Q: USB printershare?
Fra : Jens Gydesen

Dato : 23-05-07 21:07

Hej,

findes der en USB printer-share box/unit, således at 2 PC'er kan bruge den
samme USB-printer/scanner?

Venlig hilsen Jens

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-05-07 23:20

"Jens Gydesen" <jegyREMOVE@THISget2net.dk> wrote in

> findes der en USB printer-share box/unit, således at 2 PC'er kan bruge
> den samme USB-printer/scanner?

Med en USB switch kan du bruge printeren/scanneren på én pc ad gangen og du
skal så trykke på knappen så den skifter over til den anden pc når du vil
bruge den derovre. Fordelen er at man har fuld USB 2.0 Hi-speed hastighed
når man vil printe/scanne.

Et alternativ kunne være en boks ala Linksys NSLU2 som deler USB enhederne
på netværket. Men om det lige virker med alle printere/scannere ved jeg så
ikke. Men så er der ikke noget manuelt arbejde når man vil printe/scanne
fra en af de andre maskiner i huset. Ulempen (forudsat printer/scanner
virker fint på boksen) er at man kun kører 10/100MBit og det kan man godt
mærke - især ved scanninger.

/flemming

Fra : Kim

Dato : 24-05-07 09:14

On Wed, 23 May 2007 22:07:12 +0200, "Jens Gydesen"
<jegyREMOVE@THISget2net.dk> wrote:

>findes der en USB printer-share box/unit, således at 2 PC'er kan bruge den
>samme USB-printer/scanner?

Ja, der findes forskellige switchboxe til formålet, f.eks. ATEN US-221.

--
Kim

Fra : JJ

Dato : 25-05-07 15:06

"Jens Gydesen" <jegyREMOVE@THISget2net.dk> wrote in message
> Hej,
>
> findes der en USB printer-share box/unit, således at 2 PC'er kan bruge den
> samme USB-printer/scanner?
>
> Venlig hilsen Jens

Hej
Jeg bruger denne
http://www.thansen.dk/product.asp?c=932946168&n=496908102&pn=552651110 til
samme formål, og man kan enten skifte PC ved at trykke på knappen, eller
trække den over til den PC, man arbejder ved ved at trykke 2 gange på
"Scroll Lock"

JJ