Problemer med UPDATE
Fra : Lasse Jensen

Dato : 23-05-07 20:37

Hej folkens :)

Er der nogle som umiddelbart lige kan fortælle mig, hvorfor dette ikke
virker?

Det burde opdatere en række i min database, men intet sker egentligt.
Den kører scriptet, og opdaterer. Men ingen nye data kommer nogensinde
ind i databasen.

Source: http://www.webweaver.dk/news_update.phps

På forhånd tak :)

Mvh. Lasse Jensen

Fra : Martin

Dato : 24-05-07 08:39

Lasse Jensen wrote:
> [...]
>
> Det burde opdatere en række i min database, men intet sker egentligt.
> Den kører scriptet, og opdaterer. Men ingen nye data kommer nogensinde

1: Når man bruger ' i en echo - altså
echo 'hej med dig' - så skal man huske at variabler skal udkommenteres.

Altså
$var = 'Hello World';

echo 'Hej $var med dig';
// Udskriver: Hej $var med dig

mens 'Hej '.$var.' med dig';
// udskriver Hej Hello World med dig

Det er altid en god skik at følge disse simple regler, og hvis man også
gør det når man udskriver med fx. echo "Hej ".$var." med dig"; så bliver
det meget mere overskuligt. Der er også mange syntax highlightninger som
bliver meget pænere når man gør sådan.

2:
Har du prøvet at udskrive din query først?

echo 'UPDATE News SET date = '$date $month $year', heading = '$heading',
description = '$description', ip = '$ip', time = '$time' WHERE id = '$id;

for at se om det giver dit ønskede resultat?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 24-05-07 22:28

Martin skrev:

> [...]
> description = '$description', ip = '$ip', time = '$time' WHERE id = '$id;
>
> for at se om det giver dit ønskede resultat?

Nej ikke til at starte med, men det var smart at gøre, for det viste at
der ikke var noget indhold i variablen $id, og derfor kunne den heller
ikke opdatere data'en. Der skulle bare en variabel på linket i formen i
action. Det er der nu, og det hele virker :)

Mange tak (:

Mvh. Lasse Jensen