Logo som en del af signatur
Fra : Claus

Dato : 23-05-07 19:45

Hej NG,

jeg kan ikke helt finde ud af at indsatte et logo (gif eller jpg) i min
signatur i Outlook 2003.

Nogle som ved hvordan?

På forhånd tak.

Mvh.

Claus

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-05-07 19:55

Claus skrev:

> jeg kan ikke helt finde ud af at indsatte et logo (gif eller
> jpg) i min signatur i Outlook 2003.

Gudskelov for det.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-05-07 20:44

Claus skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> jeg kan ikke helt finde ud af at indsatte et logo (gif eller
> jpg) i min signatur i Outlook 2003.

Det skal du såmænd ikke være så ked af.

Mange vælger alligevel at modtage al post i ren tekst, da det
formindsker risikoen for virus og andet snavs væsentligt - og
dem, der gør det, vil aligevel ikke kunne se dine billeder.

Jan

Fra : Camilla

Dato : 24-05-07 20:38

"Claus" <claus@vittingfamily.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> jeg kan ikke helt finde ud af at indsatte et logo (gif eller jpg) i min
> signatur i Outlook 2003.
>
> Nogle som ved hvordan?
>
> På forhånd tak.
>
> Mvh.
>
> Claus

Hej Claus

Du højreklikker og vælger Indsæt billede, når du er inde i dialogboksen.
Hvis du bruger Word som ekstern editor, skal du åbne menuen Indsæt, vælge
Billede og Fra fil...

Det er en god idé at gemme billedet lokalt (I en mappe på C: - ikke under
f.eks. Dokumenter), hvis du sidder på arbejde.. Så undgår du problemer.

Venlig hilsen
Camilla

Fra : Claus Vitting

Dato : 25-05-07 15:23

Hej Camilla,

tak for et relevant svar - det var du sgu den eneste af de svarende, som
forstod.

Det jeg søger, er at logoet ligger som en fast del af min signatur, således
at det altid kommer med, når jeg åbner en ny mail til afsendelse...

Og nej, jeg bruger ikke word som editor - kun original Outlook 2003...

Kan du stadig hjælpe lidt ?

På forhånd tak.

Mvh.

Claus

Fra : Martin Arendten

Dato : 25-05-07 15:37

On 2007-05-25, Claus Vitting <claus@vittingfamily.dk> wrote:
> [...]
> at det altid kommer med, når jeg åbner en ny mail til afsendelse...
>
> Og nej, jeg bruger ikke word som editor - kun original Outlook 2003...

Du skal huske at sætte dit mailprogram op til at sende HTML.
Jeg vil dog også gøre opmærksom på at det er dårlig praksis
at have billeder i sin signatur.
Men valget er heldigvis dit eget.

Du kan slå det til under (og jeg har kun en engelsk version)
Tools - Options - Mail format

/Martin
--
Martin Arendtsen
------------------

Fra : Bjarne Chr

Dato : 25-05-07 23:15

> [...]
> Hej NG,
>
> jeg kan ikke helt finde ud af at indsatte et logo (gif eller jpg) i min
Hej
Du kan bl.a gøre det på denne måde. Åbn en ny mail sæt dit logo ind og når
signatur og logo er på plads. Gemmer du mailen som en outlook skabelon.
*.oft hedder formatet. Når du så vil bruge skabelonen vælger du. Ny / vælg
formular / brugerskabeloner i filsystemmet. Der vælger du den skabelon du
har lavet. Oulook skal være sat op til html eller rtf.
Bc

Fra : Camilla

Dato : 26-05-07 19:40

"Bjarne Chr" <bjach@SLETwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> formular / brugerskabeloner i filsystemmet. Der vælger du den skabelon du
> har lavet. Oulook skal være sat op til html eller rtf.

Hej igen

Det er også en god idé at lave en skabelon, men hvis signaturen er lavet,
skal han bare vælge Funktioner=>Indstillinger=>fanebladet Postformat, og
sørge for at signaturen er valgt i listen Signatur i nye meddelelser.
Så kommer den altid med i nye meddelelser.

Skabeloner i Outlook kan man nemlig ikke redigere i, og det er sådan set
lidt irriterende.

Mht. billeder i sin signatur så er der mange, der synes, at det er en uskik,
men der er bestemt også ret mange, der bruger det - både i private og
offentlige virksomheder. Man skal selvfølgelig bare sørge for, at billedet
ikke fylder flere mb og så skal man huske at skrive sit firmanavn med tekst
også, da billedet kan blive blokeret i modtagers postkasse.

/Camilla

Fra : Claus

Dato : 26-05-07 21:18

Hej igen,

det er præcist det jeg vil, men ser ingen mulighed for at vælge en fil til
indsættelse i denne menu.

Ups, der var den.

Jeg skulle lidt videre i Avanceret redigering, hvor den åbner Word som
editor, og her kunne jeg på sædvanlig vis indsætte billede og
gemme/overskrive signaturen.

Tak for hjæpen!!!

Mvh.

Claus

Fra : Camilla

Dato : 28-05-07 00:04

Godt at du fik det til at virke.

Du kan nu altså også højreklikke i den "simple" editor og vælge Indsæt
billede (Insert image). Jeg har erfaring med, at det virker mest stabilt på
den konto - spørg mig ikke hvorfor...