E-Mail
webnoob 5265
Gmail og hotmail
Fra : signelauenblad@gmail~

Dato : 21-05-07 21:06

Hej
Jeg har brug for hjælp og håber der er nogen som kan hjælpe...
Jeg har forsøgt via min gmail at hente emails fra min hotmailkonto,
men det går ikke igennem. Når jeg går ind i gmail indstillinger og
dernæst konti og indsætter de relevante oplysninger og trykker tilføj-
afviser den med at "Connection timed out"

Betyder det at jeg ikke kan bruge gmail som standard, som fx. OE, i
forhold til at hente min post fra Hotmail?

Mvh Signe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-05-07 21:36

signelauenblad@gmail.com skrev:

> Betyder det at jeg ikke kan bruge gmail som standard

Gmail er mig bekendt en mailboks. Den henter ikke noget. Den
modtager.

> forhold til at hente min post fra Hotmail?

Sæt din Hotmail til at viderestille til din Gmail hvis du kan.
Det er den måde man gør sådan noget på.

--
Bertel

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-05-07 05:05

Bertel Lund Hansen skrev:

> Gmail er mig bekendt en mailboks. Den henter ikke noget.
> Den modtager.

Man kan sagtens sætte Gmail til at hente post fra flere POP3-konti.
Spørgsmålet er om Hotmail tillader at man henter med POP3, og det
tror jeg ikke at den gør.

> Sæt din Hotmail til at viderestille til din Gmail hvis
> du kan.

Det kan man ikke med Hotmail.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Peter G

Dato : 22-05-07 07:26

signelauenblad@gmail.com writes:

> [...]
> dernæst konti og indsætter de relevante oplysninger og trykker tilføj-
> afviser den med at "Connection timed out"

Det giver mening. Hotmail er ikke glad for at forwarde eller at lade
folk få alm. POP3-adgang.

> Betyder det at jeg ikke kan bruge gmail som standard, som fx. OE, i
> forhold til at hente min post fra Hotmail?

Delvist korrekt. Gmail tillader som de fleste mailbokse at man kan hente
sine email via standard POP3-adgang.
Det gør Hotmail ikke. De _kræver_ SVJH:

- At du enten bruger OE
- At du læser den via en browser
- At du - mod betaling - allernådigst får lov til at forwarde din email,
til f.eks en gmail-konto.

Dog findes der enkelte små programmer der kan lege mellemmænd og hente mail
fra din hotmailkonto og sende den et andet sted hen. Jeg brugte for år
tilbage et der hed 'HotPop'.

Caveat. Det er ÅR siden jeg brugte hotmail.

--
Med venlig hilsen, Peter.

Please, do not toppost.