Importer data i MSSQL fra Excel
Fra : Martin Jensen

Dato : 21-05-07 21:13

Hej NG

Jeg har et lille problem med at få flyttet en masse data fra et
excel dokument til min MSSQL database. Jeg har kigget noget på
artiklen fra html.dk om at læse fra et exceldokument

http://www.html.dk/artikler/00039/

Mit problem er at jeg kun kan finde ud af asp VBScript, så jeg
kan ikk lige greje hvordan jeg skal få skrevet koden i eksemplet
om til VBScript, eller få lavet en database forbindelse i
javascript. Uanset hvad jeg prøver får jeg rodet det sammen til
noget med masser af fejl i.

Er der nogen der kan hjælpe med at skrive eksemplet om? eller er
der nogen af jer der har et bedre forslag til hvordan jeg får
flyttet alt mit data?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-05-07 02:50

On 21 May 2007 20:13:13 GMT, Martin Jensen <martin1@barnstormers.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der kan hjælpe med at skrive eksemplet om? eller er
>der nogen af jer der har et bedre forslag til hvordan jeg får

Prøv med:
<%
forbindelse = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
forbindelsesstreng = "Driver={Microsoft Excel Driver (*.xls)}; DBQ=" & _
Server.MapPath(".") & "\budget.xls;DefaultDir=" & Server.MapPath(".")
forbindelse.Mode = 0
forbindelse.Open forbindelsesstreng

kommando = "SELECT * FROM Budget"
res = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
res.Open kommando, forbindelse

Do While Not res.Eof
Response.Write "<tr>"
For i = 0 To 4
If i = 0 Then
Response.Write "<td><strong>"
Else
Response.Write "<td style=""text-align: right"">"
End If
Response.Write res.Fields(i)
Response.write "<br>"
If i = 0 Then Response.Write "</strong>"
Response.Write "</td>"
   Next
   Response.Write "</tr>"
res.MoveNext
Loop

res.Close
Set res = Nothing
forbindelse.Close
Set forbindelse = Nothing
%>

Det er ikke testet!

Jeg ville så også lige sætte en <table> / </table> uden om Do-loopen +
indsætte nogle vbcrlf'er, hvis din kildekode skal være til at overskue.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Martin Jensen

Dato : 22-05-07 09:06

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Prøv med:
> <%
&gt; forbindelse = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
&gt; forbindelsesstreng = "Driver={Microsoft Excel Driver (*.xls)}; DBQ=" &
_
&gt; Server.MapPath(".") & "\budget.xls;DefaultDir=" & Server.MapPath(".")
&gt; forbindelse.Mode = 0
&gt; forbindelse.Open forbindelsesstreng

Mange tak for budet. Det ligner meget noget af det jeg har prøvet med, og
giver dog også en fejl i linien med forbindelse.Mode = 0

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: ''

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-05-07 11:28

On 22 May 2007 08:06:12 GMT, Martin Jensen <martin1@barnstormers.dk>
wrote:

>&gt; forbindelse = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Ups, det må være en fejl, skal være:
Set forbindelse = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Og det samme længere nede i:
Set res = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

> [...]
>giver dog også en fejl i linien med forbindelse.Mode = 0
>
>Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Hvis ikke det hjælper at sætte "Set" foran (som godt kan give den
fejlmelding du får, da objekter skal defineres med Set):
Har du prøvet at udkommentere linien?
Iflg.:
<url: http://www.w3schools.com/ado/prop_conn_mode.asp>
har det noget med rettigheder at gøre, og da den er sat til 0, kan den
så vidt jeg kan se lige så godt lade være med at blive sat, da det
betyder:
Permissions have not been set or cannot be determined.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Martin Jensen

Dato : 22-05-07 12:02

> [...]

> Set forbindelse = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
>
> Og det samme længere nede i:
> Set res = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

Super mange tak... Så kan jeg sku læse værdierne fra det dokument... Så burde
det ikk være noget problem at få dem indsat i min database...

Igen mange tak.