Explorer 7
Fra : Betina

Dato : 23-05-07 07:38

Hej alle windows bruger
Jeg sidder ved en mac og har lavet et par hjemmesider, hvoraf
specielt den ene til tider og hos forskellige brugere reagere
forskelligt.

Så mit spørgsmål går på, om der er mange problemer med Explorer
7???

Jeg har hørt at nogle nævner noget om sikkerhed.....og der er
mange billeder på siden. Jeg ved at der er en fejl siderne hvor
der er 12 ringe på, og det er ved at blive rettet, men det kan
ikke forklare det hele.

Sommetider bliver billederne heller ikke læst ind og det tager
åbenbart MEGET lang tid....

Har I et godt råd?

Det er svært for en macbruger at se hvordan ens side ser ud på en
windowsmaskine, æv

Betina

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Vesth

Dato : 23-05-07 07:46

Fra : Peter Vesth

Dato : 23-05-07 07:50

Betina wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er svært for en macbruger at se hvordan ens side ser ud på en
> windowsmaskine, æv

Hej Betina

Må vi se din side?

Jeg går ud fra, at du kan se screenshots i forskellige browsere,
hvis du prøver www.totalvalidator.com.

Mvh

Peter

ps. undskyld den "tomme side" jeg fik sendt

Fra : Betina

Dato : 23-05-07 08:07

linket kommer her, undskyld

http://dearbeloved.dk/

Fra : Peter Vesth

Dato : 23-05-07 09:38

Betina wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> linket kommer her, undskyld
>
> http://dearbeloved.dk/

Hej Betina

Jeg har kørt siden i www.totalvalidator.com, og der står siden
perfekt i IE7.

Det samme gælder når jeg kikker på siden på min egen maskine. I
øvrigt en rigtig pæn og enkel side.

Ved ringe ser jeg seks billeder vist til højre i billedet, og det
står som sagt rigtigt fint hos mig.

Men som sagt, kan du se screenshots i adskellige browsere hos
www.totalvalidator.com, en ad gangen, så det tager lidt tid. Du
får også valideret siden.

Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-05-07 07:59

Betina skrev:

> Det er svært for en macbruger at se hvordan ens side ser ud på en
> windowsmaskine, æv

Her er to hjemmesider der til dels kan hjælpe med det problem:

   http://browsershots.org/

Browsershots er gratis, men den laver desværre ikke alle de
skræmbilleder som den lover, f.eks. ikke IE7. Man skal vente op
til 4 timer før den er færdig.

   http://www.browsercam.com/

Browsercam koster penge, men de tilbyder en gratis 24-timers
prøve. Hvis man har flere forskellige mailadresser, kan man
bestille flere gange. Det er faktisk imponerende hvad de tilbyder
af forskellige browsere på forskellige systemer. Desværre kan
gratister kun få at se hvad skærmen viser, og ikke hele siden.

--
Bertel

Fra : Betina

Dato : 23-05-07 11:04

Tusind tak for hjælpen.
Gid vide om det er min venindes computer/explorer 7 den er helt gal
med.
Men jeg er glad for at vide at andre kan se hjemmesiden

Jeg vil kigge nærmere på jeres links.
I den nærmeste fremtid skal jeg have en ny mac og de kan også køre
windows, det letter jo det hele en del, at kunne checke siden med
det samme.

Fra : Kristine Bangsø

Dato : 23-05-07 11:42

Betina wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Så mit spørgsmål går på, om der er mange problemer med Explorer
> 7???

Den eneste fejl jeg umiddelbart kan finde i IE 7 er at når jeg
trykker i menuen på "morgengaver" uden at bruge dropdown-menu-linket
"ure" så får jeg en fejlside frem i et nyt vindue. :)