MS Windows
briani 27239
Problemer med Norton Ghost 10.0
Fra : Lars

Dato : 21-05-07 21:47

Jeg får pludselig denne fejl når jeg prøver at tage backup:

-Error EC8F17B7: Cannot create recovery points for job: Recovery point of
G:\.
--Error E7C3000F: Device \\.\SymantecSnapshot4 cannot read 4096 sectors
starting at LBA 28616704.
---Error EBAB03F1: Datafejl (cyklisk redundanscheck).

Det har ellers virket før.

Nogen forslag til hvad der kan være galt ?

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-05-07 23:23

"Lars" <nono@spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> ---Error EBAB03F1: Datafejl (cyklisk redundanscheck).
>
> Det har ellers virket før.
>
> Nogen forslag til hvad der kan være galt ?
For mig lyder det til, at din disk kan være kaput. Hvis det er tilfældet, og
du ikke har en god backup, vil jeg foreslå dig at spørge om videre
fremgangsmåde i dk.edb.hardware.drev.

Kender dog ikke ghost godt nok til at kunne gennemskue, om det kan være
noget andet.

Bjarne K.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-05-07 00:07

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremgangsmåde i dk.edb.hardware.drev.
>
> Kender dog ikke ghost godt nok til at kunne gennemskue, om det kan være

Delvis enig. Kaput er et stærkt ord, men der er nogle sektorer, som den ikke
kan læse. Prøv at lave en chkdsk på disken, så kan du være heldig at fejlen
rettes. Fejlen i sektorerne behøver ikke at være fysiske men kan skyldes at
en fil ved en fejl er "åben", eller at den kører i ring.

Kurt

Fra : hcma

Dato : 22-05-07 08:54

> [...]
> fejlen rettes. Fejlen i sektorerne behøver ikke at være fysiske men kan
> skyldes at en fil ved en fejl er "åben", eller at den kører i ring.

Error EBAB03F1: Datafejl (cyklisk redundanscheck) tyder på fejl på
harddisken.
prøv at checke disken for fejl

m v h
hcma

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-05-07 09:41

"Lars" <nono@spam> wrote in message
> [...]
> ---Error EBAB03F1: Datafejl (cyklisk redundanscheck).
>
> Det har ellers virket før.
>
> Nogen forslag til hvad der kan være galt ?

Kom til at tænke på, at jeg havde set noget om den fejl før, og det fik mig
til at google lidt. Det ser faktisk ud til at det kan være et ghost problem.
Så inden du smidder din harddisk ud, ville det nok være en ide at google
lidt, eller søge på symantecs support side.

se f.eks http://www.geekstogo.com/forum/lofiversion/index.php/t72982.html

Bjarne K.