ATX 20 pin stik vs EATX 24 pins stik?
Fra : Kim H.

Dato : 22-05-07 21:23

Hej gruppe.

Jeg kan se at det brugte bundkort jeg har købt, er med et 24 pins powerstik,
men min strømforsyning har kun 20 pins stik.
Skal jeg bruge en 20 til 24 pins adapter, eller kan jeg smide 20 pins
stikket i den rigtige ende og glemme alt om de sidste 4 pins på bundkortet?

Lykke

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-05-07 20:16

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal jeg bruge en 20 til 24 pins adapter, eller kan jeg smide 20 pins
> stikket i den rigtige ende og glemme alt om de sidste 4 pins på

Kan stikket overhovedet gå i?
Play it safe og køb en konverter.
Om der er taget højde for "problemet" så de ekstra benforbindelser er
udenfor rækkevide af et 20pins stik må du en tur omkring google for at finde
ud af.
Men ellers koster sådan en konverter en hund.

/Dennis

Fra : Kim H.

Dato : 30-05-07 15:29

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:465b2a6f$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> finde ud af.
> Men ellers koster sådan en konverter en hund.

Jeg fandt et 20->24 stik hos shg.dk til 35,-, nu jeg alligevel bestilte
grafikkort hos dem, så er jeg på den sikre side.

Lykke