
ikke noget (andet end det Bertel skriver om besværet - som kan gå hen og
blive så stort at nogle har valgt at forlade internettet helt og holdent!)

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk