Billig måde at opgradere på?
Fra : Kim H.

Dato : 22-05-07 13:08

Hej gruppe.

Jeg sidder med en gammel P4 2.8Ghz i en Asus P4C800E-Deluxe bundkort med 1,5
Gb ram og et Asus GeForce 6800GT grafikkort af de billige med lavere
clockhastighed.

Jeg vil jo gerne opgradere til noget mere tidssvarende, men da jeg sidder
med socket 478 CPU og bundkort, AGP grafikkort og alm. PC3200 DDR SDram, så
vil jeg jo være nød til at skifte hele skidtet ud på engang.

Jeg har derfor fundet et brugt Asus P5GD1 med en Intel celeron D 2.8Ghz.til
600,-, for deri kan jeg genbruge min ram, og så kan jeg starte med at
opgradere mit grafikkort til PCI-Expressx16, ( overvejer et Sapphire RADEON
X1950 PRO med 512Mb)

Lyder det helt tosset?

Hvordan finder jeg rundt i den jungle af socket 775 CPU'er intel har smidt
på gaden, hvad hedder den hurtigste jeg kan smide i det Asus P5GD1 bundkort
(det kører med Intel 915P chipset)

Lykke

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-05-07 13:25

"Kim H." <futtown@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> 2.8Ghz.til 600,-, for deri kan jeg genbruge min ram, og så kan jeg
> starte med at opgradere mit grafikkort til PCI-Expressx16, ( overvejer

Mhmm tjek lige det med rammen igen. For mig lyder det som om du sidder med
en 1GB + 512MB klods. P5GD1 kører med Dual-Channel og ved ikke om det kan
slås fra.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim H.

Dato : 22-05-07 13:45

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en 1GB + 512MB klods. P5GD1 kører med Dual-Channel og ved ikke om det kan

Jeg har 2x512Mb og 2x256Mb som i dag kører Dual Channel i mit P4C800-E
Deluxe bundkort.

Lykke

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-05-07 14:54

Kim H. wrote:

> [...]
> 2.8Ghz.til 600,-, for deri kan jeg genbruge min ram, og så kan jeg starte
> med at opgradere mit grafikkort til PCI-Expressx16, ( overvejer et

Ja. Hvorfor nedgraderer du din CPU? Hvad med at gå efter et bundkort med
PCIe og Socket 478 istedet? Har lige opgraderet en computer for en ven med
en tilsvarende løsning. Har glemt hvad bundkortet hed, men det kostede lige
under en plov fra nyt af.

> Hvordan finder jeg rundt i den jungle af socket 775 CPU'er intel har smidt
> på gaden, hvad hedder den hurtigste jeg kan smide i det Asus P5GD1
> bundkort (det kører med Intel 915P chipset)

Det er nemt. Glem alt om Pentium D, Pentium 4 og Celeron. Core 2 fås i flere
udgaver, men Exxx er dem der er mest interesante for os almindelige
mennesker. Især E4300, der giver rigtig meget for pengene.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Kim H.

Dato : 22-05-07 16:25

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> PCIe og Socket 478 istedet? Har lige opgraderet en computer for en ven med
> en tilsvarende løsning. Har glemt hvad bundkortet hed, men det kostede

Det var en samlet pris for bundkort og CPU, og jeg har ikke kunne finde
noget der er bedre til 600,-
Jeg regner med at jeg kan finde en billig brugt CPU til kortet, som også er
hurtigere end min nuværende P4 2.8Ghz. CPU, hvis det viser sig meget
langsommere end mit nuværende socket478 system.

> [...]
> udgaver, men Exxx er dem der er mest interesante for os almindelige
> mennesker. Især E4300, der giver rigtig meget for pengene.

Core 2 kan jo hverken køre i Socket 478, eller i det brugte Asus P5GD1 med
915P chipset, sådan som jeg har forstået det.

Lykke
..

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-05-07 11:09

"Kim H." <futtown@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 2.8Ghz.til 600,-, for deri kan jeg genbruge min ram, og så kan jeg starte
> med at opgradere mit grafikkort til PCI-Expressx16, ( overvejer et

Nu er det jo godt nok den anden hardware du spørger til, men jeg vil tro, at
du ikke vil finde en opdatering fra en 6800gt til en 1950pro
revultionerende.

Ang. det andet, så ville jeg nok spare lidt flere moneter op, og så købe et
mere tidsvarende mudderbrædt og cpu. Ellers skifter du fra et "gammelt"
design til et andet "gammelt" design.

Ved godt at du så sikkert skal ud og købe ny ram også.

Bjarne K.

Fra : Brian Olesen

Dato : 29-05-07 13:24

Hejsa
Skulle du få lyst til at sælge dit bundkort og er det i øvrigt helt 100 %
iorden, så vil jeg sandsynligvis gerne købe, hvis prisen er rimelig.

b_o@tdcadsl.dk

Mvh. brian