Sortering
Fra : j p

Dato : 23-05-07 21:34

Hej

Hvis jeg har en form med 4 felter:
Navn
Ryger
Køn
Børn

og i formen kan man vælge f.eks.

Ryger: Ja, Nej , Begge
Køn: Mand, Kvinde, Begge
Børn : Ja, Nej, Begge

Hvordan laver jeg en select * tabel where......?

mvh

JP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-05-07 22:34

On 23 May 2007 20:34:28 GMT, j p <donner_63@hotmail.com> wrote:

>Hvis jeg har en form med 4 felter:
>Navn
>Ryger
>Køn
>Børn
>
>og i formen kan man vælge f.eks.
>
>Ryger: Ja, Nej , Begge
>Køn: Mand, Kvinde, Begge
>Børn : Ja, Nej, Begge

Det smarteste i sådanne tilfælde er at have en "normaliseret"
tabel-opbygning, dvs. hvor du har en

tblRyger
--------
RygerId (primær nøgle)
Ryger (tekst)
- hvor indholdet kunne være:
1 Uoplyst
2 Ja
3 Nej
4 Begge

tblKoen (undgå danske tegn i tabel- og feltnavne)
-------
KoenId (primær nøgle)
Koen (tekst)
- lignende indhold

tblBoern (lignende opbygning og indhold)
--------

I din "Hovedtabel" har du så flg. felter:
RygerId
KoenId
BoernId
- som alle er tal-felter

Hvis du så bygger din formular op med Id'et som værdi og teksten som det
der bliver vist:
<option value="1">Uoplyst</option>
<option value="2">Ja</option>
<option value="3">Nej</option>
<option value="4">Begge</option>

- så kan du søge på mandlige rygere med børn med:
.... WHERE RygerId = 2 AND KoenId = 2 AND BoernId = 2

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : j p

Dato : 24-05-07 08:30

Super Jørn !

Nogle gange kan man bare ikke se skoven for bare træer :=)

Fra : Michael Zedeler

Dato : 23-05-07 22:49

j p wrote:
> [...]
> Køn: Mand, Kvinde, Begge
> Børn : Ja, Nej, Begge
>
> Hvordan laver jeg en select * tabel where......?

Hvad betyder det at vælge "Begge" ud for "Ryger", "Køn" eller "Børn"?

Mvh. Michael.